کد خبر: ۱۵۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
استاندار فارس :

در زمان جنگ، به همت جوانان ما دشمن نتواست یک وجب از خاک ایران را تسخیر کند

استاندار فارس گفت: در تاریخ ایران برای اولین بار بود که به همت همین جوان‌ها و نوجوان‌ها در 8 سال جنگ تحمیلی دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را جدا کند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، روز گذشته در سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، در جمع راهیان نور دانش‌آموزی استان فارس و در یادمان علقمه، یادبود شهدای کربلای ۴گفت: قطعا این سرزمین مقدس شهادت خواهد داد که چه جوان‌ها و نوجوان‌هایی در این مکان جان‌فشانی کردند و به جرات می‌توان گفت که بیش از 90 درصد جانبازان و آزادگان جوانان و نوجوانانی بودند که  در کتاب‌ها از صحنه‌های ایثار آنها نوشته‌اند.

وی با اشاره به کتاب سلام بر ابراهیم که در مورد شجاعت‌های جوانان هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است، افزود: در خاطرات و کتب جنگ نوشته شده که جوانان و نوجوانان چه می‌کنند؛ این‌گونه کتاب‌ها که بر اساس واقعیت نوشته شده است، بسیار تکان دهنده و تاثیر گزار است شما نیز تهیه کنید و بخوانید، چون زندگی شما از حالا شکل می‌گیرد.

ایمانیه خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در این سفر، گفت: بنابراین قدر خودتان را بدانید شاید بهترین دوره زندگی‌تان همین دوره‌ای است که اکنون اینجا هستید و باید درمورد مسیر آینده‌تان تصمیم بگیرید که به چه طرفی حرکت کنید؛ به طرف عیش و نوش زندگی و رفاه و به نوعی مادیات دنیوی یا به سمت مسائل معرفتی، اخلاقی، انسانی، نوع‌دوستی ومسائلی که هدف از خلقت یک انسان بوده، در همان راستا حرکت کنید.

استاندار فارس با طرح این پرسش که باید دید هدف از خلقت انسان چه بوده است؟ اظهار کرد: همانطور که شهدا، جانبازان و آزاده‌های عزیر ما فهمیدند که خدا برای چه خلقشان کرده است و شما نیز که برای زیارت به این مناطق می‌آیید باید درک کنید و بفهمید که به چه دلیلی خداوند شما را خلق کرده است.

نماینده عالی دولت در فارس به دانش‌آموزان حاضر در مناطق عملیاتی گفت: شاید نتوان از یک گروه سنی 5 تا 8 ساله انتظار داشت که برای آینده‌اش تصمیم بگیرد، اما شما اکنون در بهترین سنی هستید که باید برای آینده و سرنوشت خود تصمیم گرفته و راه صحیح را انتخاب کنید.

وی اظهار کرد: در تاریخ ایران برای اولین بار بود که به همت همین جوان‌ها و نوجوان‌ها در 8 سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک ایران را نتوانستند جدا کنند. چرا که هم در این منطقه و هم در پهنه‌های دیگر این سرزمین که جنگ و درگیری بود، رزمندگان ما آنقدر مقاومت کردند و دشمن از روی جسدهایشان عبور کرد و بدن‌های زخمی‌شان تشنه به شهادت رسید تاجلوی پیشرفت دشمنی را گرفتند که چندین بار تلاش کرده است که این سرزمین را تسخیر کند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه در این نوبت(هشت سال دفاع مقدس)دشمن نتوانست یک سانتیمتر از این خاک را تصاحب کند، عنوان کرد: بدانید که این اتفاق را مدیون چه کسانی هستید و هدف از این زیارت همین است که همه بدانیم و یک بار دیگر یاداوری شود، علی‌رغم تبلیغاتی که دشمن می‌کند که ما را در یک مسیر انحرافی قرار دهد، همچنان پایبند خون شهدا و مدیون کسانی هستیم که یا مفقودالاثر شده‌اند یا جنازه‌های مطهرشان را آب برد و به خلیج فارس متصل کرد یا تحت عنوان شهید گمنام جاهای مختلف کشور دفن شدند.

به گزارش شیرازه، در این سفر سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز با استادار فارس از مناطق عملیاتی بازدید کرد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان