کد خبر: ۱۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد:

تشییع و تدفین پیکر ۹ شهید دفاع مقدس همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در استان فارس/ برگزاری ۳۰۰ مراسم یادبود با حضور امام زادگان عشق

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به تشریح مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در فارس پرداخت و گفت: استان فارس افتخار دارد که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز 16 دی ماه مراسم تشییع و تدفین 5 شهید گمنام و 4 شهید تازه تفحص شده که مشخصاتشان احصا شده را برگزار می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه به تشریح مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در فارس پرداخت و گفت: استان فارس افتخار دارد که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز 16 دی ماه مراسم تشییع و تدفین 5 شهید گمنام و 4 شهید تازه تفحص شده که مشخصاتشان احصا شده را  برگزار می کند.

 وی افزود: از این 9 شهید دو شهید با نام های حبیب الله حقیقی 18 ساله و علی اصغر شهبازی 15 ساله به ترتیب در روستای های «مبارک آباد» و «ده به» شهرستان قیر و کارزین، شهید معین الدین کهن فتح آبادی 23 ساله در روستای فتح آباد شهرستان خفر و شهید فیض الله کنعان حقیقی 19 ساله اهل شهر شیراز در روز 16 دی ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) تشییع و تدفین خواهند شد.

کوشکی با بیان اینکه 5 شهید گمنام نیز مهمان مردم فارس هستند، اظهار کرد:، از این  پنج شهید یک نفر در مرکز 07 ارتش در کازرون و 4 شهید گمنام دیگر در شهر شیراز به ترتیب در پادگان امام علی مرکز آموزش بیسج سپاه استان، یک شهید در پارک علم و فناوری، یک شهید در پادگان شهید اثری نژاد مرکز پشتیبانی نیروی دریایی سپاه فجر و یک شهید هم درپادگان کمیل مرکز هوا و فضای سپاه تشییع و تدفین میشود.

بنابه گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در طول هفته گذشته تا اکنون حدود 300 نقطه استان مراسم یاد با شهدا و یاد یاران برگزار شده و این مراسم تا روز 5 شنبه ادامه خواهد داشت.

کوشکی جهرمی در پایان گفت: مراسم اصلی در روز 16 دی ماه در جوار حرم احمد ابن موسی از ساعت 7:30 صبح شروع  و مراسم تشییع  نیز از ساعت 8:30 صبح از سمت حرم شاهچراغ به  سمت شاهزاده قاسم  برگزار وو سپس شهدا در محل های ذکر شده تدفین خواهند شد.

گفتنی است که امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخنان خود گفته اند: شهدا امامزادگان عشقند و گلزارهای شهداء دارالشفاء مومنین و آزادگان است.

 انتهای پیام/س



نظرات بینندگان