کد خبر: ۱۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
گفتگوی شیرازه با مادر لیلا نوربخش که در آتش منافقین سوخت:

روایت مادری که از دختر خردسالش جز قطعه‌ای زغال باقی نماند

مادر شهیده لیلا و جانباز زهرا نوربخش می‌گوید: سال 1360 به همراه خانوداه و فرزندانم در خط واحد شهری بودیم که حوالی میدان نمازی منافقین کوردل بمب‌گذاری کردند و دخترم لیلا دوساله کاملا سوخت و فرزند دیگرم زهرا پنج ساله، به شدت مجروح شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شنبه ۲۵ مهرماه سال 1360 مصادف با عید غدیر خم بود که صدای مهیبی حوالی میدان نمازی توجه شهروندان شیرازی را به خود جلب کرد.

از آنجا که اوج درگیری و جنایات منافقین در گوشه و کنار کشور و همچنین بمباران‌های پیاپی عراق در جنگ هشت ساله بود، مردم وحشت کردند که باز اتفاق ناگواری افتاده است.

به روایت یکی از شاهدان عینی ماجرا که خود و سه فرزند و همسرش در حادثه مذکور حضور داشتند، کمتر از چند دقیقه جمعیت به سمت میدان نمازی سرازیر شدند، اتوبوسی که حامل عده‌ای از شهروندان عادی و بی‌گناه شهر شیراز بود، توسط منافقین بمب‌گذاری و به آتش کشیده شد.

در آستانه ۲۸ خرداد ماه مصادف با جنایت بی‌رحمانه منافقین در سال ۶۷ و در پی عملیات چلچراغ که در همین روز رخ داد، اتفاقی با مادری آشنا شدم که فرزند دو ساله‌اش را در یکی از جنایات منافقین از دست داده بود.

روایت مادری که از دختر خردسالش جز قطعه‌ای زغال باقی نماند

خانم نوربخش مادر شهیده لیلا نوربخش که آرام و غمگین بر سر مزار دختر کوچکش ایستاده بود توجهم را جلب کرد، نوشته بر روی سنگ قبر مرا بر آن داشت تا در مورد نحوه شهادت دختر خردسالش جویا شوم.

این مادر غمگین که حالا پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از آن حادثه هنوز مو به مو جزئیات در خاطترش مانده، با دلی پر از درد و غصه از روزی سخن گفت که منافقین ملعون اتوبوس شهری را بمب‌گذاری کرده و موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن چندین نفر شدند.

مادر شهیده لیلا و جانباز زهرا نوربخش می‌گوید: سال ۱۳۶۰ به همراه خانوداه و فرزندانم  در خط واحد شهری بودیم که حوالی میدان نمازی منافقین کوردل بمب‌گذاری کردند و دخترم لیلا دو سه ساله کاملا سوخت و فرزند دیگرم زهرا که آن زمان پنج ساله بود به شدت مجروح و ازناحیه سر، صورت و دست جانباز شد.

خانم نوربخش از روزهای سختی روایت کرد که دختر جانبازش را پرستاری کرده از درد و رنج‌هایی که این کودک پنج ساله تحمل کرده و از داغ دخترک خردسالش که از او جز قطعه‌ای ذغال بر جای نماند.

این مادر داغدیده از حس و حالش و داغ سنگینش روایت کرد و خطاب به منافقان گفت که الهی هم در این دنیا هم در آخرت در آتشی بسوزید که خودتان برپا کردید و ملت بی‌گناه  را در ان سوزاندید.

خانم نوربخش در پایان پیامی هم به مردم داد و گفت: منافقان رحمی به مسلمانان، حتی کودکان بیگناه نکردند پس مراقب باشید که به هر دلیل و راهی به سمت انها نروید و از آنان حمایت نکنید که فاسدترین موجودات هستند.

روایت مادری که از دختر خردسالش جز قطعه‌ای زغال باقی نماند

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان