کد خبر: ۱۵۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه خبر داد:

انجام ۱۲ هزار ماموریت امدادی توسط اورژانس فارس در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه بیش از ۸۵۰ هزار خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام بیش از ۱۷۰ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس داشته‌ایم.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، با فرارسیدن ایام نوروز هر ساله  برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها فعالیت‌شان صد چندان می‌شود، چرا که مسئولیت تامین امنیت، حفظ سلامت و آرامش و آسایش هموطنانی را بر عهده دارند که پس از یک سال کار و تلاش چند روزی را در کنار خانواده به سفر و سیر و گشت می‌پردازند.

در این میان نیروهای امدادی اورژانس، هلال‌احمر، نیروهای انتظامی، کارکنان حوزه سلامت، آتش‌نشانی، کارمندان و کارگران شهرداری‌ها و.. نمونه‌هایی از افرادی هستند که از آسایش خود می‌گذرند تا لحظات فرح‌بخشی را برای دیگران رقم بزنند. پس شایسته است با انعکاس تلاش‌های آنها بخش کوچکی از زحماتشان را قدر نهیم.

حوزه بهداشت و درمان یا همان حوزه سلامت که شامل اورژانس، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، کارمندان علوم پزشکی و مراکز جامع سلامت و... می‌شود، همه و همه تلاششان بر این است تا بهترین و بیشترین خدمات را رائه دهند.

در همین راستا سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه از خدمت رسانی به بیش از ۱۷۰ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس، در نوروز ۱۴۰۲خبر داد و به حضور حضور بی وقفه مجموعه سلامت استان در کنار مردم و مهمانان نوروزی اشاره کرد.

انجام قریب به 2 هزار ماموریت ترافیکی توسط اورژانس فارس

وی در ابتدا اشاره‌ای مختصر به مجموعه فعالیت‌های نیروهای اورژانس فارس کرد و  از انجام ۱۱ هزار و ۹۰۸ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

حسینی با تاکید بر تلاش‌های مجموعه سلامت استان در روزهای آغازین سال ۱۴۰۲، به حیطه اورژانس و ماموریت‌های امدادی اشاره و اظهار کرد: از قریب به ۱۲ هزار مورد ماموریت انجام شده از سوی امدادگران اورژانس استان، یک هزار و ۹۳۸ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به انجام هشت سورتی پرواز بالگردهای اورژانس هوایی فارس در ایام تعطیلات امسال اشاره و عنوان کرد: امدادرسانی به ۱۵۲ مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، بخش دیگری از تلاش‌های امدادگران اورژانس فارس در تعطیلات نوروزی بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی استان در تعطیلات نوروز، همانند دیگر ایام سال، اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروز امسال، همکاران حوزه درمان استان در بخش اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان، پذیرای ۱۷۰ هزار و ۲۲۲ مورد مراجعه مردمی بودند.

ارائه بیش از ۸۵۰ هزار خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین  از ارائه بیش از ۸۵۰ هزار خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب با ۹ هزار و ۷۴۹ مورد و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نورآباد ممسنی با هشت هزار بیمار بیشترین میزان مراجعه کننده به اورژانس را در بین بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خود اختصاص داده اند.

تعداد کل بیماران ارجاع شده از اورژانس و سایر بخش‌ها به مراقب‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از دیگر مواردی بود که حسینی به آن اشاره کرد و افزود: در این ایام، یک هزار و ۲۱۰ بیمار در بخش‌های ویژه مراقبت‌های درمانی بیمارستان‌های استان فارس، خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یکم تا سیزدهم فروردین در مراکز درمانی فارس به هفت هزار و ۵۲۲ بیمار با علایم تنفسی، سه هزار و ۹۱۱ بیمار با علام گوارشی و ۶ هزار و ۹۲۴ مصدوم حوادث ترومایی خدمات درمانی ارائه شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه  با اشاره به فعالیت و پاسخگویی کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی(ام سی،ام سی)عنوان کرد: همکاران ما در ایام نوروز به ۲۵ هزار و ۹۲۳ تماس تلفنی مردم و مسافران نوروزی با شماره ۱۸۱۹ به صورت شبانه روزی پاسخ داده‌اند.

تولد بیش از ۱۱۵۰ نوزاد در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز

حسینی افزود: در بازه زمانی یکم تا سیزدهم فروردین سال جاری، ارائه خدمت درمانی به ۲۲ مادر باردار پُرخطر در مرکز پایش مراقبت های درمانی مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بلوک زایمان و اتاق عمل بیمارستان ها از جمله واحدهایی است که در طول سال و بدون وقفه در هر شرایطی به مادران باردار خدمت‌رسانی می‌کند، از تولد بیش از یک هزار و ۱۵۰ نوزاد در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد: متخصصان مقیم در رشته‌های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز، در بیمارستان‌‌های زیر مجموعه دانشگاه حضور داشتند.

حسینی با بیان اینکه با تلاش تیم‌های پزشکی، سه هزار و ۷۳۹ مورد عمل جراحی، بر روی ۱۰ هزار و ۳۱۰ مصدوم سوانح ترافیکی انجام شده است، به دیگر محور اقدامات حوزه سلامت اشاره کرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس انجام ۱۶ هزار و ۶۱۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین‌راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس را بخش دیگری از تلاش‌های مجموعه بهداشت استان در نوروز امسال برشمرد و افزود: در این بازدیدها، ۲۴۱ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی شده و ضمن شناسایی و معدوم‌سازی بیش از ۴ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی، ۲۶ مرکز به دلیل تخطی از موازین بهداشت و سلامت عمومی، تعطیل شد.

326 مورد بازدید از داروخانه های فارس در ایام نوروز سال جاری

حسینی هدر پایان از انجام ۳۲۶ مورد بازدید از داروخانه‌ها، ۶۸ مورد بازدید از واحدهای تولید، نگهداری و پخش مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ۴۳ مورد بازدید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و ۱۹ مورد بازدید از عطاری ها و داروخانه های ارائه کننده محصولات مکمل، طبیعی و سنتی، همچنین پاسخگویی همکاران مجموعه سلامت استان به ۹۴۳ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه به عنوان بخش دیگری از تلاش های ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در ایام نوروز امسال خبر داد.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان