کد خبر: ۱۵۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
جمعه های مهدوی؛ 

پیاده روی اربعین،  معرفی جهانی امام حسین(ع) و زمینه سازی ظهور را به دنبال دارد

پیاده روی اربعین کمک می کند که انسانهای بیشتری امام حسین(ع) را شناخته و در مسیر زمینه سازی برای ظهور گام بردارند
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، پیاده روی اربعین یک رویداد بزرگ جهانی است که از زوایای مختلف قابل بررسی است.

این پیاده روی خودجوش و دل انگیز زائران، محبان و مریدان آل الله و آزادیخواهان فرق و ادیان مختلف ، ذهن های بسیاری را معطوف قیام جهانی حضرت صاحب الامر و الزمان(عج) می کند. 
 
 از آنجایی که قیام امام حسین(ع) بزرگترین نماد مظلمویت انسان در طول تاریخ بوده است و از آنجایی که حضرت مهدی(عج) بزرگترین نماد مبارزه با ظلم می باشد، می توان این گونه تفسیر کرد که پیاده روی اربعین آغازی بر یک پدیده مستمر تاریخی است که انجام و پایان این حرکت با قیام حضرت مهدی موعود(عج) رقم خواهد خورد. 

پیاده روی اربعین آغازش از کربلا و انجامش به نوعی در کعبه مکرمه و ایجاد حکومت عدل جهانی در کل کره زمین است و قیام مهدی موعود فرجام نیک تمام پیامبران الهی است که نیازمند تببین و تحقیق است. 
 
 شعار حضرت مهدی(عج) خون خواهی از همه مظلومان عالم به ویژه امام حسین(ع) در کربلا به عنوان یک نماد برای اجرای عدل و قسط بر کل کره زمین است و در این معرکه و جریان و حرکت قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا تا قیام مهدی موعود(ع) نیازمند تظاهراتی هستیم.  
 
محوری ترین هدف این تظاهرات، مبارزه با ظلم و ستم و اصلی ترین مقصود، برپایی عدل و قسط بر کل زمین است و عدالت خواهی میل درونی همه انسان هاست. 

در شعار های برپایی حکومت حضرت مهدی(عج) برپایی عدل و قسط اولویت اصلی است چیزی که در قیام امام حسین(ع) مورد غفلت بسیاری از انسان ها واقع شد.
 
امروز ما شاهد توجه قلبی و روحی انسان هایی هستیم که سعادت و نیک بختی خود را در این جریان عدالتخواهی و در مسیر اربعین  می بینند.

در مسیر پیاده روی اربعین، انسان هایی با خصوصات ویژه میبینیم، فردی معلول که این مسیر بهشتی را سینه خیز می رود، پیرزنی که مویه کنان طی طریق می کند که شاید اربعینی دیگر زنده نباشد، جوانی که تمام تعلقات دنیوی را کنار گذاشته تا به دور از هیایوی دروغین رسانه های غرب، خود را به حرم شش گوشه و بهترین جای جهان هستی برساند، پدر و مادری که فرزند چند ماهه خود را با قنداق بر سر دست گرفته تا آن را نذر شش ماهه ارباب کنند همه و همه حکایت از جمال و جمیل دارد، حکایت از ایثار و فرهنگ حسینی مهدوی دارد و این ویژگی های بسیارجذاب که در عرصه های دیگر کمتر به چشم می خورد، ما را نوید به جامعه سرشار از ایثار و از خود گذشتگی می دهد.

 «ایثار و از خود گذشتگی» هنر هر کسی نیست و یکی از مضامین و صفات عالیه است که در همه جا یافت نمی شود اما انسان های بسیاری با این ویژگی را در مسیر اربعین می توان یافت.

 انسان هایی هستند که ۱۱ ماه تلاش می کنند و امکاناتی را فراهم می کنند برای اینکه از زائران امام حسین(ع) تا حد توان پذیرایی کنند و این تلاش را بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهند.

این افراد در جریان پیاده روی اربعین با دلدادگی و شیدایی از تمام امکان ناچیز خود می گذرند و این نمونه ای بسیار کوچک است و در روایات فراوان داریم که یاران حضرت مهدی(عج) در اوج قله ایثار و از خود گذشتگی هستند.
 
خستگی ناپذیری از ویژگی های پیاده روی اربعین این اتفاق بزرگ است. بی توجهی به دنیا از نمود های دیگر این پیاده روی است که به عنوان یکی از عناصر زمینه سازی ظهور می تواند نقش داشته باشد. 
 
خداوند شایستگان را وارث مردم جهان خواهد کرد، این وعده الهی است و لازم است علاوه بر گام نهادن در این مسیر با توجه به شرایط حضور و ایجاد جامعه جهانی، پیام را از عاشورا و کربلا بگیریم و برای رفع ظلم و ستم همه انسان ها را برای میل به عدالت خواهی کمک و تحریک کنیم. اگر چنین شد در مسیر تحقق یکی از شرط های ظهور قرار گرفته ایم.
 
 در اربعین امسال بعد از وقفه ای که به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا افتاد و بسیاری از زایران ایرانی نتوانستند در این همایش عظیم "عزیزان حسین" در مسیر نجف تا کربلا، حضور یابند، هر کس در حد توان و بضاعت خود برای آگاه کردن دیگران می تواند با کمک به دیگران در فراگیری اهداف حکومت عدل جهانی تلاش کند.

 ما در مسیر حرکت به سمت فرجام قیام عاشورا هستیم و اگر بخواهیم اثبات کنیم که تا انجام قیام حضرت مهدی(عج) حضور داریم از لحظه های زندگی خود برای ایجاد جامعه جهانی باید استفاده کنیم و لذا تردیدی نکنیم پیاده روی اربعین به عنوان شعار از شعائر الهی به روشنی می تواند 

یکی از فواید بزرگ و ارزشمند آن گرد آمدن انسان ها از مذاهب مختلف برای رسیدن به یک جامعه جهانی بر اساس عدل و قسط باشد.

بیش از هزار سال زنده نگه داشتن عزاداری برای قیام امام حسین(ع) به این دلیل است که در میانه راه هستیم  و با نیم نگاهی به گذشته یعنی قیام امام حسین(ع) و نیم نگاهی به آینده یعنی ظهور حضرت حجت(عج) می توان به این مسئله پی برد که عاقبت بخیری انسان در گرو دو بال سرخ حسینی و بال سبز مهدوی است. 
 
   جمعیت منسجم عاشقان حسینی و دلدادگان مهدوی در پیاده روی اربعین می تواند نقش کلیدی و اساسی در انسجام بخشی به جمعیت های پراکنده داشته باشد و امید است با رفع بیماری کرونا استقبال به معنویت و توجه به موعود منجی بیشتر شود. 

پیاده روی اربعین عالی ترین نمود جمعیت انسان ها با محوریت آموزه های الهی در کنار جمعیت های دیگر است که کمک می کند ذهن انسان های فراوانی معطوف به آزادی خواهی شود و جریان حاکم بر جهان قیام و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) شود. 

لازم است وضعیت پدید آمده را پاس بداریم و از  همه زحماتی که در طول تاریخ برای چنین اتفاقی افتاده است تقدیر نماییم. 

در روایات اهل تسنن و شیعه آمده است که امام زمان (عج) در آغازین لحظات ظهور ، ما بین رکن و مقام می ایستند و پنج ندا می دهند:
1. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم. آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم،
2. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده،
3. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً. بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند،
4. الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را روی خاک افکندند،
5. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.

بنابراین امام زمان(عج) با امام حسین (ع) خود را معرفی می کنند و در روایات باز به این نکته اشاره می شود که همه انسان های زنده در آن روز ندای حضرت را می شنوند و او را می شناسند. پس نتیجه می گیریم قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین علیه السلام را بشناسند.

پیاده روی اربعین این سال ها، در حقیقت اولین عمل قابل لمس همه مسلمانان محسوب می شود که در تعجیل ظهور حضرت حجت(عج) بسیار موثر است چراکه باید ابتدا همه امام حسین (ع) را بشناسند تا معرفی کردن امام زمان با امام حسین (ع)معنا پیدا کند.

حال باید امید داشت با برگزاری هرچه وسیع تر و باشکوه تر پیاده روی اربعین سال های بعد ، بیش از پیش امام حسین علیه السلام را به جهانیان معرفی کنیم

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان