کد خبر: ۱۵۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری تا حصول نتیجه ادامه دارد؛

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس، از آمار کاغذی تا عملکرد مدیران

در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس ضروری است استاندار فارس و رسانه‌ها، پیگیر مصوبات سفر دور اول باشند تا آمار روی کاغذ مدیران و عملکرد آنان به‌گونه‌ای باشد که اعتماد عمومی مردم را جلب نماید.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در دور اول سفرهای استانی خود، وارد استان فارس شد.
 
رئیس جمهور در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران هدف از این سفرها را حل مشکلات  مردم دانست و گفت: سفرهای استانی ما باید همراه با برنامه‌ریزی در جهت رفع مشکلات استان و مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد باشد.

وی با بیان اینکه قبل از سفر به هر استان، هیئتی اعزام شده و مشکلات را بررسی کرده است و جلساتی در تهران تشکیل شده تا راهکار‌هایی اتخاذ و با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقدام شود، تاکید کرد: حل مشکلات استان‌ها با راهنمایی نماینده، ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و مسئولان میسر خواهد بود.

رئیس جمهور افزایش اعتماد مردم و رفع مشکل جوانان را اولویت هیئت دولت در این سفرها برشمرد و افزود: رفع مشکل خشکسالی که مردم را رنج می‌دهد نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات استان است که به دنبال رفع هستیم.

آیت‌الله رئیسی در سفر یک روزه خود به استان فارس پس از بازدید از چند کارخانه تعطیل، واحد دامداری و شرکت در شورای ادارای استان، نشستی با خبرنگاران برگزار کرد و در آن اجرای مصوبات تعیین شده را لازم و ضروری دانست.

در این سفر تعداد ۱۱۴ مصوبه برای استان فارس در نظر گرفته شد که همان زمان اعتبارات لازم برای هر پروژه مشخص و اعلام گردید و مدیران ارشد و میانی استان را ملزم به پیگیری و اجرای آن نمود.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در مهرماه سال گذشته و در آستانه یک سالگی سفر ریاست جمهوری به فارس، اقدام به پیگیری میزان پیشرفت مصوبات سفر کرد و با برقراری ارتباط و تماتس‌های مکرر با مدیران استان نمود تا گزارشی از اجرای مصوبات به مردم استان ارائه دهد.

 در ابتدا با در دست داشتن جدول مصوبات به سراغ ورزشکاران رفته و نکات تاکید شده را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از آنها  پرداخت جوایز نقدی قهرمانانی بود که در گذشته مدال‌آور بوده‌اند، اما هنوز جوایز نقدی خود را دریافت نکرده‌اند. در این مسیر علاوه بر پیگیری این موضوع از مشکلات فراوانی که برخی ورزشکاران و قهرمانان با آن مواجهه هستند مطلع شدیم و به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان وقت استان رفتیم.

در گام بعد به سراغ مصوبات هنری و پروژه‌هایی رفتیم که در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در آن تکمیل تالار مرکزی شیراز، تکمیل کتابخانه مرکزی شیراز و تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان خنج در دستور کار بود.

از سه مصوبه ذکر شده در آن تنها یک مصوبه به سرانجام رسید و با پیگیری خبرنگاران شیرازه مشکل مجتمع فرهنگی خنج مرتفع و کلنگ کتابخانه مرکزی نیز امسال به زمین زده شد.

و اما در گام‌های بعد این رسانه تک به تک تمام مصوبات را دنبال کرد و در صورت نیاز تا حصول نتیجه هر کدام را پیگیری و مشکل مرتفع شد، ولی در این میان برخی ادارات نه حاضر به پاسخ‌گویی شدند و نه حتی اعلام کردند از تعداد مصوبات حوزه آنها چه میزان پیشرفت انجام شده است.

شیرازه که در مسیر پیگیری مصوبات این سفر، بررسی مشکلات صنعتی و کارخانجات استان را در اولویت قرار داده بود، به بررسی آمار ارائه شده از سوی استاندار فارس در خصوص احیاء کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و مشکل‌دار استان پرداخت و در نشست خبری از استاندار خواستار اعلام اسامی این واحدها شد.

و در مرحله بعد طی گفتگو با رئیس سازمان صمت استان، جدولی به دست آورد که اسامی هر واحد صنعتی و اقتصادی را با شرح میزان و زمان کمک به آنها ذکر کرده بود.

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس، از آمار کاغذی تا عملکرد مدیران

حالا بماند که چه مراحلی  توسط خبرنگاران شیرازه طی شد که به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از آمار ارائه شد توسط برخی ادارات ، آن‌گونه که اعلام کرده بودند، نبود و در پیگیری‌های مستند و حضوری شیرازه معلوم شد نیاز است این آمار قبل از اعلام در رسانه‌های رسمی، از سوی استاندار فارس دقیق‌تر بررسی گردد.

اگر چه در این مسیر خبرنگاران شیرازه مجبور به تماس‌های مکرر شدند که برخی هم بی پاسخ ماند، اما نتیجه به دست آمده می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیران ارشد استان از جمله استاندار فارس باشد.

امروز این رسانه در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به فارس بر آن شد تا در تازه‌ترین پیگیری‌های خود میزان قطعی اجرای مصوبات را از استانداری فارس جویا شود.

به همین منظور در جدولی که توسط مدیر روابط عمومی استاندار فارس در اختیار ما قرار گرفت، میزان پیشرفت کلی مصوبات ۹۳ درصد اعلام شده و حتی در رسانه‌های رسمی، اسامی اداراتی که مصوبات را به خوبی اجرا کرده یا ضعیف عمل کرده‌اند عنوان شد.

آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس

در جدول مذکور، آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس به شرح زیر است:

 تعداد مصوبات دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد ۶۲ مورد

 تعداد مصوبات دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۶۹ درصد ۲۳ مورد

تعداد مصوبات دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۳۹ درصد ۱۵ مورد

تعداد مصوبات دارای پیشرفت فیزیکی ۰ تا ۹ درصد۱۴ مورد

بر اساس جدول ذکر شده کل اعتبارات مورد نیاز برای اجرای ۱۱۴ مصوبه ۶۸۴۸میلیارد تومان، اعتبار تخصیص یافته ۶۷۹۴.۲۱میلیارد تومان، کل تسهیلات مصوب ۶۳۴۳میلیارد تومان بوده که در کل ۵۸۸۰.۹میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته که معادل ۹۳ درصد می‌باشد.

به گزارش شیرازه، در جدولی که در اختیار این رسانه قرار گرفته، میزان پیشرفت هر یک از مصوبات به همراه اعتبارات تخصیص یافته ذکر شده که به منظور صحت‌سنجی، خبرنگاران ما در پیگیری‌های جدید خود به سراغ هر یک از اردارات و دستگاه‌های متولی خواهند رفت، به امید آنکه مدیران پاسخ‌گوی افکار عمومی بوده و هدف از سفرهای هیئت دولت را که همانا اعتمادسازی بین مردم است را جامه عمل بپوشانند.

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس، از آمار کاغذی تا عملکرد مدیران

کلام آخر:

در شرایطی که دشمنان همواره در صدد ایجاد تفرقه بین آحاد مردم و بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی جو جامعه هستند، به نظر مهم‌ترین و خطیرترین وظیفه مدیران ارشد استانی و حتی هیئت دولت، اجرای درست، دقیق و به موقع وعده‌هایی است که به مردم می‌دهند.

ازهمین رو استاندار فارس جناب آقای دکتر ایمانیه نیز می‌بایست تا قبل از سفر دوم آیت‌الله رئیسی به  این استان، مصوبات قبل را به طور دقیق، صحیح و از مراجع مورد اعتماد خود بررسی  نمایند و قطعا در این مسیر با گام‌های استوارتر و عزم و اراده‌ای جدی‌تر هم با مدیران کم‌کار برخورد نمایند و هم تصمیم قطعی خود را برای پاک‌سازی استان از مدیران ناکارآمد اتخاذ نماید تا اعتماد مردم فهیم و همیشه پای کار استان فارس نیز به سفرهای هیئت دولت خوش‌بین باشد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان