کد خبر: ۱۵۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مدیر کل کمیته امداد فارس در گفتگو با شیرازه:

پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی جهت کسب و کارهای کوچک به مددجویان امداد

بر اساس تبصره ۱۶ کمیته امداد می تواند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازاء هر فرصت شغلی به ۵دهک پایین جامعه ارائه دهد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس در حاشیه بازدید از جشنواره انار فاروق و سرکشی به غرفه های  فروش محصولات توسط زنان سرپرست خانوار در گفتگو با خبرنگار این رسانه از ارائه تولیدات کشاورزی و صنایع دستی برخی خانوارهای تحت پوشش در این جشنواره خبر داد و گفت: طی جلساتی که با مسئولین محلی برگزار کردیم مقرر شد ظرفیت هایی که مجموعه کمیته امداد حضرت امام در استان فارس دارد با اولویت زنان سرپرست خانوار به کمک کار آفرینان بیاید تا بتوانند در حوزه کسب و کارهای خود پیشرفت بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینک منابع قابل توجهی جهت توسعه کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است، به تاکید مقام معظم رهبری  در حووزه توانمند سازی خانوار تحت پوشش این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد در حوزه  توانمندسازی اقتصادی با محوریت اشتغال در زمینه کسب و کارهای خُرد می باشد که در همین راستا شورای عالی اشتغال منابع خوبی را برای سال 1401 مصوب کرده است.

پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی جهت کسب و کارهای کوچک به مددجویان امداد
موصلی در ادامه عنوان کرد: از محل اعتبار تبصره 16 می توانیم تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات به ازاء هر فرصت شغلی پرداخت کنیم تا کسانی که به ویژه در 5 دهک پایین جامعه تمایل به راه اندازی کسب و کارهای خرد هستند را حمایت کنیم.

مدیر کل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه 25 هزار میلیارد تومان به کشور اختصاص یافته ، افزود: از این مبلغ یک هزار و 550 میلیارد تومان به فارس تعلق گرفته است که در نظر داریم بخشی از این بودجه را جهت توسعه کسب و کارهای خرد در روستاها و شهرها اختصاص دهیم که حمایت از زنان سرپرست خانوار این جشنواره از جمله موارد ذکر شده می باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانوارهای تحت پوشش، کمیته امداد چه برنامه هایی در نظر دارد؟ اظهار کرد: برپایی جشنواره ها و غرفه های فروش محصولات میتواند کمک موثری برای این قشر باشد که مجموعه امداد با پرد اخت تسهیلات آنها را حمایت و همراهی خواهد کرد.

موصلی  تصریح کرد: نگاه ما به حوزه اشتغال باید تغییر پیدا کند و به دنبال این نباشیم که جوانان حتما در ادارات دولتی و سازمانها مشغول به کار شوند.

مدیر کل امداد در پایان ابراز کرد: میتوان با استفاده از ظرفیتهای بی نظیر فارس در حوزه اشتغال نقش آفرینی خوبی ایفا کرد که این امر مستلزم حمایت از کارآفرینی می باشد.

انتهای پیام/س
 
 
نظرات بینندگان