کد خبر: ۱۵۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
اخبار پلیس فارس؛

کلاهبردار ۳ ميلياردی اینستاگرام به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری کلاهبردار ۳ میلیاردی در ایستاگرام خبر داد که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از سه شهروند شیرازی كرده بود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از سه شهروند شیرازی كرده بود شناسایی و دستگیر شد. 

وی افزود: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر كلاهبرداری از وی در خصوص خرید وسایل خودرو از طريق یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سلیمانی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با یک صفحه تحت عنوان "فروش وسایل و لوازم خودروهای خارجی استوک" برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با مدیر صفحه، مبلغ یک میلیارد ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست كرد و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این متهم با همین شگرد از دو نفر دیگر نيز کلاهبرداری كرده است.

سليماني در ادامه با بیان اینکه كارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند، اظهار کرد: متهم پس از مشاهده مدارك و مستندات پلیس به کلاهبرداری از سه نفر به مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان كرد.

وی خطاب به شهروندان در خصوص پرداخت بیعانه قبل از دیدن کالا و یا خدمات درخواستی، گفت: شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طريق نشانی www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

پراید حامل 315 کیلو تریاک به مقصد نرسید

سردار يوسف ملك‌زاده جانشين فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۱۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان لارستان خبر داد.

کلاهبردار ۳ ميلياردی اینستاگرام به دام پلیس افتاد

 وی در، در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: در راستای مبارزه شبانه روزی با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از ورود یک محموله سنگین مواد مخدر به محدوده این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

ملک‌زاده، افزود: ماموران انتظامی با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس، به محور مواصلاتی "لارستان-گراش" اعزام و سواری پراید متعلق به قاچاقچیان را هنگام تردد شناسایی و دستور ايست می‌دهند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار می‌كند.

جانشين فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه با توجه به موقعيت جغرافيايی منطقه، راننده خودرو را رها و متواری می‌شود، تصريح كرد: تلاش براي دستگيری قاچاقچی متواري با جديت ادامه دارد.

وی در پایان اظهار کرد: مواد مخدر به عنوان یک معضل خانمان‌سوز زندگی را به کام بسیاری از خانواده‌ها تلخ کرده و پلیس سعی می‌كند مثل هميشه با دستگیری سوداگران مرگ، از آلوده شدن جوانان به این معضل پیشگیری کند.

هک کيف پول الکترونیکی شاكی توسط دوست سابقش

فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال خبر داد و گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرده بود که کيف پول الکترونيکي‌اش که حاوي ۶۰۰ ميليون ريال ارز بوده مورد سوءاستفاده قرار گرفته و توسط شخصی ناشناس به سرقت رفته است كه بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات مقدماتی خود را آغاز و مطلع شدند كه حساب الکترونيکي شاكي توسط دوست سابقش مورد سرقت قرار گرفته شده است و سريعا طی هماهنگی با مرجع قضائی متهم را شناسايي و به پلیس فتا احضار كردند.

کلاهبردار ۳ ميلياردی اینستاگرام به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: متهم پس از روبه‌رو شدن با ادله و مستندات پليس به جرم خود اقرار و برای  سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

زينلي د ادامه خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن و یا افشا اطلاعات شخصی و کاربری موجب دسترسی غیرمجاز و سرقت اطلاعات یا حساب کاربری  می‌گردد؛ لذا کاربران فضای مجازی بایستی این موضوع را مد نظر قرار داده  و در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای ضمن تماس با شماره 096380، از کاربران مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری مشاوره و راهنمایی بگیرند.

انتهای پیام /
نظرات بینندگان