کد خبر: ۱۵۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، در جمع مردم شیراز مطرح کرد:

انقلاب اسلامی چهره دین را به درستی به دنیا معرفی کرد/امروز دولت و مجلس در کنار هم برای حل مشکلات آمادگی کامل دارند

حاج بابایی با تاکید بر اینکه در این میان وظیفه مسئولین این است که محکم بایستند و مشکلات را حل کنند، افزود: امروز دولت و مجلس در کنار هم برای حل مشکلات آمادگی کامل دارند و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید .
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در جمع مردم شهر شیراز به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شهدا ادای احترام کرد و گفت: کشور روزهای سخت اقتصادی را می گذراند و مردم عزیز ما در سراسر کشور با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و همواره سوالات گوناگونی مطرح می‌ شود که در خصوص اسلام، کارآمدی، اقتصاد و... است .

وی افزود: سوالاتی که به دلیل مقابله دشمن با جمهوری اسلامی در این برهه زمانی شدت و حدت بیشتری گرفته است و من امروز می خواهم این سوال را مطرح کنم که به ظاهر آسان ولی پاسخ آن به شدت پیچیده و سخت است.

حاج بابایی ادامه داد: عده ای می پرسند انقلاب چه کرد و در پشت این سوال می گویند اکنون گرانی، مشکلات اقتصادی، بیکاری و تورم است، اما من  می‌گویم اینکه  مشکلات اقتصاد وجود دار حق است ولی اینکه بگوییم انقلاب چه‌کرد درست نیست،چون  باید ببینیم انقلاب چگونه به وجود آمد و بعد سوال را به صورت واقعی پاسخ دهیم.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه باید بگوییم که انقلاب به وجود آمد تا بتواند در ادامه راه ائمه معصومین، دین را به دنیا بشناساند، اظهار کرد: نماد حقانیت دین الهی، معصومین هستند و ما انقلاب کردیم که به دنیا بگوییم کربلا یعنی چه و امام حسین چه کرد؟ حضرت زهرا کیست؟ و چهره های حق الهی را به دنیا معرفی کنیم.

 وی با بیان اینکه شهادت هزینه معرفی علی علیه السلام است، گفت: اگر جز این باشد معنایی ندارد زمانی شهادت معنا پیدا می‌کند که برای حق کاری انجام دهد ، میلیون‌ها نفر هزینه دادند که چهره حقیقی دین را به همه بشناسانند.

حاج بابایی ادامه داد: انقلاب چهره دین را به درستی به دنیا معرفی کرد و توانست راهپیمایی چهل میلیونی در اربعین حسینی را در مکتب تشیع به حقانیت دین نشان دهد،همچنین انقلاب اسلامی توانست در برابر استکبار جهانی بایستد و در برهه های مختلف انسانهایی بسازد که محور اقتدار دنیا هستند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: قبل از انقلاب یک دایره المعارف ای به نام «لیدن» در هلند به چاپ رسید که مقالات قرآنی در آن منتشر می شد اما یک مقاله در رابطه با اهل بیت در آن یافت نمی شد، اما انقلاب اسلامی توانست کاری کند که نویسنده این کتاب پس از انقلاب کتاب «فاطمه در قرآن»را بنویسد. پس میتوان گفت از انقلاب میشود، دایره المعارف هایی برای معرفی کربلا و اهل بیت نوشت و درآن عنوان کرد حسین برای چه شهید شد .

حاج بابایی با اشاره به اینکه مردم ما با تمام سختی ها و مشکلات یک لحظه از امام حسین دست بر نداشتند، گفت: امام خمینی از انقلاب، مردمی و از مردم انقلابی ساخت که سالها با تمام مشکلات و سختی ها که بر آنها فشار وارد آورده باز هم بگویند امام حسین بر حق است.

 وی تصریح کرد: با وجود کرونا، مشکلات و وضعیت اقتصادی این ملت امروز عظمتی در کشور خلق کردند که اگر سوال شود که انقلاب برای ما چه کرد؟ همین پاسخ کافیست که اگر امروز حضرت زهرا در جمع مردم ما حاضر شود از آنها تشکر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس اظهار کرد: انقلاب اسلامی امثال شهید حججی را ساخت و امروز در کشور میلیون‌ها جوان مثل شهید حججی وجود دارند که در بین ما هستند ولی ما آنها را نمی شناسیم، انقلاب اسلامی عزت، شرف و حیثیت را در بین مردم ما نهادینه کرد.

 این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه اما جواب سوال اقتصاد مشکل دارد، نیز یک واقعیت است، عنوان کرد: امروز اقتصاد ما از نظر زیر ساخت و توسعه با کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست و درست است که دارای حباب اقتصاد هستیم، ولی این مشکل به صورت موقت است.

حاج بابایی تاکید کرد: اینکه در دنیا ما را تحریم کنند که دست از کربلا و عاشورا برداریم و به ما فشار آورند که تمام اسلام آل سعود است کاری بیهوده میباشد، چون مردم نشان دادند که دست از اهل بیت دین و انقلاب نمی‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه در این میان وظیفه مسئولین این است که محکم بایستند و مشکلات را حل کنند، افزود: امروز دولت و مجلس در کنار هم برای حل مشکلات آمادگی کامل دارند و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید .

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه کل ملت ایران از رزمندگان و مدافعان حرم گرفته تا آنان که معیشت شان سخت در مضیقه است، انقلابی هستند، اظهار کرد: بزرگترین رمز انقلاب اسلامی این است که ما یک هدف واحد داریم ،یعنی حفظ جمهوری اسلامی و ولایت مداری و به این دلیل است که می‌گوییم حفظ نظام از مسیر حفظ مردم می‌گذرد و سرمایه اجتماعی امروز کشور این مردم هستند که باید حفظ شوند.

 حاج بابایی با بیان اینکه باید در مردم رضایتمندی ایجاد کرد، افزود: ملت ایران خواستار عدالت هستند که در کنار دین مداری، اقتصاد و معیشت شان هم درست شود و دولت انقلابی باید بداند که مجلس با تمام توان از آن حمایت می‌کند.

 رئیس کمیسیون تلفیق و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال آینده تدارکات خوبی دیده شده است از تخصیص بودجه ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال در استان ها خبر داد و گفت: همچنین ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای رشد تولید در کشور در نظر گرفته شده است.


 وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برای پیشران پروژه های بزرگ در نظر گرفته ایم و سال آینده خبرهای خوبی برای مردم داریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کسانی باید در جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرند که انقلابی زندگی کنند و در طول ۴۲ سال گذشته از رانت استفاده نکرده باشند، انقلابی یعنی شهید سلیمانی، یعنی کسی که انقلاب را هزینه نمی کند که بماند، چنین فردی انقلابی نیست 

حاج بابایی ادامه داد: ما آمده‌ایم تا پیمان مردم را با انقلاب محکم تر کنیم و هیچ راهی نداریم که با مردم با عدالت برخورد کنیم، این دولت باید خادم مردم باشد 

وی در پایان تصریح کرد: امنیت کشور کم نظیر است کشور ولایی و امن ما نیاز به کار و کارآمدی دارد، مدیری که کارآمد نیست به درد نمی‌خورد، ما نیروی انقلابی و کارآمدمی‌خواهیم که مشکلات مردم را حل کند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان