کد خبر: ۱۵۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

حضور یاریگرانه جهادگران بسیجی در سیل بیرم تجسم نوع دوستی و پایبندی به اسلام و انقلاب بوده است

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش بیرم لارستان گفت: سیل اخیر در بیرم اگرچه تلخی و ناکامی بسیاری را به همراه داشت اما حضور مؤثر بسیجیان و جهادگران نشانگر اخلاص، مردم دوستی و وفاداری این قشر به اسلام و انقلاب بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیراز، سردار بوعلی با حضور در بخش بیرم لارستان ضمن بازدید از این بخش سیل زده در جلسه ای که با حضور فرمانده سپاه لارستان، فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت تشکیل شده بود شرکت کرد وبه ایراد سخن پرداخت.

فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از عملکرد مسؤولین استانی و کشوری، ستاد اجرایی فرمان امام،بنیاد برکت،بنیاد مستضعفین،نیروهای امدادی و خدماتی، سپاهیان و بسیجیان در امداد رسانی به مردم سیل زده بیرم تقدیر کرد و اظهار داشت: حضور مسؤولین، گروه های جهادی،امدادی و خدماتی،بسیجیان  در میان مردم اقدامی شایسته است و مسلمأ این حضور در میان مردم سبب دلگرمی آنها و قوت قلبشان بوده است.

 نمایش جلوه های محبت و انسان دوستی در سیل

وی با اشاره به کمک های انسان دوستانه خیرین و اهالی شهرستان های همجوار افزود: سیلی که در بخش بیرم لارستان رخ داد اگر چه واقعه ای تلخ بود که باعث مختل شدن زندگی مردم شد اما در جریان همین سیل مردم ما جلوه های محبت و انسان دوستی را به نمایش گذاشتند و با همدردی و مهر و محبتی که روانه بیرم کردند سبب التیام زخم سیل شدند.

سردار بوعلی با تأکید بر اهمیت مردمی بودن مسؤولین اظهار داشت: سیل و بلایای طبیعی حوادث تلخی است که سبب نگرانی مردم و برهم خوردن زندگی آنها خواهد شد و بخصوص در نخستین روزهای این فاجعه مردم شوکه و معترض می شوند  اما هنگامی که مسؤولین ویژگی مردمی بودن را در خود داشته باشند و هم و غم مردم غم آنها باشد با حضور در میان مردم  و پیگیری وضعیت آنها از این آسیب هایی که سیل بر روح مردم وارد کرده است کم می کنند.

وی ادامه داد: حضور جهادی در میان مردم همواره ماندگار است و کمرنگ نخواهد شد، در جریان سیل اخیر گروه های بسیجی و جهادگر با تمام تلاش خود پای کار مردم ایستادند زیرا از جنس مردم و دوستدار مردم هستند و این همیاری با مردم هرگز کمرنگ نخواهد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: در مواقع سختی و بحران ها افراد شناخته می شوند و ویژگی های وجودی خود را به نمایش خواهند گذاشت،سیل اخیر در بیرم یکی از بحران هایی بود که در آن تجلی ارزش های ناب اسلام و انقلاب در همیاری و همدلی مردم هویدا گشت، و بسیجیان با آن اقدامات جهادی وفاداری خود به نظام اسلام و انقلاب را نشان دادند امروز در هر عرصه وصحنه ای نیروهای بسیجی پیشگام هستند نیروهای مخلصی که دوستدار مردم هستند و کمر همت برای رفع مشکل مردم بسته اند.

خدمت رسانی سپاه لارستان به سیل زدگان بیرم با تمام امکانات

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: لارستان شهرستانی با وسعت 13 هزار کیلومتر مربع با پنج بخش و چهارصد و یک روستا، هشت شهر و ۱۷۳ هزارجمعیت که ۲۵ هزار نفر از آن اهل سنت است همواره جلوه های مردمی بودن همیاری و همدلی را به نمایش گذاشته است.

  سرهنگ عیسی افسری در ادامه به ارائه آماری از فعالیت های حوزه های بسیج و پایگاه ها و کانون های شهرستان لارستان پرداخت و در خصوص فعالیت پایگاه ها در بخش بیرم اظهار داشت: بیرم با ۱۴ هزار نفر جمعیت با سیزده روستای دارای دهیاری و پنج روستا با نوزده پایگاه های مقاومت برادران و یازده پایگاه مقاومت خواهران و واحدهای دانش آموزی انجام مأموریت می کند.

وی در خصوص خسارات سیل در بخش های بیرم و بخش صحرای باغ و اقدامات سپاه لارستان برای امداد رسانی به سیل زدگان بیان داشت: سیل خساراتی را به مسکن شهری و روستایی وارد کرد که در بحث مسکن شهری ۳۶ منزل نیازمند بازسازی و  ۱۴۸ منزل نیازمند تعمیر است در بحث در مسکن روستایی ۲۲۹ مسکن باید بازسازی شود و ۲۳۴ منزل هم به تعمیر نیاز دارد.

سرهنگ افسری آسیب های سیل در حوزه کشاورزی و دامداری را چنین برشمرد: در زمینه کشاورزی و دامداری، گندم به میزان ۵۰۰ هکتار کلزا ۴۰ هکتار جو ۱۱۶ هکتار صیفی جات ۱۲۰ هکتار   یونجه زار ۵۰ هکتار دچار خسارت شده اند و تعداد ۳۸۹ رأس دام تلف و به بسیاری از  اماکن دامداری،جاده های میان مزارع خسارت وارد شده است.

فرمانده سپاه لارستان در ادامه از خدماتی که سپاه لارستان در سیل ارائه داد چنین گفت: سپاه لارستان با تکیه بر گروه های جهادی و حامیان به امداد رسانی مشغول شد، ۳۸ گروه جهادی از لحظه وقوع سیل فعالیت را شروع کردند و در همان شب  وقوع سیل ۷۵ عملیات امداد ونجات داشتیم که بیش تر این عملیات در دو بخش بیرم و صحرای باغ صورت گرفت.

وی افزود: بسیاری از منازل و معابر،درمانگاه ها و بیمارستان ها  در این سیل دچار آبگرفتگی شده بودند که با فعالیت گروه های بسیجی و جهادی عملیات رفع آبگرفتگی آنها صورت گرفت،  بیش از هزار بسته معیشی، بیش از سه تن گوشت،  تخته های چادر،پتو و بسته های بهداشتی که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام،بنیاد برکت و سپاه استان،خیرین،شهروندان تهیه گردیده بود در بخش بیرم توزیع شد.

محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال از مأموریت های اصلی سپاه

سرهنگ افسری با اشاره به فعالیت های سپاه در امر ایجاد اشتغال  افزود: در حوزه بسیج سازندگی ۲۲ صندوق قرض الحسنه با توزیع ۱۲۶ وام های اشتغال، اجرای پروژه های محرومیت زدایی،پروژه های مسکن محرومین،احداث  راه روستایی  و خدمات رسانی در محله های طرح کرامت به فعالیت پرداخته است.

فرمانده سپاه لارستان همچنین از فعالیت های این مجموعه در اجرای طرح شهید سلیمانی،کمک و همیاری بیماران کرونایی، تهیه بسته لوارم التحریر جهت کمک به دانش آموزان کم بضاعت،تشکیل کارگروه سفیران جهش تولید با هدف رونق کشاورزی نیز سخن گفت.

سپاه با ظرفیت ها و امکانات خود یاور مردم و محرومان است

فرمانده سپاه فجر فارس بر لزوم همیاری و مشارکت برای رفع خسارات سیل در بیرم تأکید کرد و گفت: سپاه همواره یاور مردم بوده است و در همکاری با متولیان برای رفع خسارات وارد شده به مردم تلاش می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: بررسی و ارزیابی خساراتی که در نتیجه چنین حوادثی به وجود می آید بر عهده نهادهای متولی از جلمه

سردار بوعلی در پاسخ به این پرسش که  در بحث بازسازی منازل بیرم ۸ تن سیمان رایگان از سوی دولت  با همکاری بنیاد مستضعفان به منازل خسارت دیده اختصاص داده شده است اما هزینه حمل این سیمان از نهاوند(محل استقرار کارخان هسیمان) تا بیرم زیاد است و آیا امکان دارد ظرفیت های سپاه در حمل سیمان های اختصاصی همیاری داشته باشند بیان داشت: ظرفیت های سپاه به تنهایی برای حل این مسئله کافی نیست اما قطعأ این موضوع را به استاندار فاری منعکس خواهم کرد تا از تمامی ظرفیت های استان برای رفع مشکل استفاده شود.

وی در خصوص حضور نیروهای جهادی برای کمک به بازسازی منازل در بیرم اظهار داشت: نیروهای جهادی همواره خدمت رسان و یاریگر مردم بوده اند،بخصوص در زمینه همیاری خانواده های محروم که توانایی ساخت و ساز را ندارند گروه های جهادی پای کار خواهند بود.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان