کد خبر: ۱۵۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
در شیراز برگزار شد:

حماسه ۲۰۰۰ نفری دهه‌ نودی‌ها در شیراز

هم‌خوانی سرودهای زیبای «ذکر جهانی» و «عزیزم حسین» ویژه دهه نودی ها در شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، نگاه اصولی و واقع گرایانه نسبت به مقوله فرهنگ و امور فرهنگی جامعه اسلامی به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت نرم افزاری در رشد، پیشرفت و تحولات اجتماعی محسوب می‌شود که از دیرباز مورد توجه و تأکید دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی واقع گردیده است، كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد و در واقع قضیّه این است که کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم تر نباشد و اگر خطرناک تر نباشد، کمتر نیست.

بنابراین از زمان ورود امام راحل به میهن عزیزمان در دوران انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس سرود نقش بسیار چشمگیری در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی داشت. گرچه ظرفیت‌های موجود بیش از آن چیزی است که تاکنون توانستیم آن را به منصه ظهور برسانیم اما در تاثیر گذاری سرودهایی نظیر «سلام فرمانده»، «عزیزم حسین» و دیگر سرودهای این سبکی همین بس که جهانی شد.

ترنم زیبای سرودهای همگانی «عزیزم حسین» و «ذکر جهانی» این‌بار در شیراز برگزار شد که نوجوانان دهه‌ی نودی حماسه ساز این مراسم بودند.

با حضور در بین نوجوانان دهه‌ی نودی شاهد صحنه‌هایی از جنس غرور ملی بودیم ،آن‌جایی که می‌گفتند موندنی‌ترین رفیقم ای امام حسین، با لب خوانی نوجوانان همراه با والدینشان اوج عظمت کار فرهنگی را درک کردیم. 

دراین بین تصمیم گرفتیم به سراغ چندی از والدین برویم و مصاحبه‌ای با ان‌ها داشته باشیم.

مادرعلی نوجوان 9 ساله دلیل حضور فرزندش را در این مراسم انس و الفت با مکتب امام حسین علیه السلام می‌دانست.
پدر زهرا نوجوان 6  ساله می‌گوید: ما به تأسی از منویات مقام معظم رهبری سعی در تربیت به سبک اسلامی فرزندمان را داریم و معتقدیم که با حضور زهرا دراین‌گونه مراسمات شاکله تربیتی‌اش شکل می‌گیرد.
پدر رضا نوجوان 10 ساله شیرازی می‌گوید:  رضا از وقتی سرود سلام فرمانده را در تلویزیون مشاهده کرده است مرتب درخواست حضور در سرود همگانی را داشت تا این‌که امروز سعادت داشت به جمع حماسه سازان دهه‌ی نودی بپیوندد.
خواهر امیرعلی نوجوان زیباروی 8ساله می‌گوید: امیرعلی بی‌صبرانه منتظر اجرای سرود عزیزم حسین بود، وقتی باخبر شدیم که این مراسم در شیراز برگزار می‌شود تصمیم گرفتیم که امیرعلی را سورپرایز کنیم و تا لحظه‌ای که به مکان همایش رسیدیم نمی‌دانست که چرا به این‌جا آمده که وقتی بهش گفتیم اجرای سرود دلخواهت هست از شدت خوشحالی گریه کرد.
مادر ،مینا نوجوان محجبه 8 ساله معتقد است حضور فرزندش در این‌گونه مراسمات باعث می‌شود که شخصیتش را در مسیر اسلامی شکل دهد.
پدر ،ریحانه دختر 7ساله می‌گوید:فرزندان به لحاظ رفتاری از همین سنین کودکی باید روحیاتشان را با حضور در مجالس فرهنگی و دینی آشنا کرد که در آینده با مشکلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد در امان باشند.
محمدرضا نوجوان 11ساله که بسیار خوش بیان بود دلیل حضورش را این‌گونه بیان کرد: من اومدم این‌جا که به دشمنان بگم ما سربازان رهبرمون هستیم و تا زنده‌ایم دست از حمایت ولایت فقیه بر نمی‌داریم. 

اجتماع قلوب فرزندان هیئتی سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام
سید عبدالغفار حسینی ، مسئول اجتماع قلوب فرزندان هیئتی سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام گفت: از سال 1391 شروع به فعالیت فرهنگی در زمینه سرود کردیم که این برنامه دومین برنامه این مجموعه است که  الحمدلله یک روند خوبی شده که در مناسبت‌های خاص سرودهایی که مخصوص کودکان و نونهالان است را برگزارکنیم که خوشبختانه فراگیری آن طوری بود که سنین بالاتر را مشوق کرده است.

حسینی در واکنش به اهمیت سرود گفت:انتظار می‌رود که والدین با فرزندان سرود را تمرین کنند که حفظ داشته باشند و این کار باعث می‌شود که والدین هم درگیر این کار فرهنگی شوند و باعث فراگیرشدن این اثر فرهنگی می‌شود.

مسئول کافه شهدا بیان کرد : مقدمات این برنامه طی 10روز گذشته شروع شد و توانستیم با تبلیغات و پشتوانه مردمی این کار مهم فرهنگی را انجام دهیم که استقبال بسیار خوبی از آن شده است که رسما بالای 1000نفر ثبت نام کردند و مابقی هم بصورت خودجوش حضور یافتند که اینجور به نظر می‌رسد به ظرفیت 2000نفر برسد.

مسئول اجتماع قلوب فرزندان هیئتی سومین حرم اهلبیت علیهم السلام  در اهمیت کار فرهنگی گفت: اقدامات فرهنگی بسیار حساس و سخت است زیرا باید توجه داشت که میزان تاثیر گذاری آن فعالیت به گونه‌ای باشد که اقشار به سمت آن ترغیب شوند که توانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بار دیگر نوجوانان شیرازی حماسه‌ای دیگر خلق کردند.


در اهمیت کار فرهنگی همین بس که با هزینه‌ای ناچیز می‌توان فرهنگ انقلابی و اسلامی را به جهانیان صادر کرد

به گزارش شیرازه براساس مشاهدات میدانی خبرنگار این رسانه اجماع هم‌خوانی سرودهای زیبای«ذکرجهانی» و «عزیزم حسین» در وصف امام حسین علیه السلام ویژه دهه نودی های شیرازی‌ آن‌چیزی که ذهن‌ها را به خود جلب کرد حضور اقشار مختلف جامعه بود که مشتاقانه فرزندان خود را برای حضور دراین مراسم فرهنگی آورده بودند، زیرا می‌دانند که سرود یکی از ظرفیت‌های هنری گران‌بها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است و بحمدالله سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمار سرآمدان قرار دهد، اکنون از مسئولانی که متولی امور فرهنگی در استان پهناور فارس هستند انتظار می‌رود با ایجاد فضای مناسب فرهنگی که درخور مردم متدین شیراز باشد،زمینه ساز فعالیت‌های بیشتر فرهنگی در سطح شهر و استان باشند و از همه مهمتر فرهنگ انقلابی و اسلامی را به جهانیان صادر کنیم.

انتهای پیام/224224 


نظرات بینندگان