کد خبر: ۱۵۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در گفتگو با شیرازه؛

عوامل گروهک تکفیری با درک دقیق زمان فراخوان از فرصت سوء استفاده کرده و این جنایت را رقم زدند

محبی پور گفت: قطع به یقین عوامل این گروهک تکفیری با درک دقیق زمان فراخوان و زمان درگیر بودن نیروهای نظامی در نقاط مختلف شهر از این فرصت سوء استفاده کرده و این جنایت را رقم زدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در پی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبرنگار این رسانه با حضور میدانی در حرم مطهر به گفتگو با برخی از مدیران و مسئولان ارشد استانی پرداخت.

 اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کرد و گفت: فرد ضارب در حین عملیات تروریستی مجروح و سپس دستگیر شده و اکنون تحت الحفظ در یکی از بیمارستانهای شیراز در حال درمان است.

وی در پاسخ به اینکه اکنون وضعیت عمومی وی به چه صورت است؟ عنوان کرد: کادر پزشکی در تلاش هستند این فرد مسلح را هر چه سریع تر درمان کنند تا بتوانیم اطلاعات دقیق تری در خصوص تیم های پشتیبان، محرکین و تامین کنندگان تجهیزات وی به دست آوریم و در نهایت طبق قانون به جزای عمل خویش برسد.

محبی پور در پاسخ به اینکه در چنین روز حساسی که وضعیت امنیت شهر شیراز هم به نظر مناسب بود چطور یک فرد مسلح وارد حرم مطهر شاهچراغ شده آن هم با چنان تمهیداتی که معمولا برای ورد به صحن های حرم وجود دارد؟ عنوان کرد: نکته مهمی که بایستی به آن توجه داشت این است که یکی از خاصیت های اغتشاشات و ناآرامی ها مشغول سازی مسئولین و کم کردن توان اصلی آنها در نقاط خاص است بر همین مبنا علی رغم هوشیار باش هایی که به نیروهای امنیتی و انتظامی داده شده بود و اطراف حرم هم در رصد کامل بود این اتفاق رخ داد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه کل این حادثه در کمتر از 2 دقیقه رخ داده است ، اظهار کرد: اما بنده این ماجرا را معطوف میدانم به خیانتی که عوامل تحریک کننده اغتشاشات انجام دادند و به واسطه همین تحرکات مسئولین و مامورین را مشغول کردند به موضوعات دیگر که این امر موجب شد فرصت را در اختیار گروهک های تروریستی قرار دهند.

محبی پور افزود: قطع به یقین عوامل این گروهک تکفیری با درک دقیق زمان فراخوان و زمان درگیر بودن نیروهای نظامی  در نقاط مختلف شهر از این فرصت سوء استفاده کرده و این جنایت را رقم زدند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ابعاد حادثه به طور دقیق بررسی خواهد شد، تصریح کرد: طبق قانون با عوامل آن برخورد خواهد شد و ما به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان