کد خبر: ۱۵۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مطرح کرد:

حمایت از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دراستان فارس

باصری حمایت از واحد های صنایع تبدیلی را مورد تاکید قرار داد و از صدور پروانه بهره برداری برای ۴۷ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در این استان خبر داد و گفت: ظرفیت جذب ماده خام توسط این واحدها بیش از ۴۰۸ هزار تن است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمود باصری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه واحدهای مذکور با سرمایه ای بالغ بر ۷ هزار ۴۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است، تصریح کرد: این واحدها به طور مستقیم اشتغال زایی بیش از ۶۵۰ نفر را به دنبال دارد.

وی افزود ؛ این طرح ها شامل سردخانه و بسته بندی میوه، کنسانتره خوراک دام و آبزیان و بسته بندی سبزیجات و صیفی جات تازه، عسل، حبوبات، برنج، خشکبار، خرما، انواع بذر، قارچ و تخم مرغ است.

باصری  بیان کرد: تهیه خرمای غنی شده، پسته پاک کنی، انواع ساندویچ، رب گوجه فرنگی، شوری و ترشی، اسانس و پنبه پاک کنی، ذرت خشک کنی، کنسرو سبزیجات و غیره از دیگر فعالیت های صنایع مذکور است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تعداد کل واحدهایی که از این سازمان مجوز دریافت کردند ۹۴۵ واحد است، اظهار کرد: ظرفیت جذب ماده خام در این واحدها بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

وی  اظهار کرد: ارتقاء ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات و همچنین کاهش ریسک از عمده‌ترین فواید توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان فارس بوده و نهایت حمایت توسط این مدیریت جهت رسیدن به موارد فوق مد نظر می باشد.

انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان