کد خبر: ۱۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

روزی که عشق از آن عالم‌گیر شد

مغناطیس عشق حسین(ع) تمام عاشقان جهان را جذب می‌کند و در حقیقت می‌توان گفت سالروز ولادتش، روزی است که عشق از آن روز عالم‌گیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عاشق‌ترین‌های عالم، عاشق اویند. لقبش را سلطان عشق نهاده‌اند چرا که مغناطیس عشق او همگان را جذب می‌کند. فرقی نمی‌کند از چه دین و مذهب و مسلک و یا نژادی باشی. در بزنگاهی که ندای عاشقی را در سراسر عالم سر می‌دهند، تو هم راهی دیاری می‌شوی که بوی عشق او از تک، تک لحظات آن می‌آید.

حسین (ع)، دردانه حضرت ختمی‌مرتبت، محمد مصطفی (ص) است که فرمود، هر کس حسین (ع) را دوست بدارد، خدا او را دوست دارد و این‌گونه است که هر کسی به عشق حسین (ع) مبتلا شد، پا در وادی عاشقی نهاده است که تنها مقصدش، رسیدن به خداست و این را بارها در طول تاریخ اسلام، مجاهدانی که در مجاهدت و شجاعت و مقاومت و ایستادگی به حسین بن علی (ع) تأسی کرده و راه عشق و بندگی را طی کردند، ثابت کردند که راهی که حسین (ع) ترسیم کرده است، راه عاشقی با حضرت ربوبیت و غایتش شهادت است.

مزار مطهرش بعد از ۱۴۰۰ سال قبله‌گاه عاشق عالم است که در اربعین حسینی از اقصی‌نقاط عالم راهی حرمش می‌شوند تا سهمی از انوار رحمتی که در کربلا معلی باریدن می‌کند، ببرند. میلیون‌ها عاشق هر ساله به زیارتش می‌روند تا قلب عاشق خود را تسکین دهند.

رسیدن به کربلا معلی و زیارت مزارشریف و مطهر حسین بن علی (ع) آرزوی هر شیعه و عاشقی است و در طول سال حریم مطهرش مملو از خیل عظیم زائران است. به همین دلیل ستاد بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات بنا بر توسعه حرم مطهرش گذاشته است.

اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات فارس گفت: ازآنجاکه حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلی در طول سال و به‌خصوص ایام اربعین حسینی، میزبان میلیون‌ها زائر است، لذا طرح توسعه آن در دستور کار ستاد بازسازی عتبات‌عالیات قرار گرفته است.

وی احداث صحن حضرت زینب (س) را اقدامی در این راستا عنوان کرد و افزود: احداث صحن حضرت زینب (س) در کربلا معلی از چند سال گذشته آغاز شد تا بتوان فضاهای زیارتی حرم را افزود و از زمان تاکنون از محل نذورات مردمی در دست احداث است.

قاسمی  با بیان اینکه کار احداث صحن حضرت زینب (س) تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار سازه بتنی آن تمام شده است، گفت: این کار اکنون به مرحله کاشی‌کاری رسیده است و به همین دلیل برای جذب مشارکت مردمی پویشی به نام «کاشی حرم» راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات فارس بیان کرد: در این پویش، عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌توانند با اهدای نذورات خود (سهم هر مشارکت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است)، نام خود را بر پشت یکی از کاشی‌هایی که در این صحن نصب می‌شود، حک کنند تا باقیات‌صالحاتی برای آنان باشد.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۴۶۱۴۱۹ واریز کرده و فیش واریزی خود را همراه با اسامی موردنظر به شماره ۰۹۳۳۴۵۸۳۳۴۳ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند یا اینکه علاقه‌مندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی  Fars.atabat.org  در قسمت پویش کاشی حرم نذورات خود را واریز کنند و یا اینکه به‌صورت حضوری به دفاتر ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در شهرستان خود مراجعه کنند که در شیراز این دفتر در سه‌راه نمازی، خیابان ۹ دی قرار دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات فارس اظهار کرد: صحن حضرت زینب (س) با وسعت بیش از ۱۳۵ هزار مترمربع زیربنا، مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و غذاخوری در محل تل زینبیه در دست احداث است.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس این طرح، ساختمان جدید تل زینبیه با معماری زیبا و درخورشان زائران در کنار تپه‌ای نمادین احداث خواهد شد، گفت: در طرح احداث صحن حضرت زینب (س)، شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) به مساحت حدود ۲۸۰۰ مترمربع نیز در طبقه همکف پروژه احداث می‌شود.

 

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: امام حسین ، ولادت ، شیرازه
نظرات بینندگان