کد خبر: ۱۵۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شیراز رونمایی شد

در سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردیس این شهید والامقام در ساختمان جدید شهرداری شیراز رونمایی شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد حسن اسدی شهردار شیراز در آیین رونمایی از سردیس سردار حاج قاسم سلیمانی در شیراز گفت: همه شهدا عزیز دل ملت هستند، اما شهید سلیمانی ویژگی خاصی داشت که همگان این تفاوت را در مراسم تشییع این شهید سرفراز مشاهده کردند.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم از سراسر کشور در شهر کرمان همزمان با سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام برای بیعت با سردار سلیمانی، اظهار کرد: امروز این سؤال مطرح می شود که سردار شهید سپهبد سلیمانی دارای چه ویژگی بود که در دل همه جا داشت و می توان گفت این شهید بزرگوار اهل خط و جناح نبود.

اسدی ادامه داد: شهید سلیمانی در سن ۶۳ سالگی بیش از ۴۰ سال در خدمت انقلاب و سپاه بود، اما همچون یک پیاده نظام، سرباز، بسیجی و پاسدار در مرزهایی که هزاران کیلومتر با کشور فاصله داشت، می‌جنگید.

شهردار شیراز در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارم آبان‌ماه در حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: در این حادثه که به دست گروه تروریستی داعش اتفاق افتاد، ۱۳نفر از زائران احمدی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند که در میان آنها ۳ نفر دانش‌آموز بودند.

وی افزود: این در حالی‌ است که شهید سلیمانی به دلیل آرمان‌گرایی و ارادتی که به مردم و اسلام داشت، بخش قابل توجهی از زندگی خود را در خارج از مرزهای کشور در کشورهایی همچون سوریه و عراق برای مبارزه با این گروه تروریستی گذراند و در نهایت در روز ۱۳ دی ماه ۹۸ در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اسدی در پایان عنوان کرد: امید دارم که امروز ما مسئولان به‌ عنوان خادمین مردم شهر شیراز بتوانیم عشق و علاقه‌ای که سردار شهید سلیمانی به مردم داشت را در خدمت‌رسانی به شهروندان شیراز بکار بگیریم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان