کد خبر: ۱۵۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی کلانشهر شیراز

کیانی رحیمی از انعقاد یک تفاهم نامه در شرف امضاء شهرداری و کمیته امداد استان فارس به جهت نوسازی تعداد ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: در این خصوص سامانه نوسازی با پیگیری شهرداری و اتحادیه تاکسیرانی‌های کلانشهر‌های کشور شروع به ثبت نام کرده است.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مصطفی کیانی رحیمی نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در نود و چهارمین صحن علنی این شورا، از انعقاد یک تفاهم نامه در شرف امضاء شهرداری و کمیته امداد استان فارس به جهت نوسازی تعداد 1500 دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: در این خصوص سامانه نوسازی نیز با پیگیری شهرداری و اتحادیه تاکسیرانی‌های کلانشهر‌های کشور شروع به ثبت نام کرده و ضروری است که شهردار شیراز توافقات نهایی را با بانک‌های عامل جهت پرداخت وام کم بهره به دیگر تاکسیرانان جهت نوسازی در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: آنچه در تمام دنیا از اولویت‌های حمل و نقل محسوب میشود، نیاز به احداث خطوط بی آر تی است که، هم زمان سفر را کاهش می‌دهد و هم باعث کاهش ترافیک در سطح شهر خواهد شد و این موضوع رغبت بسیار زیادی در همشهریان به استفاده از حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد کرد و با توجه به مطالعات جامع حمل و نقل شایسته است که شهرداری خطوط بی آر تی را با جدیت در اولویت اقدام قرار دهد. 

خرید اتوبوس‌های برقی از دیگر موضوعات مورد اشاره رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بود که  کیانی رحیمی در این خصوص گفت: خرید اتوبوس‌های برقی به لحاظ کاهش آلودگی‌های محیط زیستی از الزامات امروز است و شهردار شیراز باید با نگاه ویژه‌ای این موضوع را در مسیر درست قرار داده تا هر چه زودتر خدمات رسانی اتوبوس‌های برقی در شهر شیراز انجام شود. چرا که جایگاه واقعی حمل و نقل عمومی باید در جایگاه زندگی مردم ملموس باشد. 

 در پایان نود و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیته محرومیت زدایی در خصوص تآمین مسکن افراد بی بضاعت شهر در محلات محروم با اولویت کارکنان شهرداری شیراز به تصویب رسید و شهردای مکلف شد برای پرسنل این مجموعه اعم از رسمی، پیمانی و بخش خصوصی در محلات محروم فاقد مسکن برای افراد دارای سه فرزند به بالا پیگیری لازم را جهت تامین مسکن انجام دهد. 

همچنین جانمایی و اجرای یازده زمین چمن مصنوعی در هر منطقه شهرداری ویژه استفاده بانوان شهر شیراز و ایجاد یک سالن ورزشی در هر منطقه شهرداری مختص معلولان و نابینایان و سالن‌های مرکزی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و پیگیری ثبت روز 4 آبان به عنوان سالروز حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی الکاظم (ع) در تقویم ملی از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان