کد خبر: ۱۵۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد:

تکرار تخصیص بودجه احداث موزه قرآن شیراز در سال ۱۴۰۲

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بودجه احداث باغ موزه قرآن مجدد در سال ۱۴۰۲ تکرار شده است، گفت:‌ پیش‌بینی ما این است که احداث این موزه تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز درباره آخرین وضعیت احداث باغ موزه قصص قرآنی و موزه قرآنی در شیراز، گفت:‌ همان بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۱ برای احداث باغ‌ موزه قرآن در نظر گرفته بودیم، مجدد در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز برای همین عنوان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متأسفانه در سال گذشته شهرداری شیراز همت لازم را برای تأسیس و ساخت موزه قرآن را نداشت در صورتی که نیاز داریم حتماً آثار فاخر ارزشمند هنرمندان قرآنی نظیر استاد محمد نعمتی و سایر اساتید در مکانی نگه‌داری کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

سلطانی اظهار کرد: احداث پارک موضوعی قرآن در سال گذشته در ردیف بودجه قرار داشت که امسال بودجه آن مجدداً تکرار شد و دنبال این هستیم تا یک پارک موزه قرآنی برای گروه‌های سنی متفاوت ایجاد کنیم تا کودکان بتوانند به صورت میدانی با مفاهیم قرآنی آشنا شده و با آن ارتباط برقرار کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به پیش‌بینی زمان‌بندی برای موزه قرآن، گفت: باید تا دو سال آینده این بحث تمام شود یعنی تا پایان سال ۱۴۰۳ کار احداث موزه قرآن شیراز به پایان رسیده تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پایان گفت: قصد ما برای احداث پارک موزه قرآنی آن بود که بتوانیم قصص قرآنی را به شکلی نوین و با استفاده از ظرفیت‌های چندرسانه‌ای و چند بعدی به نمایش گذاریم و در کنار آن هم موزه قرآن را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان