کد خبر: ۱۵۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی درگفتگو با شیرازه:

ضمانت اجرای شعار سال مبارزه با فساد است

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس معتقد است برای تحقق شعار سال باید مبارزه با فساد را دو چندان کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، همه ساله مقام معظم رهبری هم‌زمان با شروع سال جدید،عنوانی تحت شعار سال را جهت نقشه راه همه احاد مردم انتخاب می‌کنند که امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید»نام‌گذاری کردند.

شعار سال برای ما که از لسان مبارک ولی امر صادر می‌شود در حکم فرمان ولایی است و انجام آن بر همه مردم، به‌خصوص مسئولان مربوطه، واجب است و ما آن را بر جان و دل می‌گذاریم و آن را سرلوحه و چشم‌انداز همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها قرار می‌دهیم و هر کس به هر اندازه وسعت مسؤلیت و وظیفه‌ای که دارد باید تلاش و این فرمان رهبری عزیزتر از جانمان را عملیاتی کند.

به همین منظور سعید یوسفی،فرمانده بسیج دانشجویی در گفتگو با این رسانه در واکنش به سوال خبرنگار مبنی بر دلیل نام گذاری هرسال از سوی مقام معظم رهبری چیست،بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی همان‌گونه که امام راحل افقی را که ترسیم کردند برای وصل کردن انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی(عج) بود و در این راه نیازمند مسائل مختلفی بوده و است که یکی از آن‌ها که در یک مثلث قدرت می‌شود آن را ترسیم کرد یعنی قدرت منطقه‌ای و جهانی در عرصه اقتصادی، یکی از ستون‌های اصلی که می‌تواند این انقلاب را حفظ کند یعنی توانستیم پایه‌های مردمی انقلاب را مستحکم کنیم و سالیان سال است که حضرت آقا نام‌گذاری شعارهای سال را برمبنای ستون سوم یعنی مسائل اقتصادی نام گذاری کردند.

شیرازه: نام و شعارهرسال مبتنی برچه مختصات و مصالحی طراحی و تعیین می‌شود؟

یوسفی:

قطعا رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پیش برنده آرمان‌های انقلاب اسلامی این نام گذاری‌ها را انجام می‌دهند شاید نتوانیم آن‌جور که باید و شاید فلسفه آن را توضیح دهیم اما آن‌چیزی که از ظاهر این شعارها برمی‌اید هرسال با توجه به مسائل کلیدی و آسیب‌های اصلی که انقلاب اسلامی می‌تواند ببیند و با آن بصیرت و آینده نگری که دارند بر این اساس نام گذاری‌ها را تعییین می‌کنند.

شیرازه: آیا زمینه بستر موضوعی با نام شعار سال به معنای فراموشی یا کم اعتنایی به سایر زمینه‌ها است؟

یوسفی:

البته این‌گونه نیست همان‌طور که این شعارها یک پیوستگی خاصی دارد و به هیچ‌وجه نمی‌شود این‌گونه تلقی کرد که باعث فراموشی سایر زمینه‌ها شود.

شیرازه: چگونه نام و شعار سال جنبه عملی پیدا خواهد کرد؟

یوسفی:

این مساله به همت مسئولین برمی‌گردد و میزان اهمیت مسئولینی که خصوصا در حوزه شعار سال مسئولیت مستقیم دارند را می‌توان جویا شد که می‌بایست در جهت عمل پوشیدن به شعار سال از تمامی ابزارهای موجود استفاده کنند و مجلس ،دولت و نهادهای نظارتی باید تمام توجه‌شان را به شعار سال معطوف کنند و اگر قرار است تورمی مهار شود با افزایش تولید این اتفاق رقم بخورد و بسیاری از این‌ها ضمانت اجرایش مبارزه با فساد است.

شیرازه: متولی هدایت واحد در جهت اجرای شعار سال کجاست؟

یوسفی:

همه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید در این حوزه دقت نظر داشته باشند و هم بتوانند ایفای نقش کنند که می‌بایست با وحدت رویه در جهت مرتفع کردن مسائل گام‌های مفیدی برداشته شود.

شیرازه: این نام‌گذاری تاکنون واجد چه دستاوردهایی بوده؟

یوسفی:

در ابتدا عرض کردم که در مثلث قدرت‌های ترسیم شده صاحبت دستاورد بودیم یعنی اگر ما قدرت اقتصادی انقلاب اسلامی به دو ستون منطقه‌ای برسد به قدرت بی‌بدیل تبدیل خواهیم شد که سرآمد همه آن‌ها می‌شود دستاورد که حاصل نام گذاری شعار سال بوده است.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان