کد خبر: ۱۵۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۱

نمایشگاه آثار کنگره جهانی حضرت محمد (ص) در شیراز برگزار شد

نمایشگاه آثار کنگره جهانی حضرت محمد(ص) امروز چهارشنبه با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه این نمایشگاه با میزبانی و همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور و با حضور استاندار فارس، معاون فرهنگی استاندار، معاون فرهنگی سپاه فجر استان فارس، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رئیس بسیج هنرمندان استان و دبیر کل گنکره جهانی حضرت محمد (ص) و دست اندکاران کنگره در سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

جعفر ترک زاده مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار گنکره جهانی حضرت محمد (ص) ضمن تبریک عید غدیر خم، عید امامت و ولایت و  ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه  از زحمات آقای دکتر تقوایی دبیر کل کنگره جهانی حضرت محمد (ص) و دست اندرکاران کنگره تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور بتواند به عنوان یک پایگاه فرهنگی در هم افزایی با سایر دستگاه ها و برنامه های فرهنگی استان فارس ایفای نقش کند.

حامد تقوایی دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) نیز اظهار کرد: در این دوره از کنگره، در مجموع حدود ۶ هزار اثر از ۴۰ کشور جهان و تمامی استان‌های کشور دریافت شد که پس از داوری، حدود ۴۳۰ اثر، به‌عنوان آثار منتخب معرفی شد.

وی افزود:، در نمایشگاه آثار کنگره محمد (ص) و پویش نذر نگارین، آثاری در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث، نقاشی‌خط، نقاشی، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال آرت، عکس، تذهیب، گل و مرغ، نگارگری به نمایش گذاشته شد.
 سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور با تشکیل ستاد ویژه برگزاری عید امامت و ولایت، مجموعه برنامه هایی را در راستای گرامیداشت عید سعید غدیر با همکاری دستگاههای فرهنگی استانی تدارک دیده است.

 کنگره‌ جهانی حضرت محمد(ص) از ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ مصادف با بعثت پیامبر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با فراخوان آثار ادبی و هنری در هفت محور از جنبه‌های مختلف زندگی پیامبر آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان