کد خبر: ۱۵۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کلاهبرداری میلیاردی در شیراز تا انهدام باند سارقان در آباده

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

کلاهبرداری میلیاردی از 3 شهروند در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای که مبلغ 77 میلیارد و 700 میلیون ریال از 3 شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

 "کاووس حبیبی" ، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام می کند که توسط فردي که خود را دکتراي حقوق و قاضي مستشار دادگستري و داراي نفوذ در دستگاه قضائي معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به کلاهبرداری از 3 شهروند به مبلغ 77 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتراف کرد.

حبیبی بیان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با عناوین جعلی و با وعده های دروغین از قبیل حل پرونده های حقوقی و خرید خودرو مزایده ای با قیمت مناسب و با جلب اعتماد این سه شهروند از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی تاکید کرد: این متهم 34 ساله دارای 3 فقره سابقه کلاهبرداری بوده است که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از شهروندان خواست: فریب ظاهر آراسته افراد را نخورند و مراقب کسانی که با غصب عناوین دستگاه های مختلف قصد نزدیک شدن به  آن ها را دارند باشند و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله خیلی خوب مشکوک و در صورت مواجهه با چنین افرادی سریعا با 110 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در"لارستان"

فرمانده انتظامی لارستان از كشف 8 دستگاه‌ ماینرو متعلقات مربوطه قاچاق توسط ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد. 
 " داود امجدی " ، اظهار داشت:  در پي دریافت خبری مبنی بر استخراج غيرمجاز ارز ديجيتال در منزل یک فرد، بلافاصله پيگيري موضوع در دستور كار ماموران کلانتری "  11شهید ساریخانی" این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فني و پليسي، موفق به شناسايي محل استفاده از ماینرهای غیرمجاز شدند و ضمن هماهنگی و اخذ مجوز قضائی به بازرسی از مکان موردنظر پرداختند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بازرسي از مکان مورد نظر، تعداد 8 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون ریال را کشف و در این راستا 2 نفر متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ امجدی در پایان با بیان اینکه پرونده متشکله برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

3 سارق به 30 فقره سرقت اعتراف کردند

فرمانده انتظامی شهرستان "خرامه" از دستگیری 3 سارق و کشف 30 فقره سرقت خبر داد. 

"زمان الله کریمی"، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت ادوات کشاورزی و ساختمان های نیمه ساخته در سطح شهرستان، موضوع  با حساسیت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در این خصوص 3 سارق را شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام گرفته به 30 فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

 کریمی با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاه این سارقان، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انهدام باند سارقان و کشف 2 دستگاه خودرو مسروقه در "آباده"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان آباده، باند سارقان منهدم و 2 دستگاه خودرو مسروقه وانت مزدا و پراید کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان آباده ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان آباده، موضوع شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

 "سيدابوالفضل مسعودي" ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند در این راستا یک باند 2 نفره سارقان خودرو را شناسایی و آن ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه سارقان در بازجویی های انجام گرفته به جرم ارتکابی اقرار کردند، افزود: در این خصوص 2 دستگاه خودرو مسروقه وانت مزدا و پراید از مخفیگاه این سارقان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به شناسایی و دستگیری یک خریدار اموال مسروقه، گفت: این افراد پلاک خودروهای سرقت شده را مخدوش و پس از انتقال آن ها به شهرستانی دیگر نسبت به اوراق و فروش آن ها اقدام می کرده اند.

 مسعودی با بیان اینکه سارقان جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند، به شهروندان توصیه کرد: با پارک کردن وسیله نقلیه در مکان‌های امن و مطمئن می‌توانند از بروز هرگونه سوء استفاده سارقان جلوگیری و آنان را در رسیدن به خواسته های شوم خود ناکام بگذارند.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق در "کوار"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوار، خودرو پژو 405 حامل 4 میلیارد و 200 میلیون ریال کالای قاچاق توقیف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان کوار درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک و خودرو را توقیف کردند.

 " سید رحمان هاشمی"  افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و 570 عدد ذره بین، 30 عدد کاتر کاغذ، 450 عدد ماشین حساب، 14 هزار و 700 عدد آهن ربا و سایر اقلام قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه 4 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: خودرو روانه پارکینگ و در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف انواع کالای قاچاق در "لارستان"

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 300 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد

"داود امجدی" ، اظهارداشت: مأموران انتظامی این فرماندهی در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و هنگام کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک وآنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.وی افزود: در بازرسی از این دو خودرو،  ۱۱ دستگاه لوازم خانگی برقی، یک هزار و 92 ثوب انواع لباس،  ۵۲ عدد ادکلن، یک هزار و 500 شاخه گل رز مصنوعی ، ۱۰۰ عدد عروسک شارژی ، 2 حلقه لاستیک و سایر اقلام قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظام شهرستان  لارستان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان،ارزش کالاهای مکشوفه 5 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص 2 متهم دستگیر و  به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 امجدی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق سامانه تلفنی 110 اطلاع داده تا پليس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانوني برخورد کند.

اعتراف سارقان به 18 فقره سرقت

دراجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان "مرودشت" 5 سارق دستگیر و18فقره سرقت کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو، قطعات خودرو و اماکن خصوصی درسطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کارماموران کلانتری ۱۱ انقلاب این شهرستان قرار گرفت.

"فرشید زینلی" افزود: در این راستا مأموران انتظامی با انجام تحقیقات گسترده، موفق شدند 5 سارق را دستگیر کنند.وی گفت: متهمان در بازجویی‌ اوليه به 18 فقره سرقت قطعات خودر،محتویات درون خودرو،منزل،موتورسیکلت و اماکن خصوصی در شهرستان مرودشت اقرار کردند

. "زینلی" تصريح كرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموال مسروقه شامل انواع شیرآلات،ضبط خودرو،کابل برق، پمپ آب، جک خودرو،زاپاس خودرو،یک دستگاه دوچرخه، یک دستگاه موتورسیکلت و سایر اقلام کشف شد

.فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه ارزش اموال مكشوفه بنا به نظر كارشناسان 500 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: سارقان  پس از سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.اين مقام انتظامي با بیان اینکه اجرای این طرح در بین مردم بازتاب بسیارخوبی داشته و از اجرای آن ابراز رضایت مندی کرده اند، تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه موارد مشكوك در این زمینه را نیز در کوتاه‌ ترین زمان ممکن از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری رایانه ای در صدر جرائم سایبری "فسا"

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: کلاهبرداری های اینترنتی با 47 درصد، بیشترین میزان ورودی پرونده های قضائی سال جاری پلیس فتا در این شهرستان است

 "محمدهاشم قسام"، اظهار داشت: با رصد جرائم سایبری سال 1400، کلاهبرداری رایانه ای با 47 درصد، بیشترین میزان ورودی پرونده ها را به خود اختصاص داده که ضعف آگاهی کاربران در کنار اعتماد بی جا از دلایل عمده وقوع آن است.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده از پرونده های متشکله شهرستان،کلاهبرداران اینترنتی اغلب با سوء استفاده از سایت های کاربرمحور ، فروش اینترنتی از طریق صفحات مجازی و همچنین ارسال پیامک سامانه جعلی ثنا قربانیان خود را به دام می اندازند

.این مقام انتظامی هوشیاری مردم در برابر مجرمان را کارآمد عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد شهروندانی که قصد خرید اینترنتی دارند با حساسیت زیاد؛ مشخصات، آدرس و تلفن فروشنده را مورد بررسی و پس از حصول اطمینان نسبت به واریز وجه یا بیعانه اقدام و حتی الامکان پس از تحویل کالا هزینه آن را پرداخت  کنند

 قسام به کلاهبرداری شایع از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا اشاره کرد و گفت: در این روش، فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا، پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ... که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای مردم ارسال می‌کند و از آنجایی ‌که برخی از افراد از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان ‌شده نیز بسیار ناچیز است، روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه لینک معرفی ‌شده در این پیامک‌ها حاوی بدافزار بوده و مجرمان اینترنتی با این شگرد، اطلاعات کارت ‌بانکی افراد را سرقت و غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت می‌کنند، اظهار کرد: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت نام ثنا (سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضائی) دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی هر چند کم درخواست شده بود، آگاه باشند که آن‌ پیام جعلی است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا خاطر نشان کرد: در این راستا، تعداد 40 نفر از کلاهبرداران شناسایی و دستگیر که مبلغ مورد کلاهبرداری نیز به مالباختگان مسترد شده است.

كشف موتورسيكلت قاچاق در شيراز

فرمانده انتظامي شيراز از كشف يك دستگاه موتورسيكلت خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 500 میلیون ریال در اين شهرستان خبر داد.

  "فرج شجاعي" ،در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران كلانتري "13 عباسيه" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردی در منزل شخصي خود اقدام به نگهداري يك دستگاه موتورسیکلت خارجي قاچاق مي‌كند كه موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند يك دستگاه موتورسيكلت خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانونی را كشف كنند.فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با بيان اينكه كارشناسان ارزش موتورسيكلت مكشوفه را 2 ميليارد و 500 میلیون ریال برآورد كرده‌اند، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان