کد خبر: ۱۵۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
در گفتگوی تفصیلی «شیرازه» با عضو شورای شهر شیراز مطرح شد:

ضعف هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان در پروژه زیرگذر گویم

در گفتگوی تفصیلی شیرازه با عضوهیئت رئیسه شورای شهر شیراز مباحثی همچون ضعف هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان در پروژه زیرگذر گویم و ضرورت رسیدگی به آنها، مورد بررسی قرار گرفت.
به‌ گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،افسانه خواست‌خدایی‌ عضو هیئت‌رئیسه و منشی‌ اول‌ شورا،در گفتگویی‌ تفصیلی‌ با خبرنگار این رسانه به گوشه‌ای‌ از‌ اقدامات‌انجام شده در ۹ ماهه نخست‌ امسال توسط شورای‌شهر این شهرستان‌ اشاره کرد و در ادامه به برخی سوالات خبرنگار ما درحوزه‌های مختلف پاسخ داد.

اجرای طرح زیرگذرگویم‌ در راستای‌‌ معضلات ترافیکی شمال غرب شیراز یکی از پروژه‌های ضرورت‌داری است که علاوه بر رفع مشکلات شهری موجب اتصال استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و فارس به یکدیگر می‌شود و برای رونق و شکوفایی اقتصادی مردم محروم این منطقه لازم است به صورت یک طرح اقتصادی به اجرا درآید.

شیرازه:اجرای طرح زیرگذرشهرک گویم در چه راستای‌انجام شد وچه مبلغی تاکنون تخصیص یافته است؟

خواست‌خدایی:

طرح اجرای زیرگذر شهرک گویم در راستای رفع معضلات ترافیکی شمال غرب به طول۱/۶ کیلومتردردو سطح اجرا، که مسیر رفت‌وبرگشت بین شهری در زیر گذر احداث می‌شود و مسیر دسترسی محلی و دوره گردها در هم سطح اجرای می‌شود  و مدت اجرای پروژه حدود ۲۵ ماه است.

امیدواریم این پروژه که با اهداف احیای بافت شهری گویم و با توجه به انتقال ترافیک به زیر گذر،ایجاد مسیر دسترسی به بزرگراه جدید شیراز اصفهان،رفع معضل ترافیکی مسیر ورودی شهر در محور بین استانی فارس و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست، به جد دنبال شود.

 این زیرگذر شامل ۳خط رفت و۳ خط برگشت با تهویه طبیعی بوده همچنین روگذر ۲خط رفت و ۲ خط برگشت دسترسی محلی با دورگرد است.مبلغ کل پروژه قرارداد اولیه ۵۶۰میلیارد تومان بوده که مبلغ ۱۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

پیمانکار شرکت ایستاب قرارگاه خاتم الانبیا ،مشاور رهساز طرح است البته با وجود تلاش شبانه روزی شورای شهر و شهرداری جهت اجرای هر چه سریعتر پروژه،  قابل ذکر است مشکلات پروژه موارد جابجایی خطوط تاسیسات و ضعف هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان نیز وجود دارد.

شیرازه:با توجه به اینکه زنان در جامعه نقش مهمی در حوزه اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی بر عهده  دارند چه اقدامی جهت حضور بانوان در مدیریت بحران انجام می‌دهید؟

خواست خدایی:

با توجه به  نقش مهم زنان در موضوع مدیریت بحران و لزوم ارائه آموزش‌های مرتبط به این قشر از جامعه، زنان به ویژه بانوان خانه دار بیشتر در معرض حوادث در منازل هستند و آموزش به بانوان که عمدتاً همسر یا مادر بودند سبب انتقال بیشتر آموزش‌ها به سایر اعضای خانواده می‌شود، از این رو با آغاز طرح «بانوان آتش نشان در محلات شیراز» علاوه بر شناسایی زنان توانمند و استفاده از پیشنهادات و راهکارهای آنان، با همکاری مربیان و متخصصین سازمان آتش‌نشانی شیراز این گروه از جامعه با آموزش‌های ایمنی آشنا خواهند شد همچنین تصویب و آغاز به کار طرح بانوان آتش نشان در محلات ، این طرح  با موضوع آموزش ایمنی و آتش نشانی به بانوان  در محلات شهر شیراز به عنوان یک فرد تاثیرگذار در خانواده با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تصویب و در مرحله اجراست.

طرح بانوان آتش نشان در راستای ارتقا مشارکت اجتماعی و توانمندسازی بانوان است

شیرازه:طرح بانوان آتش نشان در چه راستای انجام می‌شود؟

خواست خدایی:

این طرح  در راستای ارتقا مشارکت اجتماعی و توانمندسازی بانوان است و با هدف آموزش داوطلبین نجات واکنش اضطراری در محلات ، به منظور ارتقاء فرهنگ ایمنی بانوان در  محلات پرخطر، دوره‌های آموزشی ایمنی جهت این اقشار برگزار می‌شود.

همچنین با توجه به مصوبه احداث یازده باغ بانوان در مناطق، این بستر برای بانوان فراهم می‌شود  که  در هر باغ با همت بانوان آتش نشان داوطلب از دل محلات شهر شیراز، یک پایگاه آتش نشان داوطلب به منظور ارائه آموزش و خدمات احداث خواهد شد.

 از طرفی نیز باید توانمندی بانوان ارتقا پیدا کند تا هزینه‌هایی که به شهر متحمل می‌شود کاهش یابد و علاوه بر آن سلامت و جان افراد نیز بیشتر مورد صیانت قرار گیرد‌. برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی ویژه بانوان در محلات در راستای طرح بانوان آتش نشان با مشارکت سازمان آتش نشانی و پیرو چهارمین جشنواره بزرگ شهر ایمن این سازمان آغاز و در جریان آن اصول ایمنی به صورت تئوری و عملی توسط کارشناسان آتش نشانی ارائه می‌شود.

شیرازه:در حوزه اشتغال و توانمند سازی بانوان چه اقدامی انجام داده‌اید؟

خواست خدایی:

در حوزه اشتغال و توانمندسازی بانوان یکی از مهم ترین اهداف این  بود که در منطقه‌ها ایجاد مکان‌های دائمی جهت اشتغال زایی بانوان صورت گیرد وما در یازده منطقه شهرداری به جد در حال پیگیری هستیم که این مکان‌ها هر چه سریع‌تر فرذاهم گردد جهت  اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار و مطالبه جدی ما از شهرداری است.

شیرازه:چه اقدامی جهت پایگاه‌های ضایعاتی در سطح شهرستان شیراز انجام شده است؟

خواست‌خدایی:

موضوع پایگاه های ضایعاتی را به جد پیگیری کرده‌ایم و در حال حاضر یک ساماندهی خاص به مشاغل مزاحم انجام داده که در دستور کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵  قرار گرفته است به طور کلی ۲۵ شغل مزاحم در شهر وجود دارد که باید ساماندهی شوند در بحث  جمع آوری کارگاه های ضایعاتی  در منطقه ۵ ویژه در دستور کار قرار داده و اقدام کرده‌ایم  و در حال حاضر در صدد هستیم ساماندهی خاصی شکل گیرد که مشکلات زیادی از نظر اجتماعی ،آلایندگی و فرهنگی ‌‌‌.. حل شود.

شیرازه:جهت ساماندهی معتادین متجاهر هم برنامه‌ای دارید؟

خواست‌خدایی:

موضوع معتادین متجاهر را دنبال کردیم و الحمدالله  با کمکی که توسط مجموعه قرارگاه احمدبن موسی(ع) انجام شد همچنین بهزیستی و کمک‌هایی که مصوب شد، اقداماتی صورت گرفته و هدف این است شهرداری و بهزیستی مبلغی را پرداخت ‌کنند که ۶۰ درصد مبلغ جهت ساخت مکان‌های بازپروری و توانمندسازی معتادین هزینه شود چرا که تنها سم زدایی معتادین و اینکه مجددا به جامعه برگردند هیچ دردی را دوا نمی‌کند، مقرر شده مکان و شرایطی را فراهم کنیم که امن باشد تا پس از سم زدایی معتادین بازپروری شوند و بعد به جامعه برگردند و نظارت مستمر را از سوی شهرداری بر کمپ‌های ماده ۱۶ داشته باشیم.

شیرازه:رسیدگی به مشکلات محله‌ها به چه صورت بود؟

خواست‌خدایی:

 طرح مسجد محوری محلات  با هدف رسیدگی به مشکلات  مردم است که در زمان‌هایی مشخص  به مساجد و محلات رفته و از نزدیک مشکلات محله‌های مختلف را دیده رصد و پیگیری می‌شود و در شهرداری برنامه ریزی شده که منطقه پنج یکی از مناطق کم برخوردار شهرداری است که الحمدالله منطقه‌ای است که در حال پیگیری هستیم.

به گزارش شیرازه، در گفتگو با این عضو شورا، مباحث دیگری از جمله، موضوعات فرهنگی، فعالیت پارک‌ها، اقدامات و برنامه کمیسیون‌های شورا، مشکلات مردمی مرتبط با شهرد اری‌ها و...مورد بحث و بررسی قرارگرفته که در شماره بعد این گفتگوی تفصیلی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان