کد خبر: ۱۵۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
وصیت‌نامه شهید «محمود خسروی»:

۷۰ نفر را شفیع می‌شوم

شهید «محمود خسروی» در وصیت خود می نویسد: «اى دوستان من مى روم و شهيد مى‌شوم و با شهيد شدنم ۷۰ نفر را شفيع مى شوم به شرط آنكه نمازشان ترك نشود و...»
به گزارش خبرنگار گروه قطعه شهدا پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمود خسروی بهار سال 1340 در روستای جنت‌آباد شهرستان آباده دیده به جهان گشود. هفت ساله بود که راهی مدرسه شد. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. در اوج شکوفايی نهضت اسلامی دوره دبيرستان را همراه با کار و تلاش تا سوم متوسطه ادامه داد و به همين جا بسنده کرد و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه نبرد شد و سرانجام 30 اردیبهشت ماه 1361 در شلمچه به شهادت رسید.

متن وصیت شهید خسروی:

بسم الله الرحمن الرحيم 

«وَلا تَقولوا لِمَن يُقتَلُ في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتٌ ۚ بَل أَحياءٌ وَلٰكِن لا تَشعُرونَ»و آن كسى كه در راه خدا كشته شد مرده مپنداريد بلكه او زنده ابدى است و ليكن همه شما اين حقيقت را نخواهيد يافت. حال كه اين وصيت نامه را مى‌نويسم در گوشه سنگر تنها با ايمانى راسخ و قلبى سرشار از عشق به خدا و براى خدا و به خاطر خدا پاس مى‌دهم.

پیرو راه امام

اولين وصيتم اين است كه سلام به دوستانم برسانيد و به آنها توصيه كنيد كه امام را دعا كنند و پيرو راهش باشند من از گوشه سنگر دست مبارك پدر و مادر و خواهر و برادران و تمامى دوستان و ياران امام را مى‌بوسم و ازهمه مهمتر دست امام عزيز را كه جانم فدايش می‌‌كنم.

رو سفید درگاه الهی

به تمامى دوستان و پدر و مادرم بگوييد كه من رفتم تا با امام زمان ملاقات كنم و با خدا باشم و اگر كشته شدم افتخارى است بزرگ و توانسته‌ام روى شما را پيش امام حسين(ع) و حضرت فاطمه و حضرت زينب(س) سفيد كنم. من امانتى بودم از طرف خدا دست شما و حال كه خداوند امانت خود را پس گرفته ناراحت نباشيد.

70 نفر را شفیع می شوم

اى دوستان من مى‌روم و شهيد مى‌شوم و با شهيد شدنم ۷۰ نفر را شفيع مى‌شوم به شرط آنكه نمازشان ترك نشود. اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ اَلرَّاحَةَ عِنْدَ اَلْمَوْتِ وَ اَلْعَفْوَ عِنْدَ اَلْحِسَابِ يُرَدِّدُهَا. خدایا از تو راحتی هنگام مرگ و جان دادن و بخشش پس از مرگ و گذشت هنگام محاسبه اعمال، مسئلت می‌کنم.

هدیه‌ای در راه امام حسین(ع)

از تمام دوستان مى‌خواهم كه اگر شهيد شدم راهم را ادامه دهند. از مادرم می‌خواهم‌ كه برایم گريه نكند و از پدرم می‌واهم كه افتخار كند كه همچنين فرزندى را داشته و توانسته است هديه اى در راه امام حسين(ع) بدهد اميدوارم كه مرا ببخشيد. خداحافظ تمامى دوستان محمد خسروى 30 اردیبهشت1361

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان