کد خبر: ۱۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

اعلام برنامه های دهه مهدویت در فارس/ ۷۵ درصد شیطنت دشمنان بر علیه مسئله مهدویت است

نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت باحضور علیرضا حدائق و مسئولین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس، روزشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در مجتمع مهدویت و مهدیه بزرگ شیراز برگزار شد.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت باحضور علیرضا حدائق و مسئولین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس، روزشنبه ۲۱  اسفند ۱۴۰۰ در مجتمع مهدویت و مهدیه بزرگ شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه مهدویت به آیه ۳۲ سوره توبه « يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید تلاش دشمنان اسلام پیوسته برای خاموش کردن نور خداست اما اراده الهی این است که نور خودش را به کمال برساند، اگرچه انسان‌های کافر این را نمی پسندند و از این مشیت الهی منزجر و دور هستند ولی مشیت خداوند اینگونه رقم خورده است.

حدائق ادامه داد: مقابله با دین خدا مربوط به صدر اسلام و زمان پیامبران الهی نبوده است و اکنون هم در عصر غیبت شاهد خدعه‌ها، دسیسه‌ها و نیرنگ‌ها بر علیه ارزش‌های دینی به خصوص مهدویت هستیم.

وی، یکی از ویژگی‌های نور را مایه آرامش در زندگی انسان‌ها و عامل وحدت و رشد و شکوفایی و ایجاد الفت دانست و گفت: خاصیت نور الهی همین است و ما هم که منتظر نور ولایت ولیعصر(عج) هستیم باید برای زمینه‌سازی حکومت عدل جهانی تلاش کنیم و زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم.

حدائق بیان کرد: خداوند در آیه تأکید می‌کند که تلاش دشمنان همواره برای خاموش کردن نور خدا است و این تلاش‌ها هم همواره ادامه دارد و امروز هم طبق تحقیقات نشان داده، ۷۵ درصد شیطنت دشمنان بر علیه مسئله مهدویت است.
 
معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود ( عج) از برنامه های دهه مهدویت که  از  ۵ شعبان تا ۱۵ شعبان نام‌گذاری شده است خبر داد و افزود:اجرای پویش سفیران مهدوی و هر خانه یک‌مهدیه است که با طلاب و مبلغینی که در مراسمات می‌خواهند سخنرانی داشته باشند از آنها ثبت نام به عمل آوردیم و همچنین اعلام کردیم که کسانی که تمایل دارند در خانه اشان مراسمات مهدویت برگزار کنند درخواست میدهند که ما با هماهنگی  بنیاد حضرت مهدی (عج) این مبلغین را به مجالسی که در خانه ها برگزار می‌شود هماهنگی خواهیم داشت .

وی افزود:پویش جشن خانگی مهدوی است که در قالب ارسال فیلم و عکس مجالسشان و برگزاری مسابقه در میان  کسانی که   مجالس را برگزار خواهند کرد و  همچنین پویش وقف مهدوی که با همکاری اداره کل اوقاف خیریه استان فارس  در حال برگزاری است جهت تشویق و تبلیغ کسانی که می‌خواهندبا رویکرد مهدوی وقف انجام دهند.
 
 وی در پایان تصریح کرد:مسابقه کتاب خوانی میثاق با خورشید پنهان  که امسال شانزدهمین سال متوالی است که این مسابقه برگزار می‌شود که در تمامی مقاطع سنی انجام می‌شود‌ در۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ انجام میشود. و همچنین اهدا خون به صورت داوطلبانه همچنین  توزیع بسته های معیشتی در ۱۲ .هر ماه انجام شود که مبنی بر۱۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع  خواهد شد

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، مهدویت
نظرات بینندگان