کد خبر: ۱۵۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه موقت شیراز در گفتگو با شیرازه:

کاری که شهید الداغی انجام داد از فطرت پاکش بود

امام جمعه موقت شیراز گفت:"شهید الداغی" یکی از این نمونه‌هاست و تاسف این است که چرا مدعیان حقوق بشر و دلسوزان داخلی و خارجی که برای یک خانم چقدر جوسازی کردند ولی برای این موضوع بی سر وصدا از کنارش گذشتند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عجیب است؛ جوانی که نه درس طلبگی خوانده و نه کباده انقلابی‌گری می‌کشد، وقتی تعرض به دختری را می‌بیند، غیرت و شرافت ایرانی‌اش اجازه نمی‌دهد بی‌اعتنا از کنار آن رد شود، دفاع می‌کند و درگیر می‌شود نه بدحجابی دختر و نه چاقوکشی مقابل هیچ‌کدام مرعوبش نمی‌کند تا از دفاع از ناموس ملت دست بکشد و در این راه جان می‌دهد؛ ولی شرافت نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام‌جمعه موقت شیراز در پاسخ به سوال این پایگاه تحلیلی خبری مبنی بر بروز جنایت سبزوار ناشی از چه عواملی است؟ بیان کرد: مسئله بسیار تکان‌دهنده‌ای بود و متأسفانه آنهایی که برای موارد خود ساختگی‌شان این همه هیاهوی در ماهواره‌ها و فضای مجازی برای کسی که فقط بهشت دینی و غیرتی از مبانی مردم دفاع کرده است.

یکی از شاخصه‌های انسان شریف نشان غیرت است در واقع غیرت در مرد و حیا در زن اگر در جامعه ما نباشد آن جامعه متلاشی می‌شود و معضلات این‌چنینی در جامعه ناشی از فقدان این دو مورد است، البته اکثر جوانان جامعه ما باغیرت هستند که "شهید الداغی" یکی از این نمونه‌هاست و تأسف این است که چرا مدعیان حقوق بشر و دلسوزان داخلی و خارجی که برای یک خانم چقدر جوسازی کردند؛ ولی برای این موضوع بی‌سروصدا از کنارش گذشتند.

این معلوم است که نیت آنها دفاع از انسانیت و حقوق بشر نیست؛ ولی باید بدانیم که الحمدلله این مملکت جوان‌های باغیرت فراوانی دارد اگر چه این مصیبت دل همه را سوزاند؛ اما افتخاری است که هستند جوانان باغیرتی که نمی‌توانند ناهنجاری‌هایی که به‌سلامت جامعه ضرر برساند بی‌خیال باشند.

این حوادث درس‌های خوبی برای اشخاصی که واقعاً در اشتباه هستند بفهمند که وضع جامعه ما چگونه است و آنانی که واقعاً دلسوز و انقلابی هستند متأثر می‌شوند؛ ولی عزمشان در دفاع از انسانیت، حرمت زنان، انقلاب و ارزش‌های انقلابی محکم‌تر می‌شود که خداوند به خانواده این شهید و جوانان باغیرت صبر و بیداری دهد.
 

شیرازه: آیا فداکاری شهید البداغی، نمود احساس تکلیف و ایفای بهنگام آن نیست؟

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی:

قطعاً هست منتها خداوند در نهان و فطرت انسان و حتی دیگر موجودات مسئله غیرت که یک مساله طبیعی است وجود داده است و وای بر انسان‌هایی که آن‌قدر سقوط می‌کنند که از حیوانات هم پایین‌تر می‌شوند و هیچ احساس غیرتی نمی‌کنند و گاهی که باید به ناموس خود دفاع کنند عکس آن عمل می‌کنند.

در اسلام اصولاً احکام فطری است؛ یعنی فطرت سالم و عقل سالم تأیید می‌کند در واقع هر چیزی که عقل آن را خوب بداند شرع هم خوب می‌داند؛ لذا یکی از عدله در اصول فقه ما عقل است که متأسفانه خیلی از روی عقل و وجدانشان پا می‌گذارند؛ ولی این کاری که شهید باغیرت انجام دادهمان فطرت پاکش بود که این بر اساس احساس دیانتش است که از ناموس همشهری و هم‌وطنش دفاع کرد که انسان اگر به مظلوم دفاع کند حتی اگر مسلمان هم نباشد بنا به فرموده امیرالمؤمنین علیهم‌السلام، همیشه طرف‌دار مظلوم و دشمن ظالم باشید که این یک فطرت پاک الهی است که حضرت علی علیه‌السلام در وصیتش بیان کرد لذا "شهید الداغی" مقام شهادتش مقامی عالی است و یک تلنگری است برای دیگران و همین خون‌هاست که ارزش‌ها را حفظ کرده است و منبع هم حفظ خواهد کرد و باید قدردان این رشادت‌ها، غیرت‌ها و شهادت‌ها باشیم.

شیرازه: آیا قوانین موجود از آمران به معروف و راهیان از منکر حمایت می‌کند؟

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی:

البته یک سری قوانین تصویب شده مخصوصاً بعدازاین حوادثی که در دوساله اخیر تاکنون به وجود آمد منتها اجرای قانون بسیار مهم است گاهی در تشخیص قانون در مصداقش ممکن است حتی آن آمر به معروف و ناهیان منکر هم اشتباه کنند؛ مثلاً شخصی که آن سطل ماست را بر سر دو تن از بانوان زدند شاید از روی غیرت دینی‌اش باشد؛ ولی باید منطبق با قوانین باشد.

نکته مهمی که به شما عرض می‌کنم این است که دشمن در فکر تفرقه‌افکنی و چندقطبی کردن جامعه است و این خطر اصلی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خطبه‌های نماز عید فطر تذکر دادند و باید مراقب بود که این مسائل ما را از هدف اصلی دور نکند و آن وحدت و همدلی را داشته باشیم که لازمه آن بصیرت، بیداری و هوشیاری است درعین‌حال طبق قانون هم باظرافت به قضایا برخورد کنند.

شیرازه: چرا عمدتاً سلبریتی‌هایی که در برخی مسائلی که به آنان ربطی ندارد دخالت می‌کنند؛ اما در چنین وقایعی سکوت پیشه می‌سازند؟

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی:

این‌ها ماهیتشان را نشان می‌دهند که مشخص می‌شود برخی سلبریتی‌ها دنبال منافع مردم و دفاع از حقوق انسانی نبودند؛ بلکه دنبال هوس‌هایی هستند که هر کس می‌خواهد خودش را مطرح کند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد که متأسفانه خودشان را سبک و بی‌آبرو کردند و می‌کنند و مردم ما این‌قدر فهمشان بالاتر از این رفتارهاست، بعضی که نه سواد و نه شخصیت درستی و نه تقوای درستی دارند مدعی دفاع از مردم و حقوق بشر باشد را دفاع کنند.

شخصی که به عقاید مردم هتک می‌کند و تشویش در جامعه ایجاد می‌کند که ناشی از اتاق فکر بیگانگانی است که از رودررویی مستقیم با نظام اسلامی مأیوس شدند، چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی باید قانون در آن اجرا بشود و تأکید هوشیاری و مقاومتی که مقام معظم رهبری معنا کردند با صبر انقلابی که همان وظیفه شرعی انسان‌هاست را باید تقویت کنیم.

امام‌جمعه موقت شیراز در پایان در توصیه به عموم مردم افزود: راه هدایت توجه به ولایت و هدایت‌های رهبری است که منشأ آن امتداد ولایت الله است را همیشه سرلوحه زندگی قرار دهیم که کلمه البحث را باید ولی مسلمین بیان کند و این تعبیرهایی که برخی با عنوان روشنفکری یا دشمنی برای تضعیف ولایت می‌زنند این‌ها را توجه نکنند که آنچه که تاکنون این نظام و انقلاب را حفظ کرده است همین عقیده مردم ما به رهبری بوده است.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان