کد خبر: ۱۵۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
دادستان مرکز فارس:

استاندارد در ایران آنگونه که باید اثرگذار نیست

بحرینی با بیان اینکه اولین و مهمترین مقوله که کمتر به آن توجه می‌شود، جایگاه استاندارد است، گفت: استاندارد در ایران در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و آنگونه که باید اثرگذار نیست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس پنج‌شنبه ٢٨ مهرماه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در شیراز بیان کرد: امروز چه در حوزه اجتماعی و اقتصادی و چه سایر موارد اهمیت استاندارد بر کسی پوشیده نیست و به مراتب برای تولید کنندگان ارزش بیشتری دارد.

وی ادامه داد: البته در کنار اثرات مثبت، مضرات ناشی از کم توجهی نسبت به این موضوع در جای خود قابل تامل است.

دادستان مرکز فارس گفت: دادستانی وظایف گسترده‌ای دارد و اختیارات و تکالیف آن پس از حوزه ریاست جمهوری، در شمار بیشترین تکالیف است.به گونه‌ای که در همه ابعاد و افراد جامعه، دادستان به نوعی حضور دارد و این حضور می‌تواند در موارد مختلف اثرگذار باشد.

بحرینی با بیان اینکه تاکید ما بر مقوله پیشگیری است تا مقابله، عنوان کرد: تلاش ما این است که اقدامات موثری در این حوزه داشته باشیم تا هزینه‌های برخورد و مقابله کاهش پیدا کند.

وی همچنین با بیان اینکه در مسائلی همچون رفع موانع تولید به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده‌ایم، عنوان کرد: سال گذشته ١٨٧ واحد تولیدی با کمک دادگستری فارس از رکود فعالیت خارج شدند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۰ مورد داشته‌ایم.

دادستان مرکز فارس با بیان اینکه اولین و مهمترین مقوله که کمتر به آن توجه می‌شود، جایگاه استاندارد است، گفت: استاندارد در ایران در جایگاه خود قرار ندارد و آنگونه که باید اثرگذار نیست.

بحرینی ادامه داد: سال گذشته ١١٠ مورد پرونده در رابطه با استاندارد بررسی شده است و البته تلاش کردیم بیشترین موارد را به صورت لسانی را حل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ مورد جمع آوری کالاهای مغایر و ۱۴ مورد اصلاح خط تولید داشتیم، اضافه کرد: جایگاه واقعی استاندارد تبیین شود تا نیاز به برخورد کمتر قضایی باشد.

وی با بیان اینکه ما به مطالبات مردمی و گزارش موثق سمن‌ها توجه و آن را مبنا قرار می‌دهیم، تاکید کرد: استاندارد ضد رشوه در ادارات و دستگاههای متولی مد نظر قرار گیرد.

بحرینی گفت: با همکاری دستگاههای مرتبط، اقدامات استاندارد اثرگذار خواهد بود و در این راستا باید قرارگاههای مشترکی راه‌اندازی شود.دادستانی هم همراهی لازم را برای ارتقای سطح تولید و استانداردسازی کالاها خواهد داشت.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان