کد خبر: ۱۵۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

اینجا همه ی قلب‌ها برای ثارالله می‌تپد+فیلم

چهار روز مانده تا اربعین حسینی(ع) خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به حرم سیدالشهدا(ع) مملو از زائرانی است که از سراسر جهان خود را به کربلا میرساندند و در رثای مظلومیت اهل بیت(ع) عزاداری می‌کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،مراسم اربعین حسینی امسال بعد از ۲ سال محدودیت با شور و حرارت دوچندان در حال برگزاری است و زائرانی که طی دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا از این سفر معنوی بازمانده بودند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات می‌رسانند و عاشقان سیدالشهدا علیه السلام در هزار و چهارصد و یکمین سالگرد چهلمین روز از شهادت سبط نبی مکرم اسلام پس از طی مسافت ۸۰ کیلومتری از حرم امام اول شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام، هزار و ۴۵۲ عمود ۵۰ متری را با پای پیاده طی کردند تا اسم خود را در این روز غمبار، در زمره زائران حسین بن علی علیه السلام ثبت کنند.

طریق الحسین علیه السلام در ده روز مانده به اربعین شاهد حضور میلیون‌ها عاشق دلسوخته‌ای است که قدم در این مسیر انسان ساز زدند و فارغ از هر رنگ و نژادی و زبانی به شوق رسیدن به سرزمین کربلا، نوای لبیک یا حسین علیه السلام زیر لب زمزمه کردند و فریاد زدند تا غبار روزمرگی از جانشان رخت بربندد.

 زیبایی‌های مسیر پیاده‌روی اربعینیان از نجف به کربلا را هیچ زبان، قلمی و تصویری یارای انعکاسش را ندارد، مسیری که انسان متحیر از سخاوت عراقی‌ها و عطوفت عاشقان سیدالشهدا علیه السلام می‌شود.

در این مسیر از هر طعام و نوشیدنی که می‌خواستی برایت فراهم بوده و قدم به قدمش موکبی برپا شده برای استراحت زائران تا خستگی مسیر پیاده‌روی برای زیارت مضجع حسین بن علی علیه السلام بر تنشان نماند.

 آنگاه که نوای لینک یا حسین علیه السلام از بین الحرمین شریف طنین انداز می‌شود.

 کربلا  در روز هایی که نزدیک به  اربعین بوده  غوغا است و اینجا همه قلب‌ها برای ثارالله می‌تپد، او که حرارت محبتش تا روز قیامت در دل عاشقانش زبانه می‌کشد.

اکنون که چند روز به اربعین مانده و موکب ها  برپاست و زائرین خود را به حرم امام حسین (ع) میرسانند خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به عراق رفته و به مصاحبه با اعضای  کاروانی که از مشهد به سوی کربلا پای پیاده حرکت کرده پرداخت.

وی در ابتدا گفت: سید حسن شهیدی از استان خراسان رضوی ( مشهد) هستم که همراه با کاروان به سمت کربلا راهی شده اسم.

شهیدی در ادامه افزود: این کاروان از حسینیه انصار الحسین واقع در شهرک شهید رجایی مشهد رد  روز 17 تیر امسال پیاده  از حرم مطهر امام رضا ( ع) به سمت کربلا حرکت کرده  است 

این زائر با بیان اینکه تاکنون 65 روز است که در مسیر  مشهد و کربلا در حال پیاده روی هستیم  و این رسمی است که هر ساله  بر گزار میشود چرا که امام حسین ( ع) قیام کردند و فرمودند هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در پایان تصریح کرد: این کاروان به طور کلی 180 نفر بوده که کوچک ترین اعضا 11 ساله و بزرگ ترین 85 ساله است و امیدواریم این کاروان هرساله به سوی کربلا راهی شود.


حال و هوای کربلا در اربعین/ اینجا همه قلب‌ها برای ثارالله می‌تپد

اما خبرنگار شیرازه در ادامه مسیر به موکب امام صادق رسید که خیاطی در آن مشغول خدمات رسانی بود و با وی به گفتگو پرداخت.

وی در ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: ابوالفضل همتی هستم  و  هر ساله به عنوان خادم معمولی در کربلا حضور پیدا میکردم و امسال  اندیشیدم که برای پیاده روی مردم نیاز به خیاطی داشته و تصمیم گرفتم در نجف به  خیاطی بپردازم.

همتی در ادامه افزود :  به دلیل اینکه  در بین راه ها خیاط وجود دارداما شهر نجف خیاطی وجود نداشت  تصمیم گرفتم یک چرخ خریده و در نجف  خیاطی را شروع کنم  و درخدمت زائرین باشم.

این خادم امام حسین ( ع) با بیان اینکه 6 روز است در نجف در موکب  امام صادق بوشهری ها مشغول هستم تصریح کرد: تا روز 24 شهریور ماه که موکب بر قرار است  مشغول خیاطی برای زائران هستم و بعد از آن به سوی کربلا  برای زیارت راهی میشوم.

وی در پایان بیان کرد : در مقابل  اینکه  مردم  تلاش میکنند در این گرما تنور اربعین را گرم نگه  میدارند کوچک ترین وظیفه من خدمات رسانی به زائران است امیدواریم هر ساله خام امام حسین ( ع) باشیم.

 حال و هوای کربلا در اربعین/ اینجا همه قلب‌ها برای ثارالله می‌تپد
 
اما این قصه عاشقی  تمام مردم جهان برای  امام حسین ( ع)   همچنان ادامه دارد ....
 
چقدر نام تو زیباست اباعبدالله
چشم تو خالق دنیاست اباعبدالله

زائر کرببلا حق شفاعت دارد 
قطره در کوی تو دریاست اباعبدالله

دستگیری ز گدا گردن هر ارباب است
کار ما دست تو آقاست اباعبدالله

مستجاب است دعا گوشه ی شش گوشه ی تو
حرمت عرش معلی ست اباعبدالله

هر کسی داد سلامی به تو و اشکش ریخت
او نظر کرده ی زهراست اباعبدالله

عرض ارادت زائران حسینی بدو ورود به مرقد حضرت عباس علیه السلام

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، ارب ، امام حسین
نظرات بینندگان