کد خبر: ۱۵۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

میانگین بارندگی فارس در سال زراعی سه درصد افزایش یافت

براساس آخرین گزارش اداره کل هواشناسی فارس، میانگین بارندگی این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به استناد گزارش آماری اداره کل هواشناسی استان فارس، میانگین بارندگی طی سال زراعی جاری و تا صبح روز هفدهم دیماه، ۱۰۰.۱ میلیمتر بوده است.

براساس همین گزارش، میانگین بارندگی فارس در سال زراعی گذشته، ۹۷.۶ میلیمتر و همچنین میانگین بارندگی بلند مدت سال زراعی استان ۹۹.۶ میلیمتر بوده است.

به استناد این آمارها، تغییرات بارندگی امسال نسبت به میانگین بارندگی سال زراعی گذشته ۳ درصد و تغییرات نسبت به میانگین بلند مدت ۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اگرچه این میزان از افزایش، جبران کننده کامل نیاز بارشی استان فارس که کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین شغل ساکنان آن به شمار می‌رود و درصد قابل توجهی از نیاز کشور به محصولات زراعی و باغی را در طول سال تولید و عرضه می‌کند، نخواهد بود اما با توجه به پیش‌بینی تداوم بارندگی‌ها، یک نقطه امید محسوب می‌شود.

بررسی آمارهای اعلامی اداره کل هواشناسی فارس در خصوص میزان بارندگی‌ها تا روز ۱۷ دی، نشان‌دهنده آن است که شهرستان سپیدان با ثبت حدود ۲۸۸ میلیمتر، ممسنی با ثبت حدود ۲۶۳ میلیمتر و کازرون با ثبت حدود ۲۵۹ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش حاکی است که در میان مناطق مختلف فارس، فورگ داراب با ۲۳.۵ میلیمتر، زرین‌دشت با ۳۲.۶ میلیمتر و آباده با ۳۵.۹ میلیمتر، کمترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین گزارش اداره کل هواشناسی فارس نشان می‌دهد که طی روزهای آینده، شاهد ورود سامانه جدید بارشی به این استان و وقوع بارندگی در مناطق مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام /224224

نظرات بینندگان