کد خبر: ۱۵۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس:

احیای شورای عالی جوانان نشانۀ عزم دولت برای حل مشکلات است

صفرپور گفت: احیای شورای عالی جوانان بعد از هشت سال، نشانۀ عزم جدی دولت سیزدهم برای رسیدگی و حل مشکلات این بخش از جامعه است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،حیدر صفرپور مدیرکل ورزش و جوانان فارس یکشنبه ۳۰ مرداد در چهارمین ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس، مصوبات شورای عالی جوانان را راهگشای حل مشکلات دانست و گفت: در این دولت شورای عالی جوانان بعد از ۸ سال احیاء شد و این نشان از دغدغه مندی مسئولان نسبت به امور جوانان است.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی جوانان افزود: استفاده از اماکن و امکانات دستگاه ها برای برگزاری مراسم ازدواج، استفاده ۲۰ درصدی زوج های جوان از امکانات و ظرفیت های دستگاه های دولتی و عمومی، کاهش زمان پرداخت وام به ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده و پرداخت وام ازدواج زوج های جوان فقط با یک ضامن از مهم‌ترین مصوبات این شورا بوده است.

صفرپور گفت: جوان آینده سازان این مرز و بوم هستنند و آینده این مملکت را جوانان باید رقم بزنند و این ممکن نیست جز با هموار نمودن راه و مشارکت واقعی آنان در همه عرصه ها که باید این را برنامه ریزی کرد و از نیروی انسانی جوان‌ بیشتر استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان ارتباط تنگاتنگ‌ مسئولین با جوانان، شناخت دغدغه های آنان، بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی و پیگیری وضعیت اشتغال و مشکلات جوانان است، گفت: توجه به استفاده از مشاوره در امورجوانان از الزامات ازدواج پایدار است و در حال حاضر ۱۶ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان فارس در استان خدمات مشاوره‌ای ارائه می دهند.

استاندار و رئیس شورای عالی جوانان فارس نیز در این جلسه که با موضوع شرکت های دانش بنیان برگزار شد، بر لزوم معرفی شرکت های دانش بنیان موفق توسط رسانه ها تاکید و اضافه کرد: رسانه ها، با معرفی این شرکت ها در مسیر تشویق و همیاری این شرکت ها گام بردارند.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس تعریف پنجره واحد ایجاد شرکت های دانش بنیان را لازم دانست و گفت: برگزاری جلسات مشترک نمایندگان دستگاه های مربوطه برای رفع دغدغه جوانان در تاسیس شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تاسیس کلینیک رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان تازه تاسیس جهت رفع موانع اداری می تواند از رکود و تعطیل شدن این واحدها جلوگیری کند .

تاسیس دفاتر بازاریابی و برگزاری نمایشگاه اعلام نیاز دستگاه های اجرایی برای استفاده شرکت های دانش بنیان و انعقاد تفاهم نامه با آنان از دیگر توصیه های استاندار فارس در مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان بود.

استاندار فارس دانش بنیان کردن فرآیندها را از دیگر چشم اندازها برشمرد و گفت: می توان با توسعه علوم و صنایع دانش بنیان زمینه اشتغال و به کارگیری نخبگان را فراهم کرد.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان