کد خبر: ۱۵۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
استاندار فارس:

جشن‌های نیمه شعبان در استان فارس با محوریت مردم برگزار شود

ایمانیه با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت نیمه شعبان به گونه‌ای باشد که کار به میان مردم بیاید، گفت: برنامه‌های جشن باید از درون مسجد، حسینیه و خانه خارج شود و به میان مردم آید و این کار در ۱۲۰ شهر استان به تناسب اتفاق بیافتد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه بزرگداشت نیمه شعبان با تاکید بر بزرگداشت این روز به عنوان یک جشن مذهبی، اظهار داشت: باید تلاش کرد قشر خاکستری نیز متوجه این روز شوند؛ بنابراین هر کاری که قشر خاکستری را درگیر می‌کند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نورافشانی در شهرهای بزرگ و فعالیت پررنگ موکب‌ها در نیمه شعبان، افزود: گروه‌های سرود سیار برای مردم جاذبه دارند و در نیمه شعبان هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه با بیان اینکه چراغانی به ویژه در سطح خیابان‌ها مورد توجه باشد، بیان کرد: کسبه و اصناف در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند؛ ادارات هم وظیفه اداری است که فضاسازی مناسب داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه اطعام مرتبط با موقوفات در این روز بیشتر شود، افزود: در رستوران‌ها و هتل‌ها نیز نشانی از نیمه شعبان باشد و مساجد، امامزادگان و غیره برای نیمه شعبان سنگ تمام بگذارند و نشان دهند که این روز متفاوت از دیگر روزهای است.

وی در پاسخ به پیشنهاد معاون سپاه فجر برای برگزاری جشن در ورزشگاه حافظیه گفت: این پیشنهاد خوبی است که برای آن برنامه‌ریزی شود و چون یکی از سنت‌های نیمه شعبان روزه گرفتن است تلاش شود افطاری برای مردم در نظر گرفته شود.

استاندار فارس با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب سیار از کتاب‌های مهدویت و توجه ویژه به بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری معلولان نیز در این روز فراموش نشود، تصریح کرد: شبیه این جلسه درباره ماه رمضان نیز برگزار شود

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان