کد خبر: ۱۵۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
رئیس دادگستری فارس:

ظرفیت‌های گردشگری برای تحقق شعار سال تقویت شود

رئیس کل دادگستری استان فارس بر تقویت ظرفیت‌های گردشگری برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: مجموعه قضایی استان از فعالیت‌های شفاف، سرمایه‌گذاری سالم و اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری حمایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست با فعالان گردشگری استان با بیان اینکه وجود اماکن مهم و برجسته تاریخی در استان فارس ظرفیت مناسبی را برای فعالیت در این حوزه ایجاد کرده است، گفت: گرایش گردشگران داخلی و خارجی به سفر به استان حکایت از امنیت و فراهم بودن زمینه اقامت امن در شیراز را دارد.

وی افزود: این شرایط بهترین فرصت را برای معرفی و ترویج فرهنگ غنی استان در اختیار مسئولان فرهنگی قرار داده است.

موسوی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری یکی از راه‌های انتقال فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به جهانیان است بیان داشت: ظرفیت تبادل فرهنگی در حوزه گردشگری می تواند بخش عمده ای از تبلیغات سوء دشمنان و جوسازی های دورغین آنان علیه ملت ایران را خنثی کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس عنوان کرد: فعالان این عرصه باید فعالیت‌های نوین و ابتکار در حوزه گردشگری را مد نظر قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: مجموعه قضایی استان در راستای اجرای وظایف خود در حمایت از فعالیت‌ مولد اقتصادی از فعالیت‌های شفاف و سرمایه‌گذاری سالم و اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری حمایت می‌کند.

این مقام ارشد قضایی استان از رسیدگی‌های تخصصی به پرونده‌های حوزه گردشگری در شعب ویژه خبر داد و خاطر نشان کرد: فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی احتمالی گردشگران باید کوتاه و تخصصی باشد و در صدد ایجاد شعبه ویژه حل اختلاف در راستای تسهیل امور قضایی گردشگران داخلی و خارجی هستیم .

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین توجه فعالان حوزه گردشگری به رعایت قانون و مسائل شرعی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توجه گردشگران خارجی به رعایت قوانین و مقررات و قواعد اجتماعی و شرعی کشور حاکی از نهادینه شدن حاکمیت قانون نزد آنان و احترام به فرهنگ غنی جامعه ایرانی است.

تحرک اقتصادی در حوزه گردشگری

سید مؤید محسن نژادمدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز در این نشست گفت: تحرک اقتصادی در حوزه گردشگری آثار و پیامد های مثبت فراوانی دارد.

وی افزود: چنانچه مسیر برای توسعه گردشگری استان هموار شود با ایجاد اشتغال بسیاری از معضلات اجتماعی، بزهکاری‌ها و تخلفات برطرف و موجب آرامش اجتماعی می‌شود.

محس نژاد با اشاره به اقدامات مناسبی که در طول ایام نوروز برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری استان انجام شد، گفت: حدود چهار میلیون نفر در بازه زمانی ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه در فارس اقامت کردند و ۲۸ میلیون تردد در استان ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: در این مدت جاذبه‌های تاریخی فرهنگی استان با بیش از یک و نیم میلیون بازدید کننده پس از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) بیشتر ترین آمار بازدید را در کشور به خود اختصاص داد و آرامگاه حافظ، تخت جمشید، آرامگاه سعدی، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در صدر آثاری بوده‌اند که بیشترین گردشگر را جذب کرده‌ا‌ند.

 وی به برنامه تحویل سال نو در آرامگاه حافظ اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار بازدید کننده همزمان در زمان تحویل سال نو در آرامگاه حافظ حضور داشتند که این رویداد در کشور زبانزد شد و در سال آینده باید برای این رویداد برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

محسن نژاد، گفت: امسال با همکاری دادگستری استان و دیگر نهادهای متولی طوری برنامه‌ریزی شد که ضمن نگهداشت حرمت ماه مبارک رمضان واحد‌های گردشگری بتوانند با رعایت کامل ضوابط خدمات مطلوبی به مسافران ارائه دهند که این برای اقتصاد گردشگری استان یک مزیت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از تلاش‌های همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد در خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، دادگستری ، فرهنگ
نظرات بینندگان