کد خبر: ۱۵۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز:

به سرمایه گذاری در فیلم ۲۸۸۸ افتخار می کنیم/ سریال احمد ابن موسی(ع) آخرین حمایت شهرداری شیراز در بخش فیلم

مشفقیان گفت: فیلم ۲۸۸۸ ماندگار خواهد بود چراکه این فیلم ذهن مخاطب را درگیر می‌کند و به این زودی فراموش نخواهد شد لذا به سرمایه گذاری در این فیلم افتخار می‌کنیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شامگاه پنج شنبه در نشست خبری فیلم ۲۸۸۸ که با حضور عوامل و بازیگران این فیلم برگزار شد با بیان اینکه سرمایه گذاری بر روی این فیلم توسط شهرداری و شورای شهر گذشته تصویب شده بود، گفت:  از زمانی که فعالیت‌ را در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز آغاز کردم یکی از جدی‌ترین پرسش‌های شهرداری و شورای شهر از من این بود که تکلیف فیلم «۲۸۸۸» چیست و معاونت فرهنگی شهرداری چه تصمیمی برای سرمایه گذاری به منظور ساخت این فیلم دارد؟

مشفقیان ادامه داد: البته در آن زمان برای بنده جای سؤال بود که چرا شهرداری باید برای ساخت این فیلم سرمایه گذاری کند بنابراین از شهرداری و شورا برای اعلام نظر نهایی خود در این زمینه فرصت خواستم و حدود بیست روز با طیفی از خلبانان نیروی ارتش که مخاطب پژوهش برای ساخت این فیلم بودند دیدار داشتم و با آن‌ها در رابطه با لایه‌های مختلف و نقش این فیلم در جامعه گفتگو کردم.

وی سوژه و موضوع این فیلم را مورد توجه قرار داد و گفت: در این فیلم قهرمانی از شیراز به جامعه معرفی می‌شود که حتی شهروندان شیرازی از او هیچ شناختی ندارند. فیلم «۲۸۸۸» فیلم دفاع مقدسی و فیلمی با چند لایه هنری است که به اعتقاد من قابل دفاع است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در ادامه بیان کرد: بعد از ارتباط با تیم خلبانان متوجه طرفداری جدی آن‌ها از این فیلم شدم لذا این فیلم یک قهرمان مهم شیرازی را روایت می‌کند که در یک اتاق تاریک زیر زمین نقش مهمی را در جنگ ایفا کرده بنابراین سبب ادامه این حمایت شد.

مشفقیان سهم سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در سرمایه گذاری این فیلم را ۵۰ درصد دانست و اظهار کرد: از ۵۰ درصد آورده این فیلم در گیشه و حقوق مادی و معنوی این فیلم سهم سازمان فرهنگی شهرداری است که ۳ میلیارد تومان سهم شهرداری شیراز در حمایت از این فیلم بوده که طی چندین مرحله طبق ضوابط پرداخت خواهد شد.

بنابه گفته این کارشناس فرهنگی؛ فیلم ۲۸۸۸ ماندگار خواهد بود چراکه این فیلم ذهن مخاطب را درگیر می‌کند و به این زودی فراموش نخواهد شد لذا به سرمایه گذاری در این فیلم افتخار می‌کنیم. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برنامه های آتی این سازمان خبر داد و گفت: حمایت از کار های فاخر فرهنگی از سوی سازمان ادامه خواهد داشت که سریال احمد بن موسی (ع) اولویت بعدی ما است که احتمالا آخرین حمایت ما باشد.

معاون شهردار شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر استقبال مخاطبین پرده نقره ای از این اثر خاطرنشان کرد: باید اجازه بدهیم تا این فیلم خود را در گیشه سینما بسنجد و به نظر من شاهد اتفاقات خوبی برای این فیلم خواهیم بود.

مشفقیان با تاکید براینکه این فیلم را باید بشنوید چراکه ذهن تماشاگران را درگیر می‌کند تاکید کرد: ما قبل از اینکه سرمایه‌گذاری بر روی این فیلم را انجام دهیم فیلمنامه را برای چهار کارگردان معتبر و صاحب‌نام کشور با گرایش‌های مختلف فرستادیم و با بازخورد بسیار خوبی از این کارگردان‌ها روبه‌رو شدیم.

وی اظهار کرد که بدون شک این فیلم برای شیراز آورده‌های قابل توجهی خواهد داشت. اینکه قلب خلبانان نیروی هوایی ارتش برای فیلمی می‌تپد، نشان دهنده این است که این فیلم به لایه‌های جدی و درستی پرداخته است.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با تاکید براینکه رسالت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، فیلمسازی نیست، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ شهروندی از مهمترین وظایف ما به شمار می‌رود که باید بخش عمده‌ای از بودجه‌هایمان را صرف این مسائل کنیم.

مشفقیان با اشاره به اینکه حمایت از فیلمسازان بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا حوزه هنری است، بیان کرد: با این حال روند حمایتی ما از فیلم‌های مستند و کوتاه با مقیاس‌های کوچکتر از لحاظ مالی ادامه خواهد داشت.

به گزارش شیرازه، اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در مصوبه‌ای با مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری در ساخت فیلم سینمایی ۲۸۸۸ موافقت کرده بودند.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان