کد خبر: ۱۵۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

عملیات مرصاد پایانی برای منافقین بود

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات مرصاد پایانی برای منافقین بود چرا که بخش عظیمی از ادوات آن‌ها برای همیشه منهدم شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورا اسلامی  با نزدیک شدن به سالروز جنایات منافقین در خرداد سال ۱۳۶۰ در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری افزود:منافقین برای این‌که خوش‌خدمتی خود را به صدام نشان دهند طی سلسله عملیات‌هایی سعی کردند که به نیروهای خود روحیه دهند و بر این احساس بودند که جمهوری اسلامی ایران اگر قطعنامه را پذیرفته در موضع ضعف است و بنابراین چند عملیات را بر علیه کشور انجام دادند که در خرداد سال ۱۳۶۷ یک عملیات در مهران انجام دادند و شعارشان این بود که امروز مهران و فردا تهران را تصرف خواهند کرد که زهی خیال باطل بود.

عملیات مرصاد پایانی برای منافقین بود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای منافقین از سه بخش تشکیل می‌شدند. نیروهایی که به‌صورت ثابت و سازمان‌یافته، هسته اصلی ارتش آزادی‌بخش منافقین را تشکیل می‌دادند. بخش دوم نیروهایی بودند که با به‌کارگیری اسرای ایرانی در جنگ، سازماندهی شده بودند و بخش سوم افرادی بودند که مجاهدین خلق قبل از آغاز عملیات از هواداران خود در سراسر کشورهای اروپایی فراخوانی کرده بودند که برای منافع شخصی خود از حیثیت سرزمینی خود گذشتند و به فکر ضربه‌زدن به کشور خود بودند که البته الان به‌وسیله رسانه این عرض ورزی‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما همیشه با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی روبه‌رو شده‌اند.

قادری با اشاره به قصاوت قلب گروهک منافقین بیان کرد: در این فاصله تا عملیات فروغ جاویدان که نقطه مقابل آن عملیات مرصاد بود در سلسه عملیات وحشیانه‌ای که در سطح کشور انجام دادند مردم زیادی از شهرها و روستاهای مختلف را به شهادت رساندند در فضای ملتهبی که وجود داشت تصور منافقین این بود که چون عراق می‌تواند از حمله‌های شیمیایی استفاده کند، ایران توان مقابله با آن را ندارد و برای اینکه به نیروهای خودشان روحیه بدهند دست به کشتار عظیمی زدند و باعث شد حجم تلفات زیادی از نیروهای مؤمن و متدین انقلابی را در سطح شهرها داشته باشیم.

عملیات مرصاد پایانی برای منافقین بود

این مقام مسئول بیان کرد: در روزهای پایانی جنگ نیز سازمان منافقین با تمام قوا به کمک صدام و رژیم بعثی عراق شتافت و تصور و تحلیلشان این بود که می‌توانند بدون مواجه‌شدن با مقاومتی در خور توجه از سوی قوای مسلح ایران به‌سرعت خود را به تهران مرکز کشور برسانند، آنها فکر می‌کردند که مردم ایران نه‌تنها در برابر ارتش منافقین وارد عمل نخواهند شد؛ بلکه از نظامیان آنها نیز به گرمی استقبال خواهند کرد تا از این طریق بتواند در ایران به حکومت برسد.

وی ضمن یاد و خاطره شهدای خرداد سال ۱۳۶۷ آن‌ها را میدان‌دار ایثار و از خودگذشتگی دانست و افزود: عملیات مرصاد ضربه سنگینی را به پیکره منافقین زد و باعث شد تمامی ادوات و تجهیزات نظامی آن‌ها نابود شود برای همیشه بخش عمده‌ای از توان نظامی منافقین از بین رفت.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان