کد خبر: ۱۵۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

زوج جوانی که با صرف هزینه مهریه خود جهت درختکاری، جوانه های سبز زندگی را در زمین کاشتند

در اجرای طرح مشارکتی احیاء جنگل در ممسنی استان فارس که در روستای دوتو جونگان برگزار شد، دو اقدام جالب توجه صورت گرفت، پدری که هزینه سالگرد وفات دختر جوانش را صرف کاشت نهال کرد و زوج جوانی که با صرف هزینه مهریه خود جهت درختکاری، جوانه های سبز زندگی را در زمین کاشتند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در اجرای طرح مشارکتی احیاء جنگل در ممسنی استان فارس که در روستای دوتو جونگان برگزار شد ، ممسنی میزبان دستان سبز اندیشان از سراسر استان بود.

نکته زیبا و قابل توجه در این برنامه صرف هزینه سالگرد وفات یک دختر جوان و صرف هزینه مهریه یک زوج جوان برای درختکاری در این منطقه بود.

در این آئین جعفر شهریور از اعضای فعال انجمن که سال پیش دخترش را از دست داده بود، تمامی هزینه های مراسم سالگرد را برای پیشبرد امر درختکاری هزینه کرد، و با کاشت هفت نهال بنام دختر دلبندش ،دو تن از بزرگان جونگان و چهار شهید والامقام جونگانی به مراسم رنگ و رویی دیگر بخشید و تفکر سبز اندیشی را انعکاس دادند.

حرکت زیبای دیگری که شکل گرفت تصمیم زیبای عروس و دامادی از شهر اصفهان بود که بجای مهریه بیست نهال در سایت درختکاری کاشتند.

محمد یزدانپور فعال محیط زیست و مدیر انجمن میراث زاگرس ضمن تجلیل از خانواده شهریور و عروس و داماد خوش فکر این برنامه گفت: شهروندان طی چند مرحله بذرکاری نیمی از سایت را پوشش داده و در سال جاری نیز با پنج مرحله بذرکاری حرکت سبز خود را ادامه دادند.

 وی با بیان اینکه در بهمن ماه 1400 با کاشت بیش از ۱۵۰  نهال کنار با حضور اهالی جونگان، مرتعداران، تشکلهای دشمن زیاری ممسنی، رستم، کوهچنار، کازرون، شیراز، کار زیبای درختکاری ادامه یافت، افزود: درختکاری پهنه های طبیعی روستای "دوتو جونگان" با همراهی و مدیریت مرتعداران و اهالی متعهد جونگان و همراهی انجمن میراث زاگرس سال گذشته با کاشت ۴۰۰ نهال گونه بومی کنار و بلوط آغاز شد.

یزدانپور افزود: در حاشیه برنامه کاشت نهال، کودکان در کنار والدینشان نقاشی با موضوع محیط زیست را آموختند و همچنین از افراد فعال کارگروه درختکاری انجمن میراث زاگرس قدردانی شد.

انتهعای پیام/س

نظرات بینندگان