کد خبر: ۱۵۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی :

به دلیل سیاست‌گذاری‌های غلط از ظرفیت‌های گردشگری فارس به خوبی استفاده نشده است

علیزاده با بیان اینکه استان فارس در بخش گردشگری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجهی برخوردار است، گفت: متأسفانه به دلیل سیاست‌گذاری‌های نامناسبی که در سطح ملی درباره استان فارس وجود داشته نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»محسن علیزاده رئیس مجمع نمایندگان فارس، اظهار کرد: در مسیر توسعه استان فارس مطالبات مردمی بسیار زیادی از گذشته تاکنون شکل گرفته و انتظار است که ما به عنوان خدمتگزاران و نمایندگان مردم این مطالبات را دنبال کنیم.

وی  ادامه داد: برخی انتظارات و مطالبات در ادوار گذشته مجلس دنبال شده و تحقق پیدا کرده است اما برخی انتظارات اساسی هنوز هم محقق نشده و لازم است مجددا توسط نمایندگان مجلس دنبال شود تا بتوانیم در دولت سیزدهم شاهد تحقق و شکل‌گیری آنها باشیم.

علیزاده با اشاره به سند چشم‌انداز استان فارس در افق ۱۴۰۴ گفت: استان فارس با قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش کشاورزی داشته توانسته در سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی را در راستای تحقق این سند کسب کند.

نماینده مردم شهرستان‌سپیدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  این استان پهناور توانسته به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد از غذای کشور را تأمین کند اما به همین میزان نتوانسته‌ایم منابع مالی موجود در بخش کشاورزی را جذب و از نیروی انسانی توانمندی که جزو ثروت‌ها و سرمایه‌های این استان است، استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: انتظار می‌رفت به همین میزان بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم و از این ارزش افزوده انتفاع اقتصادی ببریم اما این امر هم محقق نشده است.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای همین سند چشم‌انداز افقی برای صنعتی شدن و پیشرفت صنایع در استان ترسیم شده بود که متأسفانه به آن نقطه نرسیدیم.

علیزاده با بیان اینکه استان فارس در بخش گردشگری از ظرفیت‌های عظیم و پتانسیل‌های قابل توجهی برخوردار است، گفت: متأسفانه به دلیل سیاست‌گذاری‌های نامناسبی که در سطح ملی درباره استان فارس وجود داشته نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در استان فارس به دنبال سیاست‌گذاری‌های نامناسب نتوانستند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.


انتهای پیام/

 
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان