کد خبر: ۱۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

برابر آمار، استان فارس در سال گذشته در زمینه اشتغال‌زایی رکورد زد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در واکنش به حواشی به وجود آمده در خصوص آمار اشتغال‌زایی فارس، گفت:همه اطلاعات و آمار رسمی نشان از رکوردزنی استان فارس در سال ۱۴۰۱ در زمینه اشتغال‌زایی دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، وحید خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در واکنش به  آمار منتشر شده از قول مرکز آمار ایران در ارتباط با وضعیت اشتغال خالص استان‌های کشور گفت: آمار و اطلاعات رسمی باید مبتنی بر واقعیت، مباحث کارشناسی و مهمتر از همه منبعی رسمی و مشخص باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: آمار منتشر شده در این رابطه در فضای مجازی ضد و نقیض بوده و اطلاعات داده شده در آن با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و پر از اشتباهات محاسباتی و ریاضی است و همه اطلاعات و آمار رسمی نشان از رکوردزنی استان فارس در سال ۱۴۰۱ در زمینه اشتغال‌زایی دارد.

خداپرست تاکید کرد: این اطلاعات باید در سامانه رسمی یا سایت مرکز آمار ایران نیز وجود داشته باشد که این‌گونه نیست و در برقراری ارتباط با مسئولان مرکز آمار ایران نیز آن‌ها این اطلاعات را تایید نکردند.

وی با تاکید بر اینکه مشخص نیست این آمار و اطلاعات با چه هدفی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: دولت سیزدهم دستاورد خوبی در سال ۱۴۰۱ در رابطه با اشتغال‌زایی در سطح استان فارس و کشور داشته که این دستاورد در فارس تقدیر مسئولان کشوری و رئیس جمهور را نیز در پی داشته است و این انتظار نیز از جامعه می‌رود که اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی و مشخص پیگیری کنند.

برابر آمار، استان فارس در سال گذشته در زمینه اشتغال‌زایی رکورد زد

خداپرست در ادامه با بیان اینکه سهم اشتغال‌زایی استان فارس در سال گذشته ۵۹ هزار و ۸۷ شغل بوده است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷۷ هزار و ۲۰۲ شغل در سطح این استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد قابلیت پیگیری دقیق با کد ملی، آدرس و سایر مشخصات مربوطه را دارد.

خداپرست با بیان اینکه بیشترین اشتغال‌زایی در زمینه خدمات در فارس رقم خورده است، گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیش از ۲۰ هزار اشتغال ایجاد شده و همچنین فرمانداری شهرستان کوهچنار و بنیاد برکت بهترین عملکرد را در سطح این استان داشته‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌هایی از جمله ثبت اسناد و املاک، شرکت‌های دولتی در زمینه برق، پارک علم و فناوری فارس نیز عملکردی کمتر از سهم تعیین شده در زمینه اشتغال در سال ۱۴۰۱ را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید مجدد بر این مطلب که اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد قابل پیگیری است، بیان کرد: اطلاعات وارد شده در زمینه اشتغال‌زایی در سامانه رصد به صورت میدانی و تلفنی مداوم راستی آزمایی می‌شود و به همین دلیل ضریب خطا به کمترین حدممکن رسیده است.

وی عنوان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری استان فارس در سال ۱۴۰۱ کمتر از پیش بینی‌ها و حدود ۱۰ هزار نفر بوده است.

خداپرست بر حفظ مشاغل موجود تاکید کرد و افزود: پایداری مشاغل مسئله مهمی است که به جد در فارس دنبال می‌شود و بر همین اساس بازگشت کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد به چرخه تولید از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان