کد خبر: ۱۵۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
رئیس دادگستری شهرستان جهرم:

احیاء و صیانت از جنگل های چاتیز شهرستان جهرم در دستور کار دستگاه قضایی

رستگار گفت:حفاظت از اراضی ملی و تمرکز بر روی اقدامات پیشگیرانه از مهمترین اولویتهای دستگاه قضایی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستانهای شیرازه، محسن رستگار رئیس دادگستری شهرستان جهرم در بازدید از اراضی جنگلی منطقه چاتیز این شهرستان و تصرفات بوقوع پیوسته در این مناطق گفت: مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و جنگلی باید با اهتمام بیشتری ادامه یابد.

 وی با تاکید براصل پیشگیری در مقابله با تعدی متصرفان اراضی ملی خطاب به دستگاههای مسئول و نهادهای متولی از پیشگیری به عنوان مهمترین اصل در جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز یاد و تاکید کرد : اجرای این امر مهم در اولویت برنامه‌ها و اقدامات قرار دارد و با هرگونه ساخت‌وساز و احداث بنا در اراضی ملی جلوگیری خواهد شد.

رستگار با اشاره به حمایت قاطع دستگاه قضایی در احیاء و توسعه جنگل های چاتیز شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده های مطروحه در دادگستری با توان وجدیت بیشتر ادامه دارد  و در این راستا برای رفع مسائل و معضلات موجود در مسیر صیانت از اراضی ملی، اقدامات و تدابیر لازم و عاجل صورت گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم افزود: با اتخاذ تدابیر ویژه اعم از احیا ء ، واکاری و تثبیت ذخیره گاههای جنگلی می توان میزان تخریب و تصرف اراضی ملی وجنگلی را تا حدودی کاهش داد.

 این مسئول قضایی در پایان با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از اراضی ملی یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی است هشدار داد: با هرگونه سهل انگاری در امر صیانت از انفال و اراضی ملی با جدیت و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

ابراهیم شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم نیز با اشاره به اهمیت ذخیره گاه های جنگلی شهرستان بویژه جنگل چاتیز افزود: حفاظت از مناطق و رویشگاههای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا با هر گونه تعدی و دست اندازی به اراضی ملی و جنگلی قاطعانه برخورد خواهد شد.

شهسواری ضمن قدردانی از دستگاه قضایی وعوامل نیروی انتظامی از مردم طبیعت دوست شهرستان  خواست در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و سرمایه های همگانی همکاری های لازم را با نیروهای منابع طبیعی داشته و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی را به شماره 139 یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل ومرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان