کد خبر: ۱۵۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
سرپرست نمایندگی منطقه حفاظت شده "ارژن" واقع در فارس خبرداد:

دستگیری اعضاء باندهای قطع درخت در "ارژن" فارس

سرپرست نمایندگی منطقه حفاظت شده "ارژن" واقع در فارس اعلام کرد که سه گروه تخریب‌گر جنگل و قطع درختان جنگلی، توسط یگان حفاظت محیط زیست، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،راستی سرپرست نمایندگی منطقه حفاظت شده "ارژن" واقع در فارس گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مستقر در منطقه حفاظت شده ارژن، طی گشت و کنترل شبانه‌روزی در مناطق جنگلی ارژن موفق به دستگیری اعضای سه گروه از تخریب‌گران جنگل و متخلفان شدند.

وی افزود: این اقدام توسط محیط‌بانان خدوم و با انجام گشت‌زنی در محدوده‌ انتهای "جنگل کوه‌پهن" تا نزدیک "تنگ ابوالحیات" محقق شد.

راستی گفت: در این اقدام، یکی از متخلفان که شبانه با استفاده از اره شارژی قصد قطع درختان را داشت، غافلگیر و دستگیر و اتومبیلش نیز توقیف شد.

سرپرست نمایندگی منطقه حفاظت شده "ارژن" واقع در فارس ادامه داد: با بازجویی فرد متخلف مشخص شد که این شخص در کل جنگل‌های حومه کازرون تا شیراز، اقدام به قطع شبانه درختان و انتقال چوب حاصل از آن با استفاده از خودروی سواری پژو که فضایی در آن تعبیه شده، می‌کرده است.

راستی با اشاره به توقیف یک دستگاه پراید مورد استفاده برای حمل چوب و بازداشت 2 سرنشین این خودرو، گفت: این افراد در حین قطع درختان بلوط، دستگیر شدند.

سرپرست نمایندگی منطقه حفاظت شده ارژن گفت: در همین رابطه یک دستگاه تراکتور و یدک‌کش در این رابطه توقیف و 2 متخلف نیز بازداشت شدند، این افراد با حضور مخفیانه در مناطق صعب‌العبور ارتفاعات "لع‌آبی"، حین قطع درختان شناسایی و بازداشت شدند.

راستی گفت: پرونده قضایی این گروه‌ها تکمیل و برای طی مراحل رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع و درخواست اشد مجازات برای این افراد شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان