کد خبر: ۱۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

ماهر طاهر:‌ بيانات آيت الله خامنه‌اي چشم‌انداز جديدي را مقابل مردم فلسطين گشود

عضو مجلس فلسطين با ابراز خرسندي و موفق ارزيابي كردن اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، به سخنان رهبر انقلاب اسلامي در اين اجلاس اشاره كرد و گفت: ‌سخنان ايشان چشم‌انداز جديدي را مقابل مردم فلسطين گشود.

ماهر طاهر عصر امروز با حضور در دانشگاه تهران و شركت در مراسم يادواره شهيد رجب بيگي كه در تالار شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن اعلام خرسندي از حضور در جمع دانشجويان ايراني دانشگاه‌ تهران گفت: سلامي گرم مردم فلسطين و شهر غزه را به مردم و جوانان ايراني مي‌رسانم و اعلام مي‌كنم كه همراهي ايران در مقاومت مردم فلسطين و شهر غزه مايه افتخار و خرسندي ماست.

وي با اشاره به حضور تعداد كثيري از دانشجويان دختر در اين مراسم افزود: حضور خواهران ايراني باعث تعجب من شد و اين نشان دهنده توجه خاص به فعاليت اجتماعي و برابري زن و مرد در ايران است.

اين استاد علوم سياسي دانشگاه و عضو جبهه مردمي آزادي فلسطين با اشاره به عملكرد جبهه مردمي براي آزادي فلسطين گفت: در سال 1972 اولين عمليات استشهادي اين جبهه به وقوع پيوست و اولين شهيد آن شهيد مظفر، فردي ايراني بود.

عضو مجلس فلسطين ضمن ابراز خرسندي از برگزاري همايش حمايت از انتفاضه فلسطين توسط مجلس شوراي اسلامي ايران گفت: در اين همايش دو روزه بسياري از مسئولين سياسي كشورهاي اسلامي شركت داشتند و بسيار خوشحال شدم كه در اين مراسم شاهد حضور رهبر انقلاب اسلامي ايران بوديم.

وي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز اول اين همايش بيان داشت: ‌سخنان منطقي و مهم رهبر انقلاب اسلامي ايران چشم‌انداز جديدي را در برابر مردم فلسطين ترسيم كرد و الگوي جديدي را براي آنان معرفي كرد.

ماهر طاهر با تأكيد بر اينكه موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال موضوع فلسطين و اسرائيل همان موضع مردم فلسطين است، گفت: ما نيز مانند امام خميني (ره) و رهبر انقلاب اسلامي اسرائيل را يك غده سرطاني مي دانيم كه نمي توان در كنار آن زندگي كرد.

عضو مجلس فلسطين با بيان اينكه اكثر مسئولين كشورهايي كه در اين اجلاس شركت كردند به حق فلسطينيان براي حضور در كشور خود و آورگان فلسطيني تأكيد كردند، گفت: محمود احمدي نژاد، رئيس جهوري اسلامي ايران نيز همواره از جايگاه و مظلوميت مردم فلسطين در اكثر اجلاس‌ها حمايت كرده است.

وي با اشاره به موضع گيري اخير برخي از مسئولين كشورهاي مختلف در خصوص تشكيل كشور فلسطين گفت: اين يك برنامه‌ امريكايي و اسرائيلي است كه تلاش مي‌كند مسئله فلسطين را به مسئله اي فرامنطقه اي تبديل كرده و از آن بهره گيرد.

ماهر طاهر با اشاره به رايزيني مختلف گروه‌هاي فلسطيني براي همراهي و سازش با رژيم اشغالگر قدس گفت: طي سال‌هاي مختلف بسياري از گرو‌ه هاي فلسطيني مسائلي را مثل سازش و همراهي با كشور اسرائيل مطرح كرده‌اند اما پس از گذشت سال‌ها همگي به اين نتيجه رسيدند كه قبول دولت اسرائيل در كنار تشكيل كشور فلسطين طرحي هميشه به بن‌بست رسيده است و نمي‌توان آن را مطرح كرد.

اين عضو مجلس فلسطين ادامه داد:‌ جبهه آزادي فلسطين و رهبران اين جبهه در اظهارنظرهاي خود صلح و آرامش را با حضور دولت اسرائيل در كنار كشور فلسطين غير ممكن مي‌داند و مقاومت را تنها راه نجات و راه حل مسئله فلسطين مي‌داند مسئله اي كه اتفاقات اخير نيز گوياي آن است.

وي با اشاره به طرح ايجاد كشور مستقل فلسطين در كنار دولت اسرائيل كه توسط رهبر تشكيلات خودگران در سازمان ملل مطرح شد، گفت: اوباما با بهانه هاي مختلف چنين مسئله اي را غير ممكن مي‌داند و با تأكيد بر حق وتو خود و ديگر متهدانش حق آوارگان و مردم فلسطين كه بيش از 60 سال آزادي خود را از دست داده اند را ناديده مي گيرد.

ماهر طاهر با تأكيد بر اينكه تنها راه حل مسئله فلسطين مقاومت است، بيان داشت: پيروزي حزب الله در جنگ 33 روز و 22 روزه غزه، بر مقاومت مردم فلسطين و منطقه براي رسيدن به حق قانوني مردم فلسطين تأكيد كرد.

اين عضو مجلس فلسطين در ادامه سخنان خود به سوالات دانشجويان پاسخ داد.
 
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ارتباط بين گروه فتح و حماس چگونه است، گفت: در سرزمين فلسطين دو خط سياسي قابل مشاهده است.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه تشكيلات خودگردان تفاهم نامه و موافقت نامه هايي را با اسرائيل امضا كرده است، گفت: نظر تشكيلات خودگران همواره سازش با اسرائيل و تشكيل يك دولت در كنار دولت اسرائيل بوده است.

ماهر طاهر خط مقاومت را ديگر خط حاضر در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين دانست و گفت: اين خط و نگاه هيچ راه‌حلي جز مقاومت در برابر رژيم اشغالگر قدس را نمي‌پذيرد.

عضو مجلس فلسطين افزود: اين خط در غزه توسط اسماعيل هنيه پيگيري مي‌شود و تشكيلات خودگردان هم در كرانه باختري توسط ابومازن قابل مشاهده است.

وي به تفاوهم نامه اخير اين دو گروه فلسطيني اشاره كرد و گفت: گفت‌وگو هاي ديگري در آينده براي نزديكي ديدگاه اين دو گروه برگزار مي شود.

ماهر طاهر در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان كه از او در خصوص تهديدهاي رژيم اشغالگر قدس براي جوانان فلسطيني سوال كرد، گفت: جوانان فلسطيني امروز در داخل و خارج از فلسطين آگاهي زيادي نسبت به مسائل فلسطين پيدا كرده اند و من اميدوارم در آينده شاهد انتفاضه ديگري به رهبري همين جوانان براي پيروزي فلسطين از طريق مقاومت باشيم.

عضو مجلس فلسطين در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان حاضر كه از وي در خصوص نظر خالد مشعل در خصوص ايجاد دولت مستقل فلسطيني سوال كرد، پاسخ داد: گفت: طبق مسئله اي كه عنوان شده است مرز‌هاي فلسطين اشغالي در سال 1967 مورد قبول مسئولان و مطرح كنندگان دولت مستقل بوده است.

وي با تأكيد بر اينكه اين طرح تنها حدود 27 درصد از خاك فلسطينيان كه هم اكنون در اشغال رژيم صهيونيستي است را در بر مي‌گيرد.

ماهر طاهر ناديده گرفتن حق آوارگان فلسطيني و بي توجهي به مسئله بازگشت آنها به سرزمين هاي اشغالي را نيز يكي ديگر از انتقادات مطرح شده نسبت به اين طرح دانست و خاطرنشان كرد: موضع ما در برابر اين پيشنهاد حكومت فلسطيني است كه همه اراضي غصب شده فلسطينيان را در بر گيرد و به حق آوارگان فلسطيني نيز پرداخته شود و اين امكان پذيرنيست مگر از راه ايستادگي و مقاومت كه توسط سازمان ملل امكان پذير نخواهد بود.

عضو مجلس فلسطين در پاسخ به سوال ديگر مبني بر ارزيابي وي از مسئله اتحاد جهان اسلام بيان داشت: بعد از پيروزي‌هاي مسلمانان در جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه بسياري تلاش كردند بذر اختلاف شيعه و سني را ايجاد كنند.

وي ايجاد جنگ رواني و رسانه‌اي را يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت‌هاي استكباري براي اين ترفند دانست و گفت: رسانه‌هاي غربي و وابسته دولت امريكا و رژيم صهيونيستي كوچك ترين مسائل را همواره به عنوان معضلي براي شيعه و سني مطرح مي كنند.

ماهر طاهر در همين زمينه با مثالي بيان داشت: به‌عنوان مثال سال گذشته يكي از مردم فلسطين از من درخصوص دست دادن احمدي‌نژاد با خاخام‌هاي صهيونيستي پرسيد و صحت و سقم اين مسئله را از من سوال كرد.

عضو مجلس فلسطين با بيان اينكه در پاسخ به سوال اين فلسطيني اصل اين حركت را تأييد كردم، گفت: اما به آن شخص فلسطيني گفتم اين خاخام‌هايي كه محمود احمدي نژادي كه همواره از حق فلسطينيان دفاع مي‌كند و اميدي براي آنهاست، آن خام‌خام‌هايي نيستند كه طرفدار رژيم صهيونيستي اند بلكه اشخاصي يهودي هستند كه از موضع رژيم اشغالگر اسرائيل در اشغال فلسطين هرگز دفاع نمي‌كنند.

وي در پايان گفت: اين نمونه‌ كوچكي از فعاليت رسانه‌هاي غربي در ايجاد اختلاف در بين شيعه و سني براي كمرنگ كردن خط مقاومت است.
انتهای خبر /20

نظرات بینندگان