کد خبر: ۱۵۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با شیرازه:

ورزشگاه حجاب، پیر و فرسوده است

خالدی بیان کرد: در جلساتی که با اعضای شورای شهر داشتم همواره تأکید کردم که مجموعه حجاب در شأن بانوان شهر شیراز نیست و در غرب این کلانشهر باید یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان احداث شود.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، زنان و دختران نیمی از جامعه را تشکیل داده و با توجه‌ به نقش مادری و همسری خود، بر نیم دیگر جامعه نیز تأثیرگذاری دارند.

سلامت جسمی و روحی بانوان در سلامت و شادابی جامعه تأثیر به سزایی دارد و یکی از عوامل مؤثر در سلامتی این قشر از جامعه، ورزش و اجرای فعالیت‌های ورزشی است.

مشارکت بانوان در ورزش افزایش سلامتی، ارتقا مهارت‌های فیزیکی و افزایش اعتمادبه‌نفس این قشر را به دنبال داشته و آسیب‌پذیری این قشر را کاهش می‌دهد.

یکی از موارد مهم در این راستا، اختصاص اماکن ورزشی مناسب و افزایش سرانه ورزشی است. این اماکن باید به‌گونه‌ای باشد که بانوان در آن فضا احساس امنیت و آرامش کرده و به‌ دور از هرگونه استرس و مزاحمت، به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

سرانه ورزشی بانوان در کشور، استان فارس و شهر شیراز وضعیت مطلوبی ندارد و باید در این راستا گام‌های عملی مؤثری برداشته شود.

در همین راستا به سراغ معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس رفته و در خصوص مشکلات ورزشگاه حجاب به گفتگو پرداختیم.

فریبا خالدی معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در استان فارس 748 باشگاه و مکان ورزشی دولتی و 946 باشگاه خصوصی وجود دارد که 11 هزار و 225 نفر از بانوان روزانه از اماکن دولتی فارس استفاده می‌کنند.

خالدی در خصوص مجموعه ورزشی حجاب بیان کرد: مسئله دیوارکشی باشگاه حجاب را در شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان فارس مطرح و پیگیری کردم.

وی افزود: ورزشگاه حجاب فرسوده و پیر شده است و با مریم کاظم‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت وزرش و جوانان از باشگاه حجاب بازدید کرده و وی دراین‌خصوص قول مساعدت داد.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس  تصریح کرد: حجاب بر اساس قانون در اختیار بخش خصوصی است و ما تمایل داریم این مجموعه در اختیار خودمان باشد و همه بانوان بتوانند از این فضا به بهترین نحو استفاده کنند منتها قانون این اجازه را به ما نمی‌دهد. 

خالدی از کمبود فضاهای ورزشی بانوان در سطح شیراز گلایه کرد و افزود: در جلساتی که با اعضای شورای شهر داشتم همواره تأکید کردم که مجموعه حجاب در شأن بانوان شهر شیراز نیست و در غرب شیراز باید یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان احداث شود و بارها دراین‌خصوص درخواست زمین کردیم و امید است که زودتر نتیجه مطلوب محقق شود.

وی بیان کرد: طبق قانون در اماکن ورزشی بانوان، باید مالکیت و کاربری این اماکن حفظ شود و مختص بانوان باشد.

یزدانی یکی از بانوان شیرازی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: در سطح شیراز اماکن ورزشی مناسب برای بانوان وجود ندارد و از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به راه‌اندازی اماکن ورزشی در محله‌های مختلف شهر اقدام نموده و عدالت شهری را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: بسیاری از بانوان به‌ ناچار در پارک‌ها و بوستان‌ها فعالیت‌های ورزشی را انجام می‌دهند و این امر خطرات و آسیب‌هایی را برای آنها به دنبال دارد. 

به گزارش شیرازه، افزایش اماکن و سرانه ورزشی مناسب بانوان باید در دستور کار مسئولان فارس قرار گرفته و در این راستا اقدام عملی مؤثر صورت گیرد و توسعه متوازن این اماکن در سطح شهر شیراز و استان فارس در دستور کار باشد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان