کد خبر: ۱۵۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر:

هفته دولت ۲۲ طرح حوزه برق در فارس و بوشهر افتتاح می‌شود

حقیقی خبر داد:که به مناسبت هفته دولت ۴۶ طرح کلان تامین و انتقال برق در استان‌های فارس و بوشهر افتتاح شده یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر سه شنبه ۱ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح های تامین و انتقال برق ویژه هفته دولت شامل 22 پروژه خواهد بود که با هزینه و سرمایه گذاری ۸۰۶۰ میلیارد ریال اجرایی و آماده بهره‌برداری شده است، گفت: از کل طرح‌های آماده افتتاح هفته دولت ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۸۰ میلیارد ریال مربوط به فارس و شهرستان‌های لارستان، مهر، فیروزآباد، زرین دشت، خنج، نی ریز و شیراز بوده و اعتبار آن از محل طرح‌های ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه عمده کارکردهای طرح های یاد شده ایجاد ظرفیت نیروگاه، ظرفیت پست و اجرای خطوط انتقال است، افزود: این طرح‌ها در راستای برق رسانی روستایی و توسعه پست‌ها برای تقویت شبکه و جلوگیری از افت ولتاژ و همچنین تامین برق پایدار برای مشترکان کلان و خانگی و تامین برق صنایع در استان فارس اجرا شده و اکنون به بهره برداری می رسد.

افتتاح طرح های هفته دولت در استان بوشهر و جنوب کشور

حقیقی همچنین با بیان اینکه متخصصان صنعت برق در شرکت برق منطقه ای دغدغه تامین برق در همه مناطق را دارند و با اولویت اجرای طرح های کلان در استان بوشهر و جنوب کشور را دنبال می کنند، افزود: همه نیازهای تامین برق در این مناطق احصا و شناسایی شده است و در هفته دولت شاهد بهره برداری از ۱۱ طرح کلان تامین برق در استان بوشهر با صرف اعتباری معادل ۶۳۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هستیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در ادامه اضافه کرد: طرح های یاد شده در مناطقی از دیر، دشتی، گناوه، دشتستان، میاندشت، وحدتیه و بوشهر اجرا شده است.

حقیقی افزود: کارکرد اصلی این طرح ها اجرای خطوط ۲۳۰ کیلو ولت، اجرای پست های ۲۳۰/۶۳ کیلوولت، افزایش ظرفیت پست ها، توسعه کلیدخانه، مانیتورینگ و کنترل ۴ ایستگاه فشار قوی در مراکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای شامل تهیه، نصب و راه اندازی کلیه تجهیزات مخابراتی و اسکادا و اجرای خطوط فیبرنوری نیروگاه گناوه و پست ۲۳۰ برازجان است.

پروژه های آماده اجرا در استان های فارس و بوشهر 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه در هفته دولت امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی ۲۴ پروژه هستیم، اضافه کرد: در استان فارس عملیات اجرایی  ۱۹ طرح تامین و انتقال برق با سرمایه گذاری ۲۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در شهرستان های لارستان، جهرم، شیراز، خنج، قیر، کازرون و اقلید آغاز می شود و امیدواریم که این طرح های عمده و کلان تامین و انتقال برق زمینه ساز توسعه صنعتی استان باشد و در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین شاهد به ثمر نشستن طرح های اشتغال زا در این عرصه باشیم.

حقیقی اضافه کرد: در استان بوشهر نیز عملیات اجرایی ۵ طرح بزرگ شامل افزایش ظرفیت پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت صنعت بوشهر، افزایش ظرفیت پست۴۰۰ کیلوولت کنگان، توسعه پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم، اجرای خط ۴۰۰ کیلوولت بندرگاه – چغادک و احداث خط چهار مداره تلسکوپی۲۳۰/۶۶ کیلوولت بوشهر۲ – پودر است که با سرمایه گذاری ۶۲۵۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان