کد خبر: ۱۵۳۵۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
تجمع اعتراض‌آمیز والدین شیرازی در پی بازگشایی مدارس:

از خطر ابتلای دانش‌آموزان به کرونا تا نبود امکانات و زیرساخت های کافی برای بازگشایی مدارس

وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا در یک تصمیم نابهنگام در حالی دستور بازگشایی مدارس را صادر کرده و حضور دانش آموزان در کلاس های حضوری را الزامی نمودند که به گفته والدین هیچ یک از شرایط لازم برای حضور دانش آموز فراهم نشده و خطر ابتلای آنها به کرونا و مهیا نبودن سرویس مهمترین دغدغه پدران و مادرانی است که در تجمع اعتراض آمیز امروز در شیراز مطرح شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،در پی تصمیم مشترک ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ آن هم پس از تعطیلی دو ساله مدارس و درست در زمانی که دید و بازدید ها و مسافرت های عید نوروز از طرف برخی خانواده ها موجب افزایش آمار کرونا در سطح کشور از جمله استان فارس شده است این تصمیم نابهنگام و تا حدودی غیرکارشناسانه وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا موجب نارضایتی و اعتراض تعداد زیادی از خانواده ها در سراسر کشور شده است.

اعتراض و گلایه خانواده ها از بازگشایی مدارس تنها به یک یا دو مورد مربوط نیست بلکه در وهله اول اصلی ترین دغدغه خانواده‌ها حفظ سلامتی فرزندان شان در مدرسه و در ساعات خارج از منزل می باشد چراکه ناقل و مبتلا بودن همکلاسی ها و حتی کادر مدرسه امری غیر قابل انکار میباشد که ممکن است دیگر دانش آموزان را در معرض ابتلا به این ویروس قرار دهد.

پس از گذشت یک هفته از بازگشایی مدارس و اعتراض جمع زیادی از والدین در سراسر کشور تعدادی از خانواده ها در کلان شهر شیراز نیز از روزهای ابتدایی بازگشایی مدرسه ها مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس، مدارس فرزندان خود و امروز در یک حرکت دسته جمعی در مقابل استانداری فارس تجمع کرده و از استاندار فارس و ستاد استانی کرونا خواهان رسیدگی به این موضوع و رساندن صدای والدین به وزارتخانه در تهران شدند.

 آماده نبودن زیرساخت های لازم برای آغاز مدرسه یکی از مهم ترین مشکلات والدین می باشد چراکه به گفته حسینی یکی از پدران حاضر در جمع معترضین، در مدارس و برخی از کلاس ها تا ۴۰ نفر دانش آموز باید کنار یکدیگر قرار گیرند که به هیچ عنوان امکان رعایت فاصله اجتماعی در چنین کلاس هایی وجود ندارد.

خانم پیروی مادر یکی از والدین که از ابتدای بازگشایی مدارس با چند تن دیگر از اعضای انجمن و اولیا این موضوع را با کادر مدرسه، آموزش و پرورش و متولیان امر در میان گذاشته و نتیجه ای نگرفته بود امروز در تجمع اعتراض آمیز خانواده ها حضور پیدا کرد و در گفتگو با خبرنگار شیرازه به بیان چند نکته پرداخت و گفت:عدم رعایت فاصله اجتماعی در کلاس ها: عدم رعایت نکات بهداشتی توسط دانش آموزان و اعتراض بعضی از خانواده ها در خصوص نداشتن فرم و کیف و کفش مدرسه باعث اضطراب و استرس دانش آموز و والدین شده است به همین خاطر بازگشایی مدارس در چنین شرایطی تصمیمی نادرست و نابجا میباشد و ما امروز در این تجمع از استاندار فارس تقاضا داریم تا خواسته ما را به گوش متولیان آموزش و پرورش و بهداشت در وزارتخانه های مربوطه برساند.

خبرنگار شیرازه که در جمع والدین و معترضین حضور پیدا کرد، پس از گفتگو با چند تن از افراد،   به همراه شش نفر از پدر و مادران، به عنوان نماینده جمع حاضر به داخل استانداری رفته و با محمد جباران مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس به صحبت و ارائه درخواست تجمع کنندگان پرداختند.

در این جلسه مباحثی همچون، وجود دانش آموزان ناقل و خطر انتقال به دیگر افراد، نبود زیر ساختهای کافی در مدارس برای کلاسهای حضوری ۳۰ تا ۴۰ نفره، نداشتن فرم و وسایل مدرسه آن هم در شرایطی که تنها یک ماه تا اتمام مدارس باقی مانده و از همه مهم تر نداشتن سرویس رفت و برگشت برای دانش آموز از جمله مباحثی بود که مطرح شد.

اگرچه در این میان عده اندکی از خانواده ها که موافق حضور دانش آموزان در مدارس و ادامه کلاسهای حضوری هستند استفاده از اسنپ، تاکسی تلفنی و یا تاکسی های شهری را یکی از راهکارهای حل سرویس مدارس عنوان کردند، اما امن نبودن تاکسی تلفنی، اسنپ و یا خودروهای گذری آن هم برای دانش آموزانی که تا کنون بدون حضور والدین از این وسایل نقلیه استفاده نکرده‌ یکی از جدی ترین دغدغه خانواده ها بود که در جلسه امروز مطرح شد.

خانم زراعتی مادر دو دانش آموز هفت و ده ساله عنوان کرد: بنده خودم و همسرم هر دو شاغل هستیم و شرایط کاری اجازه مرخصی های هر روزه را نمیدهد تا بتوانیم فرزندان مان را به مدرسه برده و ظهر به منزل بیاوریم و همین موضوع باعث شده هزینه های سنگینی برای سرویس رفت و برگشتگان پرداخت کنیم که واقعا از توانمان خارج است.

در این جلسه بعد از بحث و گفتگو های بسیار و اعتراض والدین به مباحث گفته شده مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس از نمایندگان معترضین خواست تا مطالبات خود را در قالب یک دست نوشته مکتوب و همراه امضاء جمعی از معترضین وی تحلیل داده تا در ستاد استانی کرونا مطرح و سپس به تهران ارسال گردد.

از خطر ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نبود امکانات و زیرساخت های کافی برای بازگشایی مدارس

جباریان به والدین قول داد که حتماً درخواست آنان را به ستاد ملی کرونا  و سپس تهران و وزارت خانه مربوطه عودت دهد تا در صورت ضرورت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سخن آخر اینکه:

هرچند مسئولان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، مدام بر واکسیناسیون توصیه می‌کنند اما چون هنوز عده ای از والدین و دانش آموزان هر سه دوز واکسن را تزریق نکرده‌اند دغدغه و نگرانی دیگر خانواده ها افزایش یافته و همین موضوع را دستمایه ای برای ممانعت از حضور فرزند خود در مدرسه می‌دانند.

نگرانی‌هایی که از بازگشایی مدارس وجود دارد ابتلای دانش‌آموزان و به دنبالش رشد صعودی آمار کرونا در کشور است که با گذشت تعطیلات نوروزی و سفرهای بسیار، در حال افزایش می باشد، پس ضرورت دارد که مسئولین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با نگاهی کارشناسانه تر و تصمیمات اصولی تر موجبات آسایش خاطر خانواده ها را فراهم کنند تا سال تحصیلی باقی مانده نیز به پایان رسد و والدین بتوانند با فراغ بال بیشتری برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی و تصمیم گیری نمایند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
0
این یک ماه اخر مدرسه ها باید غیر حضوری بشه ما با حضوری بودن مخالف هستیم فقط به خاطر سلامتی بچه ها که سلامتی خانواده ها هم به خطر می اندازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
0
این یک ماه اخر مدرسه ها باید غیر حضوری بشه ما با حضوری بودن مخالف هستیم فقط به خاطر سلامتی بچه ها که سلامتی خانواده ها هم به خطر می اندازند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
0
یکی از مهمترین مشکلات سرویس مدارس ابتدایی است
بنده به خاطر نبودن سرویس چند روزی نوه ام را به دبستان بردم جلو مدرسه چند صد ماشین بود با وجود اینکه مدرسه در خیابان خلوت بود ولی باز هم مشکل بود
سرویس مدارس زیر نظر سازمان ذانش آموزی است
که اخیرا فردی را بدون داشتن کوچکترین تجربه مدیریتی در این پست گذاشته اند
از این مهمتر بعضی از معلمان والدین را تحریک می کنند تا مدرسه نیایند این دو سه سال خیلی به آنها خوش گذشته