کد خبر: ۱۵۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱
رئیس مجلس:

مجلس به دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است

مجلس به دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است به همین میزان که معیشت مهم است و اولویت ماست، اشتغال هم مهم است و اولویت ماست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد تخصیص بودجه اشتغال زایی اظهار داشت: مجلس روی دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است و به همان میزان که معیشت برای ما مهم است و اولویت دارد، اشتغال هم مهم است و اولویت دارد.

وی متذکر شد: هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجلس منابع و پول لازم برای تحقق اشتغال زایی را پیش بینی کرده است. به هیچ وجه قصد ما این نیست که به دولت بگوییم از معیشت بزنید و منابع آن را صرف اشتغال کنید بلکه ما می‌گوئیم هر پولی را در جای خودش هزینه کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰ از بند ۲۸ تبصره ۱۴، ۳۲ همت برای بحث مربوط به اشتغال در نظر گرفتیم. از سوی دیگر کل منابع تبصره ۱۴ تحقق یافته است و منابع معیشت به صورت صد درصد تخصیص یافته اما اشتغال این گونه نبوده است.

قالیباف تصریح کرد: متأسفانه به جای تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تحقق اشتغال زایی، ۱۹ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر هنوز اختصاص داده نشده است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است این ۱۳ هزار میلیارد تومان را در ادامه سال به وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط برای اشتغال تخصیص دهد.

وی تأکید کرد: اگر قرار بر این است که قانون نوشته شود و درآمدها محقق شود اما در جای خودش هزینه نشود، پس بفرمائید مجلس و دولت می‌خواهند چه کار کنند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته ما شرایط سخت دولت را می‌فهمیم اما براساس درآمدهایی که وارد خزانه شده است، قضاوت می‌کنیم. ما حواسمان به معیشت و اشتغال مردم است.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، مجلس
نظرات بینندگان