کد خبر: ۱۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

چهار نگهبان گرفتار پاساژ هدیش شیراز در میان دود نجات یافتند

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص حادثه آتش سوزی صبح امروز 17 اسفند ماه ابراز کرد: پنج گروه از آتش نشانان، آتش سوزی و دود گرفتگی شدید پاساژ هدیش در خیابان حضرتی را با سرعت عمل مهار و همچنین 4 نفر را نجات دادند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص حادثه آتش سوزی صبح امروز 17 اسفند ماه  ابراز کرد: پنج گروه از آتش نشانان،  آتش سوزی و دود گرفتگی شدید پاساژ هدیش در خیابان حضرتی را با سرعت عمل مهار و همچنین 4 نفر را نجات دادند.

وی در بیان جزییات این حادثه عنوان کرد: ساعت 6:28 دقیقه صبح امروز 17 اسفند ماه 1400 ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز با دریافت خبر وقوع این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 11،19،یک،12،6 و نیز گروههای امداد ونجات به همراه خودروی های اطفایی، حمل دستگاه های تنفسی و چند دستگاه فن تهویه را به محل حادثه در خیابان حضرتی، پاساژ هدیش اعزام کرد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در این باره گفت: این پاساژ تجاری با یک طبقه زیرزمین، همکف و اول و تعداد 180 مغازه مملو از پوشاک به علت نامعلومی از قسمت میز کانتر نگهبانی و تابلوی برق در طبقه همکف دچار آتش سوزی شده بود.

وی ادامه داد: شعله های آتش از قسمت میز نگهبان  و کالاهای چیده شده در نزدیکی تابلوی برق آغاز و در حال سرایت به مغازه های موجود در پاساژ بود که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز پاساژ، با استفاده از ابزار و تجهیزات کامل وارد ساختمان شدند و در همان آغاز عملیات با تقسیم به چند گروه با توجه به دود گرفتگی شدید ساختمان ضمن اطفای حریق به جست و جوی محبوسین احتمالی پرداختند و موفق شدند چهار نگهبان گرفتار در دود را نجات و به سلامت از ساختمان خارج کنند. 

قانع تصریح کرد: آتش نشانان درادامه عملیات خود به اطفای کامل شعله های آتش پرداخته و سرانجام این آتش سوزی را مهار و شعله های آتش را که در حال سرایت به مغازه های اطراف بود کاملا خاموش کرده و از بروز خسارت ممانعت به عمل آوردند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: دراین حادثه با عملکرد دقیق و به موقع تیم های آتش نشان به هیچ کس آسیب جانی نرسید و حریق با کمترین خسارت اطفا شد.

این حادثه با تهویه کامل دود  و ایمن سازی محل حادثه به پایان رسید. 

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان