کد خبر: ۱۵۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

کودکان و نوجوانان فارس به پویش «نظامی‌خوانی» دعوت شدند

اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس از کودکان و نوجوانان این استان دعوت کرده که به پویش «نظامی‌خوانی» بپیوندند و در قالب این پویش با سروده‌های حکیم نظامی گنجه‌ای ادیب پارسی‌سرا همنوا شوند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، این پویش با همکاری ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در استان فارس به مناسبت ۲۱ اسفندماه سالروز گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی، آغاز شده است.

علاقه‌مندان شرکت در پویش نظامی خوانی تا چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ فرصت دارند با خوانش آثار نظامی در این رویداد مشارکت کنند.

مخاطبان این پویش کودکان (۳ تا ۱۰ سال) و نوجوانان (۱۱ تا ۱۵ سال) هستند و می‌توانند با خوانش اشعار نظامی و تهیه ویدئو برای پویش در این رویداد حضور یابند.

ویدئو‌های ارسالی باید حداکثر ۶۰ ثانیه و در کادر افقی باشد و خلاقیت کودکان و نوجوانان در انتخاب اشعار و کیفیت خوانش، ملاک انتخاب برگزیدگان در این رویداد است.

علاقه‌مندان لازم است آثار ارسالی خود را تا پایان زمان پویش، ۲۵ اسفندماه، از طریق نرم افزار واتس‌اپ به شماره ۰۹۰۵۹۱۷۲۲۳۳ ارسال یا آثار را در اینستاگرام خود با هشتگ #پویش_نظامی_خوانی منتشر و به صفحه رسمی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به آدرس farspl@ ارسال کنند.

حکیم نظامی گنجه‌ای (گنجوی) از شاعران قرن ششم هجری قمری است که سروده‌هایی همچون لیلی و مجنون، خسرو و شیرین، مخزن الاسرار، هفت پیکر، اسکندرنامه دارد.

همچنین از دانش‌های زمان خود مانند نجوم، فلسفه، فقه، کلام و زبان عرب آگاهی داشت. آرامگاه این حکیم در شهر گنجه در جمهوری آذربایجان است.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان