کد خبر: ۱۵۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۷ دی ۱۴۰۱
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس:

فارس دراجرای برنامه‌های فرهنگی، مشق شب امتحانی عمل میکند

آیت الله دژکام گفت: در خصوص برنامه‌های فرهنگی معمولا ما مشق شب امتحانی هستیم و این مشکلی است که باید حل شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس امروز ۲۰ آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به وضعیت نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس، گفت: اگر جلسه شورای فرهنگ عمومی که نقشه مهندسی استان را پیش برده و مصوباتی در این زمینه ارائه داده‌ است، جدیتی نباشد در هیچ‌جای دیگر جدیتی نخواهد بود و به فراموشی سپرده خواهد شد.

 وی با تاکید بر اینکه استاندار فارس معتقد است که بسیاری از این سندها روی طاقچه می‌ماند، اظهار کرد: بنده به وی گفتم دلیل این اتفاق این است که برخی افراد نقش خود را درست ایفا نمی‌کنند.

آیت الله دژکام در ادامه، تصریح کرد: این نقش برای ائمه جمعه برجسته است و نقش اصلی و اولیه به عنوان روسای شورا بر عهده آنها است؛ بدون شک این کار با تأکید و طرح سوال به نتیجه می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه ما در عملکرد برنامه‌های فرهنگی مشق شب امتحانی هستیم و این مشکلی است که باید حل شود، تصریح کرد: مسلم است برای برنامه‌های متفاوت همچون میلاد حضرت زهرا (س)، اگر از یک ماه قبل برنامه ریزی نکنیم، اکنون دیگر دیر شده است و تاکید می‌کنم برای تمام مناسبت‌ها از قبل برنامه ریزی کنید.

 امام جمعه شیراز افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش آفرین اصلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تقویمی است که باید از قبل طراحی و برنامه ریزی کند، اما مشکلی که وجود دارد این است که اگر چه بنده در جلسه اخیر این شورا از رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی دفاع کردم ولی امروز که بازنگری می‌کنم می‌بینم هنوز مشکلات پا برجاست.

آیت الله دژکام با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قبول زحمت کند و نسبت به برنامه‌ها و مناسبت‌های استانی و ملی   تقویمی تهیه کند، عنوان کرد: البته دستگاه‌های دیگر هم باید به این موضوع  عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر تقسیم کار دستگاه‌های مختلف جهت انجام بهتر برنامه‌های فرهنگی، بیان کرد: یک دستگاه نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و می‌بایست تقسیم کار فرهنگی با دیگر ادارات انجام شود.

وی در پایان بیان کرد: مطالب  قبل از دستور در این جلسه باید اطلاع رسانی عمومی‌ شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، دژکام
نظرات بینندگان