کد خبر: ۱۵۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶ دی ۱۴۰۱
حضور پر شور مردم شیراز در تشییع شهدای گمنام:

میزبانی اهالی سومین حرم اهل بیت از آلاله های گمنام

چه فاطمیه ای شد امسال که حضور آلاله های گمنام سالهای دفاع مقدس رنگ و بوی دیگری به شهر و دیارمان شیراز داده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ شهادتشان کشور را با رایحه‌ معنویت و جهاد، معطّر می سازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می آورند و با آمدنشان فضای شهر و دیار و کوی و برزن را عطرآگین میکنند.

شهدایی که این روزها با حضورشان در گوشه گوشه این سرزمین هوای آلوده شهرها را پاک میکنند  و ریه های محلات را پر از نفس هایی تازه می نمایند.

امروز مردم شیراز بار دیگر با حضور پر شور خود ثابت کردند که برای دفاع از آرمانهای انقلاب و نگاهبانی  از خون شهدا همواره پای کار هستند و در میدان حضور دارند.  

بانوی جوانی که خود را خادم الشهدا معرفی کرد هدف از شرکت در این مراسم را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و گفت: هر یک از این شهدای گمنام مادران و خواهران دارند که سالهاست چشم انتظار هستند ما به جای خانواده هایشان شرکت کردیم تا بدانند هنوز هم در دل این مردم جا دارند. 

خانم زارعی پزشک داروسازی که با چشمان اشکبار پشت کاروان شهدای گمنام حرکت میکرد، با بغض سنگینی گفت: غمگینم که چرا این همه از مسیر شهدا فاصله گرفته ایم، کاش شهدا یاری کنند و جوانان ما را به مسیر اهل بیت ادایت کنند.

وی ادامه داد: امروز در این مراسم شرکت کرده ام تا حضرت زهرا را به فرزندان گمنامش(شهدا) قسم دهم کشور ما را از حیله های دشمنان محفوظ بدارد.

جوانی ۳۰ ساله هم به گونه ای که انگار سالهاست با این شهدا رفاقت و آشنایی داشته در تشییع شهدای گمنام اسک میریخت.

رضا محبی آنها را چراغ راه جامعه و نشانه روشنگری مسیر دانست و گفت: کاش شهادت قسمت من هم بشود.


به گزارش شیرازه، امروز همزمانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با تشییع شهدا شور و حال دیگری به مراسم داده بود، به گونه ای که نوای مداحی های فاطمیه حزن عجیبی بر مراسم نشانده بود.

میزبانی اهالی سومین حرم اهل بیت  از آلاله های گمنام
انتهای پیام/س


نظرات بینندگان