کد خبر: ۱۵۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس:

۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شدند

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس از آزادسازی ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با پرداخت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، روح‌الله مهبودی، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس در جلسه شورای‌عالی قشر بسیج حقوق‌دانان اظهارداشت: در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت بالغ بر 500 میلیون تومان، 80 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که تعداد 16 نفر از آن‌ها با پیگیری‌های بسیج مهندسان استان و به مناسبت روز مهندس بوده است.

مهبودی، همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق‌دانان در راستای پیشگیری از جرایم و بالابردن سطح آگاهی حقوقی عامه مردم در مساجد و محلات، فعال‌سازی دفتر واحد خواهران و استفاده از آنان در واحدهای حل و سازش و وکالت معاضدت قضایی، تدوین طرح قاضی در مدارس، چهار مرحله ارائه مشاوره حقوقی در زندان، حضور در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی با امضای تفاهم‌نامه با بسیج جامعه پزشکی، برنامه‌های مستمر پنجشنبه‌های آموزشی جهت بالابردن و بروز نگهداشتن اطلاعات حقوقی وکلا و بسیجیان حقوق‌دان، طرح تدوین کتب درسی از دوره ابتدایی با عنوان حقوق شهروندی و حقوق عامه برای فرهنگ‌سازی حقوقی از پایه ابتدایی، همایش‌های علمی متعدد، ارائه بسته‌های معیشتی برای زندانیان معسر، راه‌اندازی کانال‌های مجازی بسیج حقوق‌دانان و اتاق مشاوره حقوقی در این کانال‌ها، از جمله برنامه‌های مختلف اجراشده در 2 ماه گذشته است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری فارس هم در ادامه این جلسه ضمن تأکید بر ادامه مستمر این جلسات و تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری، با بیان اینکه تا کنون در این راستا بیش از 2 هزار نفر آزاد شده‌اند، تصریح کرد: یکی از مباحث جهاد تبیین، بیان فعالیت‌های دادگستری و بسیج حقوق‌دانان است که باید روی آن کارکرد و در کنار آن، فعالیت‌های اقتصادی که دادگستری و بسیج حقوق‌دانان انجام می‌دهند، در پژوهش، باید تبیین شود.

موسوی با تأکید بر پیش‌قدم بودن بسیج در این موارد ادامه داد: در بحث احکام مجازات جایگزین حبس تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و 8 هزار و 31 احکام جایگزین حبس داشتیم، اما بجای جرایم مالی مجازات‌ها بایستی به سمت مسائل دیگر سوق داده شود که دراین‌خصوص پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در خیلی شاخص‌ها در رتبه‌های اول و یا حتی بیشتر از حد مشخص شده هستیم، تأکید کرد: یکی از مواردی که باید روی آن توجه کنیم، بحث صلح و سازش بخصوص در پرونده‌های خانوادگی است.

موسوی با تأکید بر فعالیت بیشتر بسیج حقوق‌دانان در این موارد، افزود: طرح هر مسجد یک حقوق‌دان و قاضی در مدرسه باتوجه‌به اثرگذاری مطلوب حتماً دنبال شود و ان‌شاءالله منشأ اثرات خوبی در جامعه خواهد بود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان