کد خبر: ۱۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
امام‌جمعه موقت شیراز در گفتگو با شیرازه:

قدس یک مسئله جهانی و اسلامی است

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: قدس یک مسئله اسلامی بوده است چرا که قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر (ص) است که البته یک اصل و مطلب جهانی هم است که متأسفانه باقدرت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به‌وسیله فساد و غده سرطانی که به نام اسرائیل کاشته‌اند و میلیون‌ها مسلمان را آواره و به شهادت رساندند و یک قدرت جعلی ساختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با بیان اینکه روز جهانی قدس در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۵۸ مصادف با جمعه آخر رمضان است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین دغدغه مسئله قدس و فلسطین بود که امام خمینی (ره) همیشه در سخنان از فلسطین نام می‌بردند.

وی ادامه داد: قدس یک مسئله اسلامی بوده است چرا که قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر (ص) است که البته یک اصل و مطلب جهانی هم است که متأسفانه باقدرت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به‌وسیله فساد و غده سرطانی که به نام اسرائیل کاشته‌اند و میلیون‌ها مسلمان را آواره و به شهادت رساندند و یک قدرت جعلی ساختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی با اشاره به اینکه سال‌ها پیش امام خمینی (ره) با اعلام این خبر که روز جمعه پایان ماه مبارک رمضان هر سال روز جهانی قدس باشد، تصریح کرد: این اعلام در برابر و مقابل جشن اسرائیل در سال ۱۹۶۸ میلادی بود.

امام‌جمعه موقت شیراز یادآور شد: روز قدس مقابله تاریخی در مقابل یک حرکت مکارانه رژیم جعلی اسرائیل است.

رضوی تصریح کرد: روز قدس یک عنوان جهانی است که در تاریخ و تقویم ثبت شده است همچنین عملیات طوفان الاقصی باعث شد که چهره اسرائیلی‌ها و رژیم صهیونیستی را آشکار کند.

قدس یک مسئله جهانی و اسلامی است

وی ادامه داد: اسرائیل دولتی کودک‌کش، متجاوز، تخریب‌گر و نابودکننده است و کار به جایی رسیده است که در دیوان لاحه، دولت اسرائیل محکومیت جهانی پیدا می‌کند و تظاهرات‌های چندین هزار نفری در شهر و کشورهای مختلف دنیا علیه این رژیم جعلی نشان از آزار و اذیت اسرائیل نسبت به فلسطینی‌ها است.

رضوی با تأکید بر اینکه امروز اسرائیل در جهان با نام رژیم متجاوزی است که به هیچ قانونی پایبند نیست، گفت: امروز رسانه‌های انقلابی چهره واقعی اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی‌ها را منتشر می‌کنند.

به گفته وی روز قدس و جنایت اسرائیل برای تمام کشورها ثابت شده است چرا که تظاهرات‌هایی برای حمایت از قدسی‌ها و فلسطینی‌ها قرار می‌دهند.

رضوی در پایان اضافه کرد: مسئله اول و مهم جهان اسلام مسئله قدس است و امروز جهان اسلام بیدار شده و جهانی‌شدن قدس مسئله اول جهان شناخته شده است و امید داریم که غده سرطانی اسرائیل برای همیشه از بین برود.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان