کد خبر: ۱۵۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ دی ۱۴۰۰
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد:

اقدام به موقع آتش نشانان مانع خسارت سنگین در حادثه آتش سوزی خیابان قطبی شد

قانع گفت: حضور و اقدام سریع و به موقع آتش نشانان باعث جلوگیری از بروز خسارت سنگین در یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار لوازم و تزیینات خودرو و نمایشگاه اتومبیل شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،  محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به وقوع آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در خیابان شهید قطبی بلوار ارتش، اظهار کرد: این حادثه ساعت ۹:۴۸ دقیقه امروز به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گزارش شد  و مأموران پنج ایستگاه ۶،۱۹،۳ ،۵و ۱۸ به همراه خودروهای حامل تجهیزات تنفسی نجات و تانکر های آب به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی در نبش خیابان رخ داده که طبقه اول با کاربری نمایشگاه اتومبیل و طبقه دوم به صورت مسکونی و انبار لوازم و تزیینات خودرو وجود داشت.
 
قانع ادامه داد: حریق از بخش انبار مملو از لوازم یدکی و تزئینی خودرو آغاز شده و راه دسترسی به کانون حریق با بیش از ۱۵۰ حلقه لاستیک کاملا مسدود شده بود.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تلاش آتش نشانان برای جلوگیری از گسترش حریق و به بار آمدن خسارت مالی، بیان کرد: مشرفیت این ساختمان به بناهای مسکونی و تجاری مجاور، نمایشگاه اتومبیل طبقه اول،   مسدود بودن راه دسترسی به کانون حریق  و مهمتر از آن ناپایداری سقف این ساختمان قدیمی با وجود دود و شعله زیاد کار اطفا را با مشکلاتی روبه رو کرده بود از این رو آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به چند گروه وارد عمل شدند. 

وی ادامه داد: تیم های عملیاتی با مدیریت دقیق حادثه ضمن تخلیه ساکنین از ساختمان های اطراف و تخلیه خودرو های موجود در نمایشگاه، راه های دسترسی به کانون حریق را مسطح و از سه جهت به مقابله به شعله های آتش پرداختند.

قانع با بیان بر اینکه در این حادثه هیچ یک از شهروندان و کسبه آسیبی ندیدند تصریح کرد: این حادثه در کوتاهترین زمان ممکن اطفا و با تلاش همه جانبه آتش نشانان شعله های آتش از قسمت انبار این ساختمان تجاوز نکرد.

وئ در پایان افزود: آتش‌نشانان پس از لکه‌گیری و تخلیه دود غلیظ به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان