کد خبر: ۱۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۹ دی ۱۴۰۰
شهردار شیراز :

استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان و صنعتی شهر در تامین تجهیزات سازمان آتش نشانی شیراز

اصنافی یکی از دغدغه های جدی سازمان آتش نشانی نداشتن تجهیزات مناسب آتش نشانی دانست و افزود: تلاش ما بر این است با استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان و مجموعه صنعتی شهر، بخشی از تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم تا بر توان تیم های عملیاتی مان در دو حوزه بیافزاییم .
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز امروز 9 دی ماه در نشست هم اندیشی رؤسای سازمان‌های آتش نشانی کشور که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه موضوع آتش نشانی یکی از دغدغه های جدی شهر شیراز است، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که برنامه ریزی های داشته باشیم تا از تجربیات دیگر همکاران در این حوزه استفاده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: نکته ای  که در سالیان اخیر در شهر شیراز به جد پیگیری شده موضوع پدافند غیر عامل و افزایش ایمنی در ساخت و ساز های شهری است و در این خصوص و در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری آیین نامه های اجرایی  استخراج شده است.

شهردار شیراز با باین اینکه دقت نظر مجموعه شهرداری شیراز به دلیل قدمت فعالیت در این حوزه قابل توجه است، اظهار کرد: به همین دلیل شاید بتوان گفت  شیراز یکی از کلانشهرهایی است که در حوزه پس از پیشگیری و امداد توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

اصنافی در پایان یکی از دغدغه های جدی سازمان آتش نشانی نداشتن تجهیزات مناسب آتش نشانی دانست و افزود: تلاش ما بر این است با استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان و مجموعه صنعتی شهر، بخشی از  تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم تا بر توان تیم های عملیاتی مان در دو حوزه بیافزاییم .

بسیاری از آتش نشانی شهرهای ما با کمبود تجهیزات مواجه هستند

حمید کشتکار، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست  با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان‌های حساس در حوزه فعالیت‌های شهرداری است، تصریح کرد: کار سخت نیروهای این سازمان بر کسی پوشیده نیست و فعالیت آنها شبانه روزی است و خدمات این سازمان یک خدمات مستمر و در عین حال حساس است و اگر لحظه‌ای غفلت و تاخیر در فعالیت آنها انجام شود چه بسا که یک فاجعه بزرگ رخ می‌دهد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز عملیاتی و به لحظه بودن را یکی از ملزومات فعالیت این سازمان عنوان کرد و افزود: خیلی از شهر های ما با کمبود تجهیزات مواجه هستند که نیاز است در بودجه آینده کشور به آن توجه شود و در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.

وی خطاب به مدیران کشوری حاضر در جلسه گفت: هر ساختار سازمانی پس از چند سال نیاز به بازسازی دارد و این ساختار سازمانب در شهر شیراز نیز نیازمند بازسازی و اصلاح دارد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان